Spirituell uppföljare till Transport Tycoon?!

Medlem
Spirituell uppföljare till Transport Tycoon?!

Några utvecklare håller på att crowdfunda ett projekt som har allt vad jag skulle förvänta mig av Transport Tycoon 2 (men av förklarliga rättighets skäl måste heta något annat).

Det ser riktigt lovande ut och de har lite över 2 veckor kvar på sin kampanj så den går in i slutspurten nu:

Spelet heter Train Fever.

[http://gambitious.com/ideas/2496-train-fever-pc-mac]

Trailer:

Gameplay demo:

Dynamiskt växande städer (gammalt klipp):

Varker 3D Grafik:

Som en bonus får du spelet om du investerar 40€ samt du får en andel av alla pengar de drar in via sin framtida försäljning på Steam (baserat på hur mkt du investerar). Går det bra för dem får du alltså tillbaka dina pengar och mer därtill.

Jag är sjukt taggad på detta spel iaf och det bara måste bli av!!!

Medlem

Verkar ju bara fokusera på tåg. TT fokuserade på all sorts transport. Så jag skulle nog snarare kalla det för en spirituell uppföljare till Railroad Tycoon. Men det såg intressant ut må jag säga

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Verkar ju bara fokusera på tåg. TT fokuserade på all sorts transport. Så jag skulle nog snarare kalla det för en spirituell uppföljare till Railroad Tycoon. Men det såg intressant ut må jag säga

De skall ha både bussar och spårvagnar också så finns lite andra (även om det inte är exakt samma som TTD).

TTD hade ju tyngdpunkten på Tåg också, iaf enligt mig.

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Bojkott:

Verkar ju bara fokusera på tåg. TT fokuserade på all sorts transport. Så jag skulle nog snarare kalla det för en spirituell uppföljare till Railroad Tycoon. Men det såg intressant ut må jag säga

De skall ha både bussar och spårvagnar också så finns lite andra (även om det inte är exakt samma som TTD).

TTD hade ju tyngdpunkten på Tåg också, iaf enligt mig.

Om så är fallet, även om trailern och namnet talar för annat, så blev det genast mycket intressantare

1
Skriv svar