Behöver hjälp med en ny dator

Inaktiv
Behöver hjälp med en ny dator

Hejsan!

Känner efter en lång tid med den här gamla burken att det är dags att skaffa ny. Den jag sitter på nu är fallfärdig och låter som om den ska explodera vilken sekund som helst.

Min budget ligger på 10-12.000, men vill ju av naturliga skäl komma undan så billigt som möjligt. Är dock medveten om att smakar det så kostar det och är därför beredd att slänga ut lite extra på något som håller i längden istället för att köpa något som är bra idag men värdelöst imorgon.

Saken är den att när det gäller hårdvara är jag ganska okunnig, har inte fokuserat på pc sedan ett bra tag tillbaka och behöver därför all hjälp jag kan få av er lite mer insatta.

Det jag ska ha datorn till är i första hand spel. Är även tänkt att jag ska skapa ett sorts mediacenter bestående av datorn, PS3:an och en Panasonic PX80 42", så om någon har några tips när det gäller det så tackar jag även för det. Vill också börja hålla på lite med program såsom t.ex. Photoshop. Men som sagt, spel i första hand. Det största önskemålet jag har är att det ingår en hygglig skärm, 22-24", då jag nu sitter på en 17" CRT.

Har letat runt lite på internet och har kommit fram till att det är brist på bra sidor som fokuserar på PC-försäljning. Datorbutiken är vad jag förstått numera borta och många av sidorna känns inte riktigt pålitliga. Har hittat lite intressanta erbjudanden på Netonnet där även skärm, mus och tangentbord ingår, men frågan är ju vilket paket man ska välja.

Kan även tillägga att jag helst undviker att bygga själv då jag är varken händig eller kunnig inom just det området. Så något färdigt skulle passa mig perfekt.

Tackar så mycket för hjälpen!

Mvh
Micke

Medlem

komplett och dustin är pålitliga. datorbutiken har startat upp igen, men jag vet inte hur det är med pålitligheten.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar