Steam tömmer plånboken

Skribent
Steam tömmer plånboken

Jag tänker inte avslöja hur mycket pengar jag lägger på spel varje månad. Risken finns att någon släkting snappar upp siffran och drar ihop en intervention som slutar i en slags tragisk best cry ever-remake. Och så vill vi ju inte ha det.

Men jag kan erkänna att jag varje lördag sätter mig vid datorn och tänker "vad ska jag hitta på den här helgen, då?", vilket brukar leda in på Steam och till att plånboken gråter en skvätt.

Denna helg föll lotten på Magicka-skaparnas kommande The Showdown Effect. Det släpps först om en månad, men förbokar man nu får man tillgång till betan.

Jag hoppas det blir så här kul:

#blogg


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Steam tömmer plånboken

Undvik tårar från plånboken med att köpa billigt Jag köper aldrig nytt, sniffar upp bra erbjudanden här och var. STEAM har ju ofta reor att det ofta lönar sig att vänta en månad eller två när ett nytt spel kommer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Själv spelar jag oftast spel som sätter sig, som man spelar lite hela tiden. Blir billigare I längden, köper då och då något billigt. Gamersgate har många olika fina spel på rea !

Skribent

Jäkligt skönt att man har lagt lite band på sig själv. Det är trots allt mars som kommer bli den stora äta-nudlar-månaden.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag ser inget fel med att spendera en hel del av sina pengar på spel.. Det är en hobby.. Tråkiga är att ha just spel som hobby är fortfarande inte riktigt 100% socialt accepterat.. Till skillnad från att ha bilar/motorcyklar/båtar whatevs som hobby där man kan spendera närmare en miljon eller mer utan att någon höjer ögonbryna och tycker att man borde skärpa sig..

Skrivet av Morganrone93:

Jag ser inget fel med att spendera en hel del av sina pengar på spel.. Det är en hobby.. Tråkiga är att ha just spel som hobby är fortfarande inte riktigt 100% socialt accepterat.. Till skillnad från att ha bilar/motorcyklar/båtar whatevs som hobby där man kan spendera närmare en miljon eller mer utan att någon höjer ögonbryna och tycker att man borde skärpa sig..

Ja, det håller jag med om. Det är tråkigt att spel som företeelser har fått dålig status och anses vara något som "barn håller på med".

Spel är underhållning, men även en sorts mental träning som många forskare kan skriva under på, dessutom handlar spel också om att få bättre kontakt med sin inre föreställningsvärld, precis på samma sätt som med böcker.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

hahaahha den där videon ..


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar