Europa Universalis 4 – utvecklarna snackar teknologi

Robot
Europa Universalis 4 – utvecklarna snackar teknologi

I tidigare spel i serien fanns det över 70 olika teknologinivåer som gänget på Paradox i efterhand känner var lite... trist. Ny utvecklardagbok försöker förklara varför det nya systemet är så mycket bättre.

#europa-universalis-iv


Medlem
Europa Universalis 4 – utvecklarna snackar teknologi

GOTY!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Bah... Videos, videos, videos. Kan de inte släppa bra nyhetsbrev istället?

Medlem

EUIV ser väldigt lovande ut!


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Bah... Videos, videos, videos. Kan de inte släppa bra nyhetsbrev istället?

Betydligt intressantare med videos där man kan få se vad de pratar om!

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Bah... Videos, videos, videos. Kan de inte släppa bra nyhetsbrev istället?

Eh skrivna DDs varje vecka i princip

Medlem

Jag förväntar mig lika bra musik i det nya som i 3an.

Skrivet av Inkompetent:

Bah... Videos, videos, videos. Kan de inte släppa bra nyhetsbrev istället?

Skrivet av Friberg:
Skrivet av Inkompetent:

Bah... Videos, videos, videos. Kan de inte släppa bra nyhetsbrev istället?

Betydligt intressantare med videos där man kan få se vad de pratar om!

Det mest intressanta är väl om de skulle släppa spelet?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gillar inte alls att det är såpass likt Crusader Kings 3, annars är verkar det som genomtänkt Europa Universalis

Medlem

EU4, Rome 2, the prince and the thane modden (???) , hots och alla andra spel jag glömt. Buhu en tår av glädje rullar på min kind. Jorden gick inte under 2012, den föds på nytt 2013 med kanontitlar.

Medlem

Det enda Paradoxspelet jag lirat är CK2, men ser verkligen fram emot att prova UE4

Medlem
Skrivet av AxelNyman:

Gillar inte alls att det är såpass likt Crusader Kings 3, annars är verkar det som genomtänkt Europa Universalis

antar att du menar CK 2 och inte sitter på en hemlig version

men jag tycker det är bra om det bli mer likt ck. Jag gillar EU-serien men att spela med en familj istället för en nation är riktigt, riktigt roligt!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

EUIV kommer bli så jävla bra! 3an var inte något som jag var så förtjust i men detta verkar ju bli något extraordinärt.

Medlem

Suck....ännu ett spel jag kommer köpa och sen aldrig fatta ett skvatt om hur jag ska göra >.>

Medlem
Skrivet av Biggles:

Suck....ännu ett spel jag kommer köpa och sen aldrig fatta ett skvatt om hur jag ska göra >.>

Lol man måste ju vara beredd att investera lite tid i strategispel för att lära sig såklart. Jag har sneglat på Europa Universalis länge men aldrig kommit till skott. Ska läsa recensioner när det kommer.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Biggles:

Suck....ännu ett spel jag kommer köpa och sen aldrig fatta ett skvatt om hur jag ska göra >.>

Lol man måste ju vara beredd att investera lite tid i strategispel för att lära sig såklart. Jag har sneglat på Europa Universalis länge men aldrig kommit till skott. Ska läsa recensioner när det kommer.

gör som jag, börja med Victoria II. Känns som att det är lättare att komma in i av någon anledning. Kör sen EU och CKII. Var beredd på att få stryk ett tag bara...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Dom hade en betaversion av det här på Gamex i höstas.
Kände mig väldigt dum när jag provade och inte hade en aning om vad det var jag gjorde.

Medlem

Tog ett tag att lära sig Eu3 och CK2 men båda två är otroligt roliga spel när man väl kommer in i dem, de är såna spel jag glömmer bort tiden i. När jag spelat EU3 på sistonde så är det dock en hel del grejer jag stör mig på så ska bli grymt trevligt att gå lira 4an!

Är man ny till paradox strategispel rekommenderar jag att hålla koll på March of the Eagle som släpps på måndag. Verkar mer anpassat för multiplayer och lättare att komma in i än deras andra titlar.

Medlem

Sjukt taggad på detta. Av de paradox spel jag spelat så är EU3 utan tvekan roligast

1
Skriv svar