"Frostbite 2 får Dragon Age III att se fantastiskt ut"

Medlem

Tänk om nästa elders scrolls kunde ha lite Dragon Age RPG i sig och inte bara vara ett action adventure spel med RPG lika djup som en vattenpöl en regnig dag.

Medlem

Bara de inte döljer allt bakom massor av bloom som i BF3 så kan det bli finfint.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Förstår inte hur dessa spel kan fått så bra kritik. Helt värdelösa IMO. Ingen känsla, stelare än ett järnrör

Nu har jag bara testat Dragon Age (även om jag äger spelet) men som jag förstått det var första spelet riktigt bra, iaf på PC. Del två däremot verkar inte alls vara det spel folk ville ha, man kan ju alltid hoppas att del tre blir bra men jag skulle inte satsa några pengar på det.

Förr hade jag tveklöst köpt ett spel bara det stod Bioware på det och det var ett RPG, idag däremot känner jag inte alls samma sug.

Medlem
Skrivet av purjo:

Så länge de dumpar det värdelösa stridssystemet från tvåan och låter en slåss i mer än fem olika rum så blir det nog bra. Kanske inte ska säga att systemet var dåligt men allt såg så överdrivet och löjligt ut. Hawke hoppar in från tio meter, svingandes ett svärd längre än han själv lika graciöst som om det vore ett tomtebloss. Inte min uppfattning av coolt.

Det här, många gånger det här. Spelar ingen roll vad de har för motor etc om spelet ser ut som DMC+Bajonetta i striderna. Ju mer "realistiska" striderna ser ut desto bättre. Nedtonade animationer med vettiga vapen och rustningar. Inga boobplates, stringtangas och 3 meter långa svärd som ser ut som de är gjorde av plast (Tittar på dig Skyrim/Oblivion med elven/glass).

Se till att saker ser trovärdiga ut så kommer inlevelsen med.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

"men med Frostbite blir resultatet otroligt, säger Thompson"

Jahaja, och Dragon Age II var "awesome"
Ja just det.. lyssnar inte på ert skit något mera.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Bioware: "Vi tycker vårt spel ser snyggt ut."

Fansen: "Ni ljuger! DA2 sög! Allt som gjordes efter (insätt Kotor/BG2/Fallout 2/Ultima här) är för idioter!"

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tänk om nästa elders scrolls kunde ha lite Dragon Age RPG i sig och inte bara vara ett action adventure spel med RPG lika djup som en vattenpöl en regnig dag.

Ehh va? I elder scrolls så kan du göra vad du vill?

Allt ifrån att leka jägare i skogen och sälja pälsar till att vara gruvarbetare och smed. Ta hand om ditt hem med fru och barn, ta en uppfriskande morgondopp följt av lite vedhuggning. Försök göra något av detta i Dragon Age.

I elder scrolls spelen så kan du faktiskt LEVA i en fantasyvärld inte bara hugga ned orcher och döda en slutboss för att sedan se eftertexter rulla.

Om du saknar rpg inslag i elder scrolls spelen så är du nog inte särskilt bra på att rollspela.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Ztreek:

Tänk om nästa elders scrolls kunde ha lite Dragon Age RPG i sig och inte bara vara ett action adventure spel med RPG lika djup som en vattenpöl en regnig dag.

Ehh va? I elder scrolls så kan du göra vad du vill?

Allt ifrån att leka jägare i skogen och sälja pälsar till att vara gruvarbetare och smed. Ta hand om ditt hem med fru och barn, ta en uppfriskande morgondopp följt av lite vedhuggning. Försök göra något av detta i Dragon Age.

I elder scrolls spelen så kan du faktiskt LEVA i en fantasyvärld inte bara hugga ned orcher och döda en slutboss för att sedan se eftertexter rulla.

Om du saknar rpg inslag i elder scrolls spelen så är du nog inte särskilt bra på att rollspela.

Visst, det kan man ju tycka. Men hur jävla kul är det att rollspela om alla karaktärer har ungefär lika mycket djup som ett pappersblad?

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Ztreek:

Tänk om nästa elders scrolls kunde ha lite Dragon Age RPG i sig och inte bara vara ett action adventure spel med RPG lika djup som en vattenpöl en regnig dag.

Ehh va? I elder scrolls så kan du göra vad du vill?

Allt ifrån att leka jägare i skogen och sälja pälsar till att vara gruvarbetare och smed. Ta hand om ditt hem med fru och barn, ta en uppfriskande morgondopp följt av lite vedhuggning. Försök göra något av detta i Dragon Age.

I elder scrolls spelen så kan du faktiskt LEVA i en fantasyvärld inte bara hugga ned orcher och döda en slutboss för att sedan se eftertexter rulla.

Om du saknar rpg inslag i elder scrolls spelen så är du nog inte särskilt bra på att rollspela.

Roligt att leva med människor lika tråkiga som en stum gammal kärring som är sängliggandes.

Man lever sig in i Dragon Age Origin x10 mer än i The Elder Scrolls spelen, man lär känna sina medmänniskor och man får mycket lore och annat i spelet, vilket jag inte tycker man får i TES.

Om du tycker att det bara är att hugga ner orcher i Dragon Age så är du nog en såndär person som skippar 80-90% av all content och kör bara mainquestet.

Som TotalBiscuit säger, Skyrim är som ett hav, fast det är lika grunt som en vattenpöl.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Ztreek:

Tänk om nästa elders scrolls kunde ha lite Dragon Age RPG i sig och inte bara vara ett action adventure spel med RPG lika djup som en vattenpöl en regnig dag.

Ehh va? I elder scrolls så kan du göra vad du vill?

Allt ifrån att leka jägare i skogen och sälja pälsar till att vara gruvarbetare och smed. Ta hand om ditt hem med fru och barn, ta en uppfriskande morgondopp följt av lite vedhuggning. Försök göra något av detta i Dragon Age.

I elder scrolls spelen så kan du faktiskt LEVA i en fantasyvärld inte bara hugga ned orcher och döda en slutboss för att sedan se eftertexter rulla.

Om du saknar rpg inslag i elder scrolls spelen så är du nog inte särskilt bra på att rollspela.

Roligt att leva med människor lika tråkiga som en stum gammal kärring som är sängliggandes.

Man lever sig in i Dragon Age Origin x10 mer än i The Elder Scrolls spelen, man lär känna sina medmänniskor och man får mycket lore och annat i spelet, vilket jag inte tycker man får i TES.

Om du tycker att det bara är att hugga ner orcher i Dragon Age så är du nog en såndär person som skippar 80-90% av all content och kör bara mainquestet.

Som TotalBiscuit säger, Skyrim är som ett hav, fast det är lika grunt som en vattenpöl.

Klarade ut Dragon age på 82 timmar och tyckte nog att jag gjort allt som gick att göra...

Vissa gillar när rollspelen är som välregisserad teater med färdigskrivna repliker och handling, jag föredrar sandlådor där jag kan leva ett annat liv. Detta är något som bara Bethesda ger mig i dagsläget.

Edit: och va? ingen lore i TES? Det finns INGET, jag upprepar INGET rollspel på marknaden med mera lore än TES, sedan om man tycker att Dragon age har bättre lore är en smaksak. Jag vänder ditt eget påstående emot dig, det verkar som du bara kört igenom mainquest i Skyrim och inget annat...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Frostbite 2 hade antagligen fått COD att se fantastiskt ut med, men det är ju inte det som gör ett bra spel.

Ase
Medlem

Ska bli intressant hoppas att dom håller kvar rpg element, så det inte blir ett fördummat hack & slash bara,
har inte kollat in frostbite-motorn , battlefield kommer inte in i min dator,(eller andra moderna/realistiska krigsspel) oroväckande med motorbyte men man kan ju hoppas att det funkar med en stor öppnare värld.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Edit: och va? ingen lore i TES? Det finns INGET, jag upprepar INGET rollspel på marknaden med mera lore än TES, sedan om man tycker att Dragon age har bättre lore är en smaksak. Jag vänder ditt eget påstående emot dig, det verkar som du bara kört igenom mainquest i Skyrim och inget annat...

