Låga betyg för Aliens: Colonial Marines

Inaktiv
Skrivet av Golvis:

De har buffat motionsensorn
I första spelet så blinkar den på rörelse, oavsett vad som rörde på sig, man kunde få hjärtsnörp pga av en dörr.
Inte här inte...den talar tydligt om med blå eller röd markering på vän eller fiende. Samt att den pekar åt nästa checkpoint i spelet.
Detta räcker såklart inte, den har nu röda pilar som blinkar bakåt om fienden råkar snubbla in bakom en.

haha ja suck vilka "alienfans" som gjort spelet tragiskt! Dagens indikationer o popups/inforutor överallt förstör ju verkligen spelkänslan. Bara denna modifiering av den åh så klassiska motionsensorn är ju nog för att ge betyget 1/10.

"Game over man" kan inte sägas nog många gånger.

Medlem

Jag köpte spelet när det kom ut 700 kr i sjön. Allt va dåligt med det spelet, asså tycker att det borde nån slags kontroll på spelen innan det släpps ut. inge mer gear iallafall...

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av bent toe:

Spelat det två timmar nu... inget vidare, men absolut inte det sämsta man spelat.
Grafik: 6/10
Ljud: 6/10
Animationer: 6/10
Kontroller: 7/10
Kampanj: 5/10
4 spelare co-op genom hela kampanjen: 7/10
2 spelare splitscreen kampanj: 7/10
Multiplayer: 6/10

Tyvärr (som ni sett tidigare) så avskyr jag Randy Pitchford och hans Gearbox då han konstant försenar spel till den grad att grafiken är skit och 3 år lastgammal, han lovar guld och gröna skogar men man får brons och en nedbränd skogsdunge. Jag är stort fan av Aliens universumet med allt från figurer till tavlor till spel och film... dock vill jag säga detta, A:CM ÄR bättre än AvP från 2010 (rebellions skräpspel) sen om det säger mycket om A:CM återstår för dig att avgöra.

Överlag, oberoende utav mina siffror här ovanför, så skulle jag säga 6/10 ..dvs. över medel, men bara knappt.

En mycket bra "recension" av dig, enligt min mening/tycke. Många "proffs" recensenter missar just att titta på animationerna, vilket är surt för mig. Då animeringen är extra viktig för mig.

I mitt fall så tycker jag att animationer och känsla är bättre än grafik. Recensenter brukar titta mest på gameplay och grafik, ibland på animationerna ifall det är något extra dåligt eller extra bra med dem !

k3m
Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av k3m:
Skrivet av bent toe:

Spelat det två timmar nu... inget vidare, men absolut inte det sämsta man spelat.
Grafik: 6/10
Ljud: 6/10
Animationer: 6/10
Kontroller: 7/10
Kampanj: 5/10
4 spelare co-op genom hela kampanjen: 7/10
2 spelare splitscreen kampanj: 7/10
Multiplayer: 6/10

Tyvärr (som ni sett tidigare) så avskyr jag Randy Pitchford och hans Gearbox då han konstant försenar spel till den grad att grafiken är skit och 3 år lastgammal, han lovar guld och gröna skogar men man får brons och en nedbränd skogsdunge. Jag är stort fan av Aliens universumet med allt från figurer till tavlor till spel och film... dock vill jag säga detta, A:CM ÄR bättre än AvP från 2010 (rebellions skräpspel) sen om det säger mycket om A:CM återstår för dig att avgöra.

Överlag, oberoende utav mina siffror här ovanför, så skulle jag säga 6/10 ..dvs. över medel, men bara knappt.

En mycket bra "recension" av dig, enligt min mening/tycke. Många "proffs" recensenter missar just att titta på animationerna, vilket är surt för mig. Då animeringen är extra viktig för mig.

I mitt fall så tycker jag att animationer och känsla är bättre än grafik. Recensenter brukar titta mest på gameplay och grafik, ibland på animationerna ifall det är något extra dåligt eller extra bra med dem !

Tycker också att de tittar för mycket på grafiken. Dock så är grafik viktigt för mig, fast inte lika viktigt.

Medlem
Skrivet av Golvis:

Nu blev jag nyfiken, vad anser du gör spelet så bra? Vilka detaljer lägger du värde kring?

Jag hade tänkt skriva världens inlägg men jag tänker summera spelet i dem punkterna jag tycker är bra och dåliga istället vilket dock också blir en aning långt..

Genom alla AvP spelen har jag alltid föredragit att köra marine, men jag har varit så djup besviken för man alltid spelar den där ensamna snubben som halkat efter sitt gäng, nu får man äntligen känslan av det Aliens (2an) gav mig i alla fall, att få vara en del av ett gäng badass marinsoldater

Grafik: 7/10 - Fattar inte varför folk klagar, tycker grafiken är bra, folk jämför för mycket med andra spel, i slutändan handlar allt om helheten och inte hur ett spel ser ut

Spelkänslan: 7/10 - Var rädd att det skulle vara FÖR konsol anpassat, men tycker kontrollerna och rörelserna i spelet känns rätt PC om ni förstår vad jag menar.
spelMotorn är helt OK

Kampanjen/Singelplayer: 6/10

+ Äntligen ha marinsoldater vid din sida under kampanjen
+ Marines vs Aliens temat känner man verkligen av i singelplayer
+ Vissa uppdrag är faktiskt otroligt bra
+/- (50/50) Storyn är sådär men fy fan jag har verkligen varit med om värre!
- Vissa uppdrag är mediokra och repetiva
- Att dem slängt in mänskliga fiender i spelet drar ner betygen hårt. Det blir en för stor vändning som inte passar in enligt min åsikt

Kampanjen/COOP: 8/10
!ovanstående plus och minus gäller här också!

+Spela med 1-3 vänner i svåraste graden gör spelet heeelt annorlunda, plötsligt får man faktiskt tänka till och sammarbeta på riktigt, springer du runt som en galning alternativt tror du är rambo så är du definitivt körd, spelet tar till en otroligt positiv vändning enligt mig!
kan dra en jämförelse för er som körde svåraste graden i Left 4 dead med ett seriöst gäng polare.
Det gäller att man är försiktig med vart man siktar, håller varandras rygg, tar allt i en saktare takt för fienden blir plötsligt något du faktiskt fruktar!
- Spela med random folk kan leda till frustration då vissa helt enkelt är idioter.

Multiplayer (8/10)
+ Bästa multiplayer hittils jämfört med alla AvP spel *per min åsikt såklart*
+ Survivor och escape där man har objectives att utföra är kul som fan, här gäller det teamwork, som marines håller man ihop å vaktar ryggen.
som aliens gäller det att tajma attackerna, leka katt och mus, lura ut dem stackars människorna för ta dem i ryggen
+/- (50/50) Team deathmatch och andra läget där man ska förstöra ägg är mer om man vill ha ett hjärndött spelsession
+ level och uppgradering systemet funkar bra, du kan unlocka nytt utseende i form av nya kamoflauge kläder, nya accesioarer som gör din gubbe mer unik i utseende.
Samma med vapen vilket gör att man oftast vill spela mer för låsa upp nya saker.
- spela alien är otroligt svårt i början därav är det väldigt vanligt att förlora den rundan man kör som xenomorph, men för att bli bra krävs övning
- Motiontrackern för Marines är lite väl för OP vilket ger marine laget ett för stort övertag
- För få banor och antal spelare 4vs4 och 6vs6 är alldeles för lite

Jag håller det jag sagt i mitt tidigare inlägg, är du efter ett vanligt "bra" FPS shooter så är detta nog inget för dig
Men är du en stor aliens/AvP fantast så har jag svårt att se hur man kan tycka att detta spelet suger men alla har ju sina egna smaker och åsikter därav runder jag av med att ge spelet ett PERSONLIGT betyg av 7/10

ett tips för er som vill ge spelet en chans så rekommenderar jag att köpa det med dollar digitalt via greenmangaming.com oftast har dem rabbat koder som drar ner priset ännu mer.
Jag förbokade spelet för 190 spänn liksom!


signatur

Suup homie

Medlem

Ja detta var ett bittert resultat... Var sjukt nära att förboka eftersom Alien spelen och filmerna är episka! Men som tur så tog jag mig en timme eller två och tittade på folk som steama på Twitch. Gud va glad man blev när man gjorde det, det var buggar och folk satt och garvade. Undrar om dom har gjort en parodi på alien

Man får väll damma av AvP och köra dom för att få den där riktiga känslan!

Medlem
Skrivet av Zappa:

Det är det sämsta jag spelat den här generationen. Eller ja de 25 minuterna jag spelade innan jag stängde av det i vrede dvs.

Jag höll ut i ungefär 40 minuter innan jag stängde av spelet och var riktigt förbannad. Duke Nukem var dåligt - ja, men det visste man liksom innan. Detta är en stor PR kupp med lögner och fult spel från Gearbox sida. Även om de inte hade betett sig så skumt så är spelet så dåligt så man vet inte om man skall skratta eller gråta - tills man kommer på att man betalat för skräpet och aldrig kommer att få se de pengarna mer...


signatur

A badly drawn wolf

Skriv svar