Inga serverfiler till Bad Company 2

Medlem

Låter bra. Ska nog hyra en server vid launch.

Inaktiv
Skrivet av Natrium:

Bara jag som tyckte det funka ok me inte dedicerade servrar på MW2?.. hur som helst, jag har inget imot hur dom löser detta, personligen kanske är det fan bättre för mig, gillar inte Random servers där vissa har sina "egna" regler.

Ingen tvingar dig att köra på dom privata............................. ........ . .......... . punktpunkt!!oneone

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av Natrium:

Bara jag som tyckte det funka ok me inte dedicerade servrar på MW2?.. hur som helst, jag har inget imot hur dom löser detta, personligen kanske är det fan bättre för mig, gillar inte Random servers där vissa har sina "egna" regler.

Ingen tvingar dig att köra på dom privata............................. ........ . .......... . punktpunkt!!oneone

Precis, och då spelar det väl ingen roll om man skall hyra servrar direkt från DICE eller som förr spela på servrar som var hostade av t ex BB!?

Folk kommer alltid hitta någonting att klaga på, sådana är vi bara.... =/...

Medlem

gutt

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av dawah:

Jag tycker det är bra att folk inte har möjlighet att lägga upp privata servrar. För helt ärligt, hur många väljer att köra på en ostabil skitserver som någon random hostat när man kan köra på en stabil server ägt av ett företag.

Nu kan man säker på att servrarna man spelar på är kvalitativa. Det här kommer bli hur bra som helst!

Jag vet inte vad du har för erfarenheter, men jag spelar hellre på en server hostad av en seriös grupp/klan spelare än en som är hostad av ett företag. Orkar inte med "köp premium, få garanterad plats på servern och femtielva fördelar mot andra spelare"-spammet som finns på de flesta företagsstyrda servers idag. För tro inte att de som har köpt rättigheterna att hosta av EA/DICE kommer hosta server som välgörenhet.

Vakna upp! Får inte du lära dig i skolan att reflektera över det du läst? Och då menar jag inte bara mitt inlägg utan artikeln i sig.

Först och främst, är en klan som hyr sin server mindre seriös än en klan som spelar på Joppes hemmahosta server?

- Nej.

I artikeln står det klart och tydligt att du hyr din server från ett visst företag:

Skrivet av artikeln:

Skulle du vilja ha ett eget slagfält kommer det finnas möjlighet att hyra ett sådant via Dice...

Företaget Dice.

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av dawah:

Jag tycker det är bra att folk inte har möjlighet att lägga upp privata servrar. För helt ärligt, hur många väljer att köra på en ostabil skitserver som någon random hostat när man kan köra på en stabil server ägt av ett företag.

Nu kan man säker på att servrarna man spelar på är kvalitativa. Det här kommer bli hur bra som helst!

Jag vet inte vad du har för erfarenheter, men jag spelar hellre på en server hostad av en seriös grupp/klan spelare än en som är hostad av ett företag. Orkar inte med "köp premium, få garanterad plats på servern och femtielva fördelar mot andra spelare"-spammet som finns på de flesta företagsstyrda servers idag. För tro inte att de som har köpt rättigheterna att hosta av EA/DICE kommer hosta server som välgörenhet.

Tror du missuppfattat konceptet , garanterar dig att 95% av alla servrar du spelar på är hostade av företag men hyrda av spelare/klaner.

Är folk verkligen så trögfattade, seriös kan ni läsa om och läsa rätt istället..

EXEMPEL:

Vår klan HYR en server från gameservers.com istället för att ha filerna på VÅR DATOR.. det är fortfarande vi som äger/hyr servern men filerna ligger på gameservers.com... vi kickar, vi bestämmer regler oavsett..

Hoppas det framgår..

PB är btw gravt mkt bättre än VAC. CS och MW2, mer fuskare går inte att hitta i spel sorgligt nog..

Medlem

Detta kommer nog bli skitbra, har ingenting emot deras beslut då det är både fördelar och nackdelar.. dom flesta som skriver här tänker nog mest på nackdelarna.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Folk här är ju ganska blåsta , dem kommer ha dedikerade servers precis som vanligt, 95% av alla servrar som ligger uppe i tidigare bf,cod och cs spel är dedikerade och hostade av företag så som gameservers.com

Du kommer kunna hyra en server utan problem, ända skillnaden är att du inte kan sätta upp en egen och för att vara ärliga, hur många sitter på kapaciteten att köra en 32 mans BFBC2 server med okej bandwidth... snälla ge er.

PB är anti-cheatet dem kommer köra med och jag har mer förtroend för PB än stackars VAC som är överröst med dubbelt så många fuskare..

Poängen är att kunna sätta upp egna klanservrar för privata pcw's/wars, utan att betala extra för det utöver spelkostnaden. Ja det kanske inte kommer kosta skjortan men varför förstöra ett fungerande koncept med fria dedikerade servrar som fungerat tidigare? Då räcker det dessutom med 16 maxplayers.

Och ge fan i att snacka skit om alla så fort du inte håller med.

Medlem

Rätt av DICE. Är så trött på alla runkservrar som ska ha massa jävla regler hit och dit.

Bättre att alla spelar o håller käften.

Gaaaaaah! min sista gnutta hopp är borta. Jävla konsollportningar överallt, jag hade en liten gnutta hopp om att PC-versionen av BC2 skulle en aning optimerat för PC.

Varför tror ni inte det finns prone i BC2? För att handkontrollen inte har mer knappar att fylla ut.

Detta kommer vara precis samma skit som MW2/OFP.

Procedur:
Du kommer till menyn och möts av en "Press Enter" (Där det igentligen ska stå "Press Start", bra jobbat)
Du måste se någon jobbigt animation hur menyerna snurrar runt så stiligt. Därefter möts du av 2 alternativ, "Play custom match" eller "Play quickmatch". TILLFREDSSTÄLLANDE!

Jag spelar ju FPS spel för att jag vill hitta någon skön community (Se 30+ i CS:S) med egen server och hemsida där man kan se stats och annat.

Dumt och dela upp alla utvecklare i läger, "Konsollutvecklare" och "PC-Utvecklare". FY SKÄMS DICE!

Den enda utvecklaren jag har förtroende för är fan Sports Interactive som gör Football Manager. DÄR har ni ett renodlat PC-Spel med massor av inställningsmöjligheter och custimization.

Medlem

Det kommer komma fungera säkert helt okej, man måste ändå spendera pengar för att få en vettig dedikerad från övriga "gameserver providers". Så länge man får välja placering av servern så spelar det inte någon roll, men att sätta lite egna serverregler hade dock inte varit fel.

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av pelson:

Gaaaaaah! min sista gnutta hopp är borta. Jävla konsollportningar överallt, jag hade en liten gnutta hopp om att PC-versionen av BC2 skulle en aning optimerat för PC.

Varför tror ni inte det finns prone i BC2? För att handkontrollen inte har mer knappar att fylla ut.

Detta kommer vara precis samma skit som MW2/OFP.

Procedur:
Du kommer till menyn och möts av en "Press Enter" (Där det igentligen ska stå "Press Start", bra jobbat)
Du måste se någon jobbigt animation hur menyerna snurrar runt så stiligt. Därefter möts du av 2 alternativ, "Play custom match" eller "Play quickmatch". TILLFREDSSTÄLLANDE!

Jag spelar ju FPS spel för att jag vill hitta någon skön community (Se 30+ i CS:S) med egen server och hemsida där man kan se stats och annat.

Dumt och dela upp alla utvecklare i läger, "Konsollutvecklare" och "PC-Utvecklare". FY SKÄMS DICE!

Den enda utvecklaren jag har förtroende för är fan Sports Interactive som gör Football Manager. DÄR har ni ett renodlat PC-Spel med massor av inställningsmöjligheter och custimization.

Somebody give this man a beer!

Håller fullständigt med, jag är så j.... trött på alla förenklade konsolporter. Jag vill ha min EGEN server som jag inte behöver betala för och där jag och mina kompisar kan ha mindre än 30ms ping, vilket inget DICE bajs företag kan ge mig. Jag vill ha tillgång till MIN server, ändra inställningar och starta om när fan jag vill. Jag blir bara förbannad på sånt bullshit snack av DICE när nyheten om MW2 servrar kom ut. Dedikerade servrar my ass.

Medlem

Bara för att man leasar servern så betyder inte det att man inte kan ha egna regler förutom då moddar vad jag förstått som troligtvis kommer stödjas lite längre fram.

leasade servrar har varit vanligt på tidigare bf så tycker inte detta är jätte hemskt

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Bara för att man leasar servern så betyder inte det att man inte kan ha egna regler förutom då moddar vad jag förstått som troligtvis kommer stödjas lite längre fram.

leasade servrar har varit vanligt på tidigare bf så tycker inte detta är jätte hemskt

Precis, brukade spela på BredBandsBolagets BF2 servrar förut.

Medlem

Så länge det finns billiga och bra servrar att hyra så ser jag inget större problem med det här. Hade dock föredragit möjligheten att sätta upp en egen server.

Medlem

Tycker detta är ett bra beslut. Detta innebär att alla servrar kommer vara bra servrar att spela på. T.ex. dagens CS eller TF2 servrar så vet man ju att 95% av alla servrar i serverbrowsern är ospelbara pga löjliga moddar,löjliga regler,löjliga inställningar,löjligt dålig lina osv. Tack DICE

Vill folk spela i klan är det bara att dom hyr sig en server så kan ni ju starta om/kicka/byta bana bäst ni vill precis som ni skulle kunna göra på er egen server.

Om det bara fanns ett sätt att slippa småbarn i spelet också... hmmm hoppas DICE kommer på nått.

Skrivet av pelson:

Eller så har DICE haft med prone i tidiga tester för båda PC och konsoll men valt att inte ha med det för att det dra ner tempot i spelet? Ett beslut jag väldigt tacksam för.

Angående resten av dina uttalanden så har DICE iaf lovat att det inte skall bli nån portning utan en PC-optimerad version, men det återstår väl att se på den slutliga produkten.

Medlem

Jag tippar på några timmar efter release finns det läckta serverfiler att tanka på diverse torrentsidor/rapidshare osv.

signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

oj ooj va folk grinar nu då. Sluta gnälla. Kolla vad som har hänt med Modern Warfare 2 istället. Det är så mycket fusk att man inte kan spela det längre. Dice försöker ju i alla fall styra upp det medan infinity är lamslagna för tillfället.

signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Detta är ett väldigt trist beslut.
Vi i gaming-communityn "Skyttegrav.se" - www.skyttegrav.se - såg verkligen fram emot detta då spelet var på gång.
Vi har idag publika servrar med t.ex., "Call of Duty 4: Modern Warfare". Detta i stort sett sedan dag ett, samt att vi står värd för "Call of Duty: World at War" för att inte tala om "Counter Strike" och "Battlefield 2" med dess "moddar". (Detta även under tiden vi var gaming.datorbutiken.com). Samt andra online-spel.
Jag har svårt att tro (väldigt svårt helt enkelt) att orsaken till detta ska vara att de kan undgå fusk. Som det är nu så är t.ex. "CoD MW2" i samma sits, med inga dedikerade servrar för communities, utan bara genom IW-net/Steam och deras VAC (anti-cheat).

Om man tittar på den lösningen med "CoD MW2" så är fusket mer utbrett nu än någonsin förut, samt att det finns inga admins aktiva på servrarna som kan hålla fuskare borta (då inte VAC kan göra jobbet). Med inga admins kommer även detta att folk kan bete sig hur som helst på servrarna, utan att de blir utslängda.

En spelupplevelse är mer än bara själva spelet. I upplevelsen ingår även att man spelar någonstans där man gillar att spela, att man spelar med sina kompisar, att man vet att servern sköts om av effektiva admins, samt att man har skoj.

Vänligen
Magrioteli

Medlem

Vad hindrar er? att gå ihop några st och hyr en server , ni får ju fortfarande ha egna regler visserligen så inget moddstöd från början som det ser ut idag dock inte omöjligt att dice släpper moddverktyg vid launch osv.

signatur

Medlem

Självklart blir jag besviken. Men av det som man hört verkar spelet bli en besvikelse iaf. Vi PC-användare får nöja oss med en dålig arkadshooter igen, utan riktiga valmöjligheter som moddverktyg innebär (ja, jag vet att det kanske kommer - men det finns inget som tyder på det just nu).

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Äh ett klart köp endå!

signatur

B lup

dmn
Medlem

Ni som har det minsta negativa att säga om det här spelet är inga riktiga battlefield-fans. Jävlar i min låda vad gött det ska bli med ett nytt BF! Moddar känns inte lika viktigt i den här installationen heller, eftersom det finns ett hardcore-läge. Om en vecka smäller det! \o/

Inaktiv

så vadå.. måste klanerna börja med att kräva pengar av sina medlemmar nu för att få ha en egen officiell server?

Skoj, Kommer ju att bli en explosion föreningar med årsmöten, kasör och sånt som ska kräva bidrag för sin verksamhet.

Dice; Sure - ni vill stoppa skitservrar.
Men varför kan inte jag få det beslutet själv istället...

Sluta behandla pc:folk som om dom har en genomsnittsålder på nivå prepubertet.

Inaktiv

Jag hade sett fram emot många roliga mods till det här spelet

signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

om en vecka ? släpps väl i mars eller ska du få leka i betan kanske?

signatur

Medlem

hahaha patetiskt DICE.. börjar likna infinity ward mer o mer.. BF1942 var asgrymt spel på alla sätt, men efter det har ni bara levererat ofärdiga spel.. sorgligt.
blir väl tillbaks till Arma2 då.

Inaktiv

"När det skälldes som mest på Infinoty Ward..." Infinoty Ward? Är dom nya i branschen, för jag har då aldrig hört talas om dom. Och att ingen kommenterar missen är ju skandal för att vara på FZ, här som alla börjar gnälla så fort det är nått som inte stämmer eller passar.

signatur

CZorg will rise again...

Medlem

varför kollar inte bara spelföretag på spel som håller? som cod4, det är ett gammalt spel som fortfarande väldigt många spelar. Varför? jo för att det har egna servrar, egna mods, egna regler.

plus så finns det nästan inga servrar på cod4 som är företag, dom flästa är privata och funkar jätte bra att spela på.

Medlem

njae ett spel har en bra community om det är ett bra spel, är spelet dåligt så spelar det ingen roll att det finns dedikerade sevrar etc.

signatur

Skriv svar