Crytek anställer Darksiders-utvecklare

Robot
Crytek anställer Darksiders-utvecklare

Startar ny studio i Texas med många anställda från nedläggningshotade Vigil Games.

#thq, #vigil-games, #crytek, #crysis-3, #darksiders


Medlem
Crytek anställer Darksiders-utvecklare

Bra jobbat Crytek. *Klappar händerna*

Redaktör
Ponny

Fantastiskt fint att många Vigil-anställda får fortsätta arbeta, och dessutom göra det tillsammans. Men åh, kunde inte Crytek ha köpt Darksiders också.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Fantastiskt fint att många Vigil-anställda får fortsätta arbeta, och dessutom göra det tillsammans. Men åh, kunde inte Crytek ha köpt Darksiders också.

Kanske är något som finns på tapeten, kanske är billigare att köpa rättigheterna till namnet än att köpa studion, speciellt om dom lägger ner vigil helt (kan inte dom juridiska delarna om vem som äger namnet efter en konkurs/nerläggning).

Medlem

sorry to say it but.... RIP darksiders

FM-guru
F.d. Sisyr

Så där dog Darksiders. Blir ingen handklappning för min del idag. :'(

Medlem

Tråkigt att det inte blev ett Darksiders 3 & 4 , om man hade haft ett spel för varje "Rider" så hade serien känts komplett, nu känns det som att den tog stopp mitt i.

Medlem

Sorry, jag tycker inte det var bra gjort av dem. Nu är alla chanser för ett Darksiders 3 förstört... Visst, okej, ge folk jobb är givetvis en god gärning, men det känns inte som en god gärning för spelindustrin att låta en rolig franchise dö.

EDIT: Sorry, blev på dåligt humör =/

Medlem
Skrivet av luftman:

Tråkigt att det inte blev ett Darksiders 3 & 4 , om man hade haft ett spel för varje "Rider" så hade serien känts komplett, nu känns det som att den tog stopp mitt i.

Jo, det blev som aldrig mer än så här
A damn shame.

Känns väldigt tråkigt. Roligt att de får jobb, men det är inte mer än så.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar