Inget Half-Life 2: Episode Three i år?
Tidningen skriver också att det kanske inte ens blir ett tredje kapitel och att nästa Half-Life-titel kanske helt enkelt blir Half-Life 3.
mjo men det har man ju förstått något år nu.
i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO
Jag har fått för mig att Vavle jobbade med Episode 3 redan när Episode 2 kom ut, och att Episode 3 skulle vara den sista episoden innan Half-Life 3 släpps.
Känns som dom borde göra klart Episode 3 fort som fan och sedan börja stenhårt med HL3.
Dom spelen jag ser fram emot mest idag är utan tvekan Battlefield 3, Diablo 3 och Half-Life 3.
Me va f*n? :S Efter Half-Life, Half-Life 2, Half-Life Episod 1 och Half-Life episod 2 så får de fan se till att få tummen ur joystickhålet och släppa Half-Life 2 episod 3 innan de börjar fippla på Half-Life 3. Episod 3 har ju varit under utveckling ända sedan Episod 2, vad är problemet?
Uppdatera spelmotorn, släpp Half-Life 3 och ett ordentligt Counter-Strike 2, så borde väl kassa-kossan klirra till rejält?
Tidningen skriver också att det kanske inte ens blir ett tredje kapitel och att nästa Half-Life-titel kanske helt enkelt blir Half-Life 3.
mjo men det har man ju förstått något år nu.
Med tanke på att det skulle ta 5 till år så... nej tack. Episod 3 har tagit tid. Helt klart. Men när det väl kommer så är jag helt säker på att det kommer bli nåt som var värt att vänta på.
Mm.. Man kan ju skratta åt hela episode-tänket. Dom har väl lyckats pressa ut en episode var 4e år? DICE släpper ju minst ett Battlefield varje år, så man undrar ju vad Valve har för sig.
Valve har själva sagt att Episode inte blev som de tänkt sig men det har ändrat deras arbetsmetod till att bli effektivare.
så skratta på du.
Valve lägger ner tid på att göra en bra produkt istället för att punga ut medelmåttigt skräp en gång i halvåret.
*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...
episod formatet e nog svårt som attans att hålla uppe tempot i.
Sen tror jag att utveckling av Left 4 dead och team fortress tagit deras tid ganska mkt.
Valve är ett stort företag men inte jättestort heller, jag tror dem har grejjer redo att koka ihop men eftersom dem faktiskt gör sitt bästa för att släppa kvalitet istället för kvantitet så får man lugnt vänta på det goda
Half-life 2: Episode 3 borde ju varit ute för 2 år sedan tycker jag!
Det var sagt att de skulle bli en trilogi. Men Valve ju inte kända för hålla vad de lovar!
De kan ju sälja Half-life 2: Episode 3 som ett fristående full pris spel i butik om de vill oroliga för att folk inte kommmer köpa det som en expansion. Bara de samtidigt säljer det billigare på Steam som expansion för de som redan har alla Half-life 2.
Source motor har fortfarande lite kvar att ge om man tweakar den rätt och Valve borde ju mästare om någon på detta vid detta laget.
Utveckla ett helt nytt Half-Life 3 tycker jag inte känns motiverat och skulle dessutom ta för långtid.
Själv så väntar jag på Black Mesa: en Half-Life 2 modifikation som börjar se klar ut. http://blackmesasource.com/
fyfan va dåligt, varför börja dom med episodes då om dom inte ens kan hålla det ? idioter...
För att dom håller en viss kvalitetsnivå, om du inte märkt det. Och den kvalitén kan ta tid.
Jag ser helst HL3 om det innebär att dom än en gång utvecklar en egen motor, men Gabe har ju sagt att de inte tänkt göra det igen eftersom att det tar för lång tid och kostar för mycket. Och HL3 i typ UE3 skulle förmodligen inte riktigt kännas som HL.
Med 250 anställda vore det vansinne om hela den arbetsstyrkan sitter och jobbar med Bara L4D, TF2 och Portal 2. Rejäl överkapacitet där annars, även om man räknar bort administrativ personal.
Själv så väntar jag på Black Mesa: en Half-Life 2 modifikation som börjar se klar ut. http://blackmesasource.com/
Det är inte långt kvar men fritidsarbete är nog det enda som tar längre tid än Valve själva