Kompositören bakom Heavy Rain är död

Robot
Kompositören bakom Heavy Rain är död
Redaktör
Ponny
Kompositören bakom Heavy Rain är död

Heavy Rain är i min mening ett av 2010-talets allra största och vackraste spel. Och musiken är en stor del bakom dess storhet. Lyssna på klippet ovanför, så förstår ni vad jag menar. Det är helt fantastiskt.

Vila i frid, Normand. Vi glömmer varken dig eller ditt arbete.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Cancer är en hemsk sjukdom. Må Corbeil vila i frid. Nästa spelköp blir nog Heavy Rain. Har ännu inte spelat det.

Medlem

Tråkigt, RIP. Förra veckan dog ju även en av grundarna till Piranha Bytes i cancer, också rätt ung :/ Har en far som väntar på besked om sina cancerceller, hoppas de fick bort allt..


signatur
Medlem

Mycket tråkigt att han inte är med oss längre men hans musik lever för evigt. Peace

Medlem

RIP, En av tidernas bästa spel till Playstation 3 och musiken är extremt rörande.


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Heavy Rain var i min mening det enda spel till Playstation 3 som var riktigt bra.

Bra story, bra musik... underbart "spel".

Medlem

MIA.

Music-composers never die.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Heavy Rain var i min mening inget speciellt men det är alltid tråkigt när folk dör så pass unga. Vila i frid

Medlem

:'(

En gigant har lämnat oss.

Vila i frid.


signatur

Nämen!

Medlem

En av de största kompositörerna inom spelvärlden har dött för tidigt, vilket enormt slag mot hela spelvärlden det här är. Vila i frid.

Medlem

Har inte spelat Heavy Rain, men det verkar vara ett coolt spel.
Tänkte bara kommentera att ledmotivet i klippet påminde extremt mycket om ledmotivet till filmen Requiem For a Dream, kändes som en ripoff om jag ska vara ärlig.

http://grooveshark.com/s/Lux+Aeterna+Full+Orchestral+Remix/1J...


signatur

<3

Inaktiv

Synd... dock tycker jag hans bästa musik var till miniserien Hitler - Rise of Evil...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Jag hade önskat att få uppleva spelet på PC (har spelats ut på PS3n) men ändå..
farväl och må Normand Corbeil få vila i frid.

Medlem
Skrivet av urken:

Har inte spelat Heavy Rain, men det verkar vara ett coolt spel.
Tänkte bara kommentera att ledmotivet i klippet påminde extremt mycket om ledmotivet till filmen Requiem For a Dream, kändes som en ripoff om jag ska vara ärlig.

http://grooveshark.com/s/Lux+Aeterna+Full+Orchestral+Remix/1J...

På vilket sett är det en ripoff? Enda jag märkte var att båda byggde upp till ett klimax typ. Tycker också det känns onödigt att ta en sådan diskussion i en sådan här tråd.

RIP Normand Corbeil.

Medlem

Vila i frid


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Älskar Heavy Ravin musiken och spelet. Hoppas hans familj klarar sig igenom det hela.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Han må vara i himmelriket långt bort från den fysiska världen men hans musik lever fortfarande kvar i våra hjärtan! <3

R.I.P. mycket tråkigt att höra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så sorgligt...

Medlem

Tweetade till honom bara för någon vecka sedan om jag kunde ha med heavy rain OST i ett skolarbete, känns väldigt konstigt nu efteråt. Vila i frid, Normand

Medlem

Har inte spelat spelet och vet inte om jag hört hans musik, men jag känner att jag ändå vill vara snäll och önska honom frid.

Medlem

Jag tror Heavy Rain är det bästa spel jag spelat. Någonsin. Det är helt enormt eftersom det är riktiga människor på skärmen, inte pixlar. Så känns det i alla fall. Inga pixlar, det är människor. Berör.

Medlem

RIP, han var en mycket bra kompositör


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar