Lider ni av någon psykisk åkoma eller problem?

Medlem

Käkar venaflaxin själv och har gjort det i ca 1,5 år 225mg/dag, hade förut paroxiflex i ca 4 år. bytte då de inte gav samma effekt längre och mitt spelsug/deprimerande/social fobi började komma tillbaka. Sömnproblemen med paroxiflex var att jag i princip sov 2 veckor när jag började med dem och fick inte en normal dygnsrytm förräns efter ett år.
Venaflaxinet funkar sisådär, har höjt min dos 2ggr och kommer antagligen behöva höja den igen. vaknar flera gånger per natt etc, men accepterat det som att det är så det är. Det som är tacksamt är att jag fått min kontroll tillbaka över mina tankar och handlingar så för mig funkar det.
Men gör aldrig misstaget av att missa din dos i 4 dagar, gjort det 2ggr och då jag har en stor dos får man värsta twitchen och illamående/suicidtankar i klump.

Oh ja, efter att ha bytt till venlafaxin så kan jag numera få utlösning, kanske lite udda men efter att inte haft det på 4 år med olika flickvänner så kommer jag nu ;P

Medlem

glömde tillägga att när jag började hade jag medicin/kbt/stödgrupp att prata med. Därför jag kunde komma tillbaka till "livet". allteftersom tiden gått har 2 försvunnit, och när jag försökt få kbt eller prata av mig med psyk så ger dom mig bara mer medicin alt. lugnande. Så om du kan, skaffa dig några att prata med som har gått eller går igenom liknande medicinering. Det hjälper massor.

Medlem

Ibland måste jag skriva vissa saker två gånger.
Ibland måste jag skriva vissa saker två gånger.

12
Skriv svar