Två skärmar, nåt att ha?

Medlem
Två skärmar, nåt att ha?

Sitter och funderar på om det är något att ha, det häringa med två skärmar? Någon som sitter med två stycken och kan förklara de fördelar ni tycker att det ger?

Hur fungerar det t.ex. att spela på ena skärmen och surfa på den andra?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Har en bekant som använder två skärmar, men han arbetar med film.

Tror han kör film via den ena ut i en storbilds-LCD.

Kör inte själv med två men för honom är det tydligen ett måste.
Han spelar också etcetera.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Om det är en fördel att ha två skärmar beror helt på vad man använder datorn till. På jobbet använder jag två skärmar eftersom jag arbetar i flera program samtidigt och då underlättar det att ha extra arbetsyta.

Det går att spela och surfa samtidigt men problem kan uppstå i vissa spel om du har en extra skärm, speciellt om du kör spelet i fullskärmsläge. Dessutom medför fullskärmsläget att du måste minimera spelet om du vill göra något på den andra skärmen.

Medlem

Allt blir dubbelt så bra, säger väl sig själv?

Nej men jag har ständigt använt två skärmar, det är skönt och enkelt vid arbete, vid spelande och en massa annat, se bara till att du har ett GFX som rullar på bra

Medlem

Ok, tackar för input. Mucho vänligt av er.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

väldigt trevligt när man sitter med photoshop, då kan man ha bilden i fullskärm och verktygen på den andra skärmen


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Polaren kör med 2st. 20" 16:10 skärmar, en normalt och en på höjden brevid, det ser helknäppt ut men är rätt skönt att ha en att spela på och en annan att chatta/ surfa i omvänd ratio på (man kan kolla långa sidor utan att behöva scrolla)

Nackdelen e väl att man måste köra de flesta spel i windowed mode annars blir det knas.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Polaren kör med 2st. 20" 16:10 skärmar, en normalt och en på höjden brevid, det ser helknäppt ut men är rätt skönt att ha en att spela på och en annan att chatta/ surfa i omvänd ratio på (man kan kolla långa sidor utan att behöva scrolla)

Nackdelen e väl att man måste köra de flesta spel i windowed mode annars blir det knas.

varför skulle man spela spelen i windowed?

Medlem
Skrivet av Jinx:

varför skulle man spela spelen i windowed?

Går inte att dra över musen till andra skärmen i vissa spel om man inte kör med windowed.

Medlem

Fast windowed är skönt tycker jag...

Själv använder jag 2 stk 1920x1200 24 tummare hemma, och jag vet inte vad jag skulle gjort utan de.. Arbetet blir så mkt lättare, när man ritar lite UV mappad textur på ena skärmen och slipper alt+tabba hela tiden när man ska ladda om texturen i Maya!

dessutom är det skönt med 2 spel om man använder t.ex. Teamspeak eller så medans man spelar. Blir lättare att se vem som pratar osv. Man slipper även latja mycket om man måste använda guides för att komma igenom en viss del!

Medlem

1:a anime 2:a msn/fz eller vad som helst. = Awsome!!


signatur

Rawr

Medlem

Jag skulle vilja ha 2 skärmar.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

1
Skriv svar