Mikrotransaktioner i SimCity?

Medlem

Den här DLC/microtransaktioner trenden är ju löjlig. Köper jag ett spel så köper jag ju ett spel, inte ett fragment som jag kan skjuta in några ytterligare hundringar i för att få komplett. Kan väl hålla med om att förbok ingserbjudanden kan vara ok, men att systematiskt släppa en större del av spelet och sedan ta extra betalt för att få en komplett version vid release känns ju löjligt.

Klart företagen vill tjäna pengar, men nu känns det mer som spelmarknaden är ett sjunkande skepp där alla försöker få så stor avkastning som möjligt innan det sjunker snarare än göra ett bra spel som folk vill köpa och tjäna pengar på kvalitet istället.
Gillar inte köpa "halva" spel.

Hoppas de håller sig till estetiska tillägg man kan köpa i detta fallet.
Men oavsett ryggar man tillbaka för idén att man kan köpa till sig ett bättre mer utökat spel än andra som inte vill lägga ut extra hundringar - redan vid release.

Medlem

Folk fortsätter stödja sådant här och vi har ännu inte nått botten. Vågar inte tänka på hur det ser ut om 10 år.

KoP
Medlem
Skrivet av NaxoS:

Asså nu blir jag genuint ledsen. Ser fram emot spelet och funderade även på att köpa digital versionen för hela 799! Men nu tror jag fan inte jag köper spelet alls. Blir nog att dra till P-bukten och ta hem spelet där.

Ja det verkar ju vara ett alternativ, eller vänta nu.. om du nu så gärna vill spela det kan du väl lika gärna köpa spelet?

Bara för att man stör sig på någon detalj i ett spel är det väl inte skäl nog till att pirata det istället för att köpa det? Det känns lite väl överdramatiserat. :S

Det är ju bara lite kosmetiskt skit man går miste om, om man inte känner för att slanta och inget som förändrar game play på något sätt.

Killmonday Games

Sånt här blir bara till eftersom derps tillåter det, det drar in derpmynt till företagen och derphjulet fortsätter snurra Hur man än vill så finns det fler derps nuförtiden än smarta människor. Man får väl anpassa sig till att andas genom munnen..


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av NaxoS:

Asså nu blir jag genuint ledsen. Ser fram emot spelet och funderade även på att köpa digital versionen för hela 799! Men nu tror jag fan inte jag köper spelet alls. Blir nog att dra till P-bukten och ta hem spelet där.

Ja det verkar ju vara ett alternativ, eller vänta nu.. om du nu så gärna vill spela det kan du väl lika gärna köpa spelet?

Bara för att man stör sig på någon detalj i ett spel är det väl inte skäl nog till att pirata det istället för att köpa det? Det känns lite väl överdramatiserat. :S

Det är ju bara lite kosmetiskt skit man går miste om, om man inte känner för att slanta och inget som förändrar game play på något sätt.

Om du fortsätter köpa spelen trotts att de blir dyrare och sämre villkor visar du tydligt att du är bered att acceptera sämre villkor för högre pris.

Att det bara är kosmetiskt skit är direkt felaktigt, då de som inte förhandsbokar alls kommer att gå miste om uppgraderingar som har direkt inverkan i spelets singelplay samt multiplay.

Problemet jag ser med DLC är väll framför allt att om man jämför med vad man får i förhållande till vad man få betala är det ju ett helt orimligt överpris. Jag kan acceptera större expansioner som känns genomarbetade och kompletta, då priset igen blir skäligt om man gillar spelet. Men absolut inte som i Sims 3. T.ex. HotS är ju inte så stor för visso men extremt genomarbetad så den har jag inget problem med. Då uppskattar jag att spelet underhålls istället.

Medlem

Um, det där låter mer som DLC än mikrotransaktioner. Säkert i stuk med extramaterialet till Sims.


signatur

// Bacon <3

Skriv svar