Anti-Aliasing krånglar med ett Radeon 4850

Medlem
Anti-Aliasing krånglar med ett Radeon 4850

Häromdagen slutade AA-funktionen fungera som den ska i spel. Om den funkar alls så krånglar den alltid, det vill säga: Slutar fungera om man tabbar ur spelet eller så ser man en massa artefakter i kanterna av 3D-object.

Jag brukar styra AAn från ATIs CCC och har även stängt av Catalyst AIn och om det finns AA inbyggt i spelet brukar jag stänga av den. Någon som har någon aning om vad som är problemet? Har prövat att installera om och rensa med Driver Sweeper utan framgång.

Kan det ha med överklockning att göra? Började lalla lite med det för ett par veckor sedan, men inte i direkt samband med att AAn la av. Om det nu vore fallet, går det att lösa?

Medlem

Ställ tillbaka till default clocks om du inte redan har gjort det för artefakter brukar komma utav överklockning.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Har haft samma problem med nvidia att en del grafik funktioner inte fungerar som de ska. AA fungerade inte ibland och skuggor blinkade och massa konstiga buggar.

Det som löste problemet var att jag laddade hem alla nya drivrutier för alla saker som hör till moderkortet.

Jag har ett ASUS nForce moderkort och det behövde 3 olika drivrutiner.

Jag föreslår att du letar upp moderkortet på nätet och laddar hem nyaste mjukvaran.

Inaktiv

Överklockningen = Kan absolut vara en bov.
Moderkortsdriv = Absolut.
Prova att ominstallera .NET Framework för sakens skull. Det har löst problem med mitt HD4850.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar