Möt fienderna i The Last of Us

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av smrti:

Fan va less jag blir på när fiender i spel blir kallade zombies så fort det rör sig om infektioner eller dylikt, en död person som börjar "leva" = zombie! Något annat går jag inte med på! 28 dagar t.ex, inte zombies får kalla dom affe kubbande sakerna vad folk nu behagar men det ändrar inte min åsikt eller vad zombies är enligt myter etc (voodoo är dock inte nödvändigt, är helt ok med vad folk hittar på för orsak till zombie epidemier). Sen måste jag bara klaga på springande zombies typ som i re-maken på dawn.. hur går det till? Dom är döda alltså ruttnar dom och musklerna förtvinas konstant + försämrad hjärnkapacitet därav är det logiskt att dom är söliga. Vare sig det nu gäller spel eller film så blir det varken spännande eller läskigt av att dom springer eller att kameramannen har grova problem med att hålla kameran i styr så man knappt ser vad som händer! Åtminstone är det så för min del..
Det var detta jag störde mig på: "förmodligen i rädsla för att placeras i "åh, ännu ett zombiespel"-facket", ja dom är inte zombies helt enkelt så dom gör helt rätt i att kalla dom infekterade eftersom dom inte är levande döda punkt slut.

För övrigt verkar spelet lovande..

Ditt stora problem är att du vetenskapligt analyserar övernaturliga fenomen som odöda. Jag håller med dig om att tex 28 dagar senare INTE är en zombie film, då de lever fortfarande (de kunde svälta ihjäl) men att klaga på att zombierna är snabba i Dawn of the Dead är som att klaga på att Star Wars använder laser när det är bevisat i Star Trek att Phasers är bättre.

Bara av ren nyfikenhet, om någon dör och kroppen sedan blir animerad/börjar leva igen, vad skulle du kalla dem om inte zombies?

Nja jag finner det mer logiskt att zombies borde vara långsamma, förvisso springs det i t.ex Return of the living dead vilket jag också stör mig på + att vissa pratar vilket är ännu mer dumt.
Och du har rätt i den gemförelsen, men jag gör viss skillnad här på sci-fi å zombie skräck. Sen så har jag mer överseende med sci-fi, menar visst jag kan störa mig på många saker som är ologiska eller rentav fel men det vore tråkigt att överanalysera allt. Zombies ligger mig helt enkelt varmt om hjärtat så där bryr jag mig och analyserar, ibland kanske överdrivet mycket haha.

Du menar på riktigt? Så länge personen inte försöker äta upp folk så räknar jag den fortfarande som människa antar jag skämt åsido, skillnad på levande död å det motsatta.. lite hjärnsläpp, kommer inte på ordet jag söker.

12
Skriv svar