Jag sa aldrig att TES inte har någon lore eller att dess lore är minimal, jag sa att jag tycker att man inte får så mycket lore av TES dock, du måste sätta dig ner och läsa lite böcker, att göra quests eller prata med dina kära kompanioner ger dig inte en lika stark inblick i historia som karaktärer i Dragon Age kan ge dig.

Därav subjektivt gillar jag Dragon Age mer både på RPG fronten och Lore fronten. ta din jobbige medhjälpare du får av Arlen

"i am sworn to carry your items" eller va hon nu säger, tråkig, man kan inte lära känna personen alls, inge bakgrund eller någon familj(?)

Jättedåligt, i Dragon Age får du söka upp folks long-gone syskon, slåss i djupa mörka tunnlar för att försöka förstå varför en kompanjon inte längre är människa.

Du kan inte lära känna någon människa i The Elder Scrolls, det lilla du kan lära känna är väldigt grundligt, deras namn och ev vart de är födda, nope gillar inte alls.

Medlem

Vet att konsekvenser kommer följa med save:sen, men vore ballt om man stötte på de gamla hjältarna från spelen innan.
Ta ett snack med The Warden (med röst) och Hawke Får man lite flashbacks från vad de gjort.

Men med tanke på namnet, Inquisition, så antar jag att det kommer kretsa kring The Seekers (Dragon Age 2). Då kommer alltså Leliana dyka upp igen Men den som väntar får se. Jag är stort fan av både Mass Effect och Dragon Age Gillar storyn etc. Men vore schysst om man spelade som en Warden igen, kanske från Orlais eller kanske som en Seeker.

Medlem

Man får tillåta sig att vara lite optimist och hoppas att de lärde sig något av kritiken mot DAII och ME3-slutet. Bioware blev lite väl arroganta och trodde antagligen att allt som de vidrörde skulle förvandlas till guld, men nu verkar de fått tillbaka fötterna på jorden igen.


signatur

Metal is best served heavy.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Ztreek:

Tänk om nästa elders scrolls kunde ha lite Dragon Age RPG i sig och inte bara vara ett action adventure spel med RPG lika djup som en vattenpöl en regnig dag.

Ehh va? I elder scrolls så kan du göra vad du vill?

Allt ifrån att leka jägare i skogen och sälja pälsar till att vara gruvarbetare och smed. Ta hand om ditt hem med fru och barn, ta en uppfriskande morgondopp följt av lite vedhuggning. Försök göra något av detta i Dragon Age.

I elder scrolls spelen så kan du faktiskt LEVA i en fantasyvärld inte bara hugga ned orcher och döda en slutboss för att sedan se eftertexter rulla.

Om du saknar rpg inslag i elder scrolls spelen så är du nog inte särskilt bra på att rollspela.

Allt det du nämner är dock något som grundar sig i ens egna fantasi, med väldigt grundläggande hjälpmedel från spelets sida. Oavsett om du är en jägare, "tar hand om familjen" eller badar näck i sjön så är din karaktär precis lika själlös.

Jag tror vad Ztreek önskar är ett Elder Scrolls med samma djupa persongalleri och möjligheter till karaktärsutveckling som Dragon Age.

Medlem

Med andra ord kommer det bli väldigt blått!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det är alltid trevligt med lite mer livliga färger. Det för tankarna till spelen Trine och Trine 2, som är helt underbart fina med sina varma färger.

Medlem

Grafiken komr sist i min värld, Ingen spel känsla så då får det vara.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Roligt med nytänkande - jag hade själv dock velat se mer oldskool rpg typ de jag nämnde i mitt förra inlägg

Nu för tiden är det väl så illa att ett riktigt old-school rpg, likt de du talar om, skulle ses som innovativt och nytänkande

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ankh:

Roligt med nytänkande - jag hade själv dock velat se mer oldskool rpg typ de jag nämnde i mitt förra inlägg

Nu för tiden är det väl så illa att ett riktigt old-school rpg, likt de du talar om, skulle ses som innovativt och nytänkande

haha!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar