Diskussion – Premiärspelen till Playstation 4

Medlem

Naughty Dog lär väl hålla på med Uncharted 4 - det är en stor titel som Sony nog gärna ser klar till en konsolrelease.

En annan stor titel som säljer konsoler är ju Gran Turismo så en sjätte del lär vara på gång. Det mesta som Polyphony skapade från grunden till femman lär vara användbart även till nästa generation så det borde gå fortare denna gång. Möjligen att man släpper en Prologue först.

Guerrilla Games har inte hörts av på ett tag och ryktas ha två team där ett jobbar på Killzone 4 och det andra på ett action-RPG.

Sist jag såg något om Media Molecule så höll de på med ett "R&D project". Eftersom de lyckades väldigt väl med "skapa och dela med sig"-delarna av LBP så tippar jag på att de arbetar med de sociala bitarna på "PS4".

Själv hoppas jag nog mest på att det nya Wipeout-spelet som Studio Liverpool ryktades hålla på med när de stängdes överlevde med den del av personalen som flyttade till Evolution.

I övrigt så brukar Santa Monica vara inblandade i massor av projekt, ny IP (?) från Sucker Punch, Last Guardian har kanske blivit next-gen och någon japansk utvecklare kanske jobbar på något exklusivt spel.

Medlem

Vi får ju inte glömma just cause 3!

Inaktiv

dom visar säkert bara nån techdemo med hår och kläder och destruction i realtid

Medlem

Gears Of War till PS4an hade jag velat ha och ett bra Counter-Strike.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

En ny spelserie från Guerrilla hade varit roligt.
Jag hoppas att det blir många exklusiva spel till ps4

Medlem

Skiter i vilka spel som dyker upp, dem blir alltid bra tillslut ändå. jag är dock intresserad av vilka mediahubs alternativ som kommer finnas. Ps3an är riktigt bra så är 4an bättre blir det ett definitivt köp enbart för de funktionerna

Skribent

Ny generation, nya ip. Slut på diskussion.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

cs 1.7 hoppas jag på.

Warren Spector, kom igen. Deus Ex 4!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om PS4 premiärvisas nu, när tror ni det kommer till Europa? Om man jämför med premiären av PS3 och lanseringen här tex?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

FF 9 liknande FF spel i hd skulle endå vara det bästa! Men det vet jag att jag kan glömma. Så man får hoppas på andra liknande rpg spel! Lirar bla ni no kuni nu hoppas på att dom gör fler liknande spel! Det kommer att komma så många bra spel till ps4 fett med fest!

Medlem

Soul Reaver!
Suikoden!
Nya versioner på dessa skulle vara kul, samt även Vandal Hearts som jag gillade mycket.
Vill ha lite nya bra plattform också så ett nytt Ratchet & clank skulle sitta fint eller såklart Crash Bandicoot.

Medlem

Jag vill se ett Destruction Derby med helt tok realistisk spelfysik och customisation. Då hade jag fått mig ett gott skratt med polarna!!

Medlem

Ska jag vara helt ärlig så vill jag faktiskt inte se ett nytt Uncharted. Älskar de 3 spelen som släppts men med en ny konsol borde Naughty Dog starta något nytt, precis som de gjorde vid releasen av Ps3. Får se om de bygger vidare på The Last of Us, även om de sagt att slutet inte ska bygga upp till en uppföljare.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Ska jag vara helt ärlig så vill jag faktiskt inte se ett nytt Uncharted. Älskar de 3 spelen som släppts men med en ny konsol borde Naughty Dog starta något nytt, precis som de gjorde vid releasen av Ps3. Får se om de bygger vidare på The Last of Us, även om de sagt att slutet inte ska bygga upp till en uppföljare.

Det är klart de fortsätter med Last of Us om det blir en succé.

De har två team nu så ena halvan har ju gjort något annat än Last of Us sedan Uncharted 3 kom ut. Den stora skrällen när Last of Us visades upp var ju att det var ett spel från just Naughty Dog eftersom det bara var några veckor efter Uncharted 3 kommit ut. Sony vet att Uncharted kan locka köpare så de vill nog ha minst en del till på "PS4".

Medlem

Finns det någon svensk tid för när den här presskonferensen sker?

Medlem

För min del kan de släppa vad de vill. Är helt ointresserad numera av dessa tingestar. Spelar enbart på PC och så lär det fortsätta.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Ett nytt Carmageddon med toksnygga köttslamsor!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Helst mycket nya spel men annars är det Last Guardian och Killzone 4 för min del.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar