Aliens vs Predator

Robot
Aliens vs Predator

Så står jag i en mörk korridor igen, min rörelsesensor piper som besatt och i skuggorna lurar något som bara HR Giger kan designa. Jag tänker dock inte låta mig bli ett smörgåsbord för någon av de två raserna som fötts med för många käkar. Ät bly och napalm, utomjordingar!

#alien-versus-predator, #monolith, #aliens-versus-predator-2, #rebellion


Medlem
Förhandstitt - Aliens vs Predator på pc

Yay, äntligen.

Edit: Förhandstitten fick mig att tappa suget lite.

Men tänker inte avboka survivor edition, alien och predator är mina favoriter och kommer alltid vara.
Så jag måste ha detta spel, är nog bättre när man själv sitter och spelar med högsta grafiken på och kör på en stor tv och dör lite i byxan, förhoppningsvis.

Multiplayer lär vara roligast dock, avp1 är ett av det bästa jag kört multi.

Medlem

Den tar vi, sa Polisen!

Förbokade Survivor igår.

Medlem

Låter inte helt fel! Jag tror att jag kommer att fastna för Predator ändå:)

Medlem
Medlem

Blir inget köp för mig.

Dock en fantastiskt bra skriven förhandstitt. Du är en sjuk människa Calle.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Kommer bli epic

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Deathwisher:

Blir inget köp för mig.

Dock en fantastiskt bra skriven förhandstitt. Du är en sjuk människa Calle.

Tack, det värmer mycket!


signatur
Medlem

Jag gissar på att man även kommer att få hoppa på normalt vis med space (eller vilken knapp man nu föredrar) och inte bara med den där autojump-funktionen. Med tanke på att jump-funktionen har blivit ganska underskattad på den senaste tiden.

Men trevlig förhandstitt men tyvärr lutar det inte åt ett köp, fast att jag har blivit extremt sugen på den där collector's edition Som inte släpps till PC

Men av det man har sett av spelet så känns det väldigt konsolanpassat och överbefolkat av quicktime events av olika slag. Fast jag kan ha fel då jag inte har spelat spelet. Ser fram emot demot så att man kan testa och hoppas på att dom gör som med första spelet och släpper ett demo för varje karaktär.


signatur

Mucha shaka paka

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Psycho_Mantis:

Jag gissar på att man även kommer att få hoppa på normalt vis med space (eller vilken knapp man nu föredrar) och inte bara med den där autojump-funktionen. Med tanke på att jump-funktionen har blivit ganska underskattad på den senaste tiden.

Men trevlig förhandstitt men tyvärr lutar det inte åt ett köp, fast att jag har blivit extremt sugen på den där collector's edition Som inte släpps till PC

Men av det man har sett av spelet så känns det väldigt konsolanpassat och överbefolkat av quicktime events av olika slag. Fast jag kan ha fel då jag inte har spelat spelet. Ser fram emot demot så att man kan testa och hoppas på att dom gör som med första spelet och släpper ett demo för varje karaktär.

Självklart kan du även hoppa "normalt" och Quicktime-events märkte jag inte av i demot.


signatur
Medlem

shiiiiiit längtar som fan, DX11 ska bli nice att se hur snyggt det är

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Psycho_Mantis:

Jag gissar på att man även kommer att få hoppa på normalt vis med space (eller vilken knapp man nu föredrar) och inte bara med den där autojump-funktionen. Med tanke på att jump-funktionen har blivit ganska underskattad på den senaste tiden.

Men trevlig förhandstitt men tyvärr lutar det inte åt ett köp, fast att jag har blivit extremt sugen på den där collector's edition Som inte släpps till PC

Men av det man har sett av spelet så känns det väldigt konsolanpassat och överbefolkat av quicktime events av olika slag. Fast jag kan ha fel då jag inte har spelat spelet. Ser fram emot demot så att man kan testa och hoppas på att dom gör som med första spelet och släpper ett demo för varje karaktär.

Självklart kan du även hoppa "normalt" och Quicktime-events märkte jag inte av i demot.

En våg av lättnad kom och sköljde över mig nu
Alltid trevligt att få inblick av ett spel från en som inte är en anställd hypemaskin av utvecklarna. Då kan man även få info om de små sakerna och inte bara info om alla dessa coola nya features.


signatur

Mucha shaka paka

Inaktiv

Kan Aliens fortfarande springa på väggar och tak? Är synfältet(field of view(fov)) större för Aliens än de andra raserna som i de två första spelen?

Medlem

De här spelet kanske kan bli något dem förra spelen var roliga så man måste väl hoppas att detta blir det också. Detta spelet ser lovande ut i sin grafik o sånt där.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dosman:

Kan Aliens fortfarande springa på väggar och tak? Är synfältet(field of view(fov)) större för Aliens än de andra raserna som i de två första spelen?

Annars vore det inte mycket till Aliens Ja, foven är större än de andra, men inte så överdrivet stor som den var i tidigare.


signatur
Medlem

Hur kändes kontrollerna på PC då? Bra respons eller var det känsla av konsol port?

Medlem

"jag tog på mig vuxenblöjan helt i onödan. Soldatäventyret känns heller inte så annorlunda mot många andra shooters idag, jag börjar kunna det här med att skjuta med gevär och lösa enkla pussel som involverar batterier som ska bäras någonstans."

Det är riktigt synd kommer ihåg första spelet fy fan vad läskigt det var! Än idag det läskigaste FPS spelet jag kört.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Fanns det någon information om när builden var ifrån?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sarg:

Fanns det någon information om när builden var ifrån?

Nej, tyvärr. Jag tror dock att det kan vara det utlovade demot det rör sig om.

Skrivet av KnäckeHäxan:

Hur kändes kontrollerna på PC då? Bra respons eller var det känsla av konsol port?

Musstyrningen var inte lika alert som i föregångarna men det kändes naturligt att köra det på pc, inga fingervrickande manövrar.


signatur
Medlem

hmm frågan är dock om man skall skaffa det till xboxen eller pcn... jävla beslutångest!

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av sarg:

Fanns det någon information om när builden var ifrån?

Nej, tyvärr. Jag tror dock att det kan vara det utlovade demot det rör sig om.

Skrivet av KnäckeHäxan:

Hur kändes kontrollerna på PC då? Bra respons eller var det känsla av konsol port?

Musstyrningen var inte lika alert som i föregångarna men det kändes naturligt att köra det på pc, inga fingervrickande manövrar.

Härligt! Blir till att testa då det kommer.

Medlem

Så många gånger man blivit besviken på konsollportar, så vågar jag inte hoppas innan jag har fakta på svart och vitt själv :\


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av spiken:

Nej, tyvärr. Jag tror dock att det kan vara det utlovade demot det rör sig om.

Ah, bummer. Tillåt mig att ställa en följdfråga som gnagt en del då:
Hur var predatorns interface jämfört med tidigare screens och videor? I början så var powerbaren orange, sen blev den blå, och senaste verkar den ha blivit orange igen (MLG builden). Hur såg den ut i builden du spelade? Några andra förändringar du kunde notera, rent interfacemässigt för de olika raserna?

Medlem

Verkar vara pöbelanpassat och lida svårt av konsolitis. Blir förmodligen inget köp. Då sätter jag mig hellre med originalet.

Medlem

Köps helt klar, som alien fantast och stort faN av tidigare avp spel måste detta köpas, konsollifierat eller icke slash care var fan 9 år sedan sist!

Medlem

Tråkigt att spelet inte är så läskigt och att det är så mainstream med navigeringshjälp vid intryckning av shift etc. Tror de att spelarna är dumma eller? Känns lite konstigt när man som liten kunde spela hela AvP 2....

Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Tror de att spelarna är dumma eller?

I korthet, ja. Den radikala förändring av spelardemografi som skett under 00-talet med bl.a. stor spridning av Xbox i USA har lett till att spelindustrin nu gör spel för dumma spelare för att få maximal vinst. Det är inget skämt, eller det minsta roligt.

Medlem

Jag har längtat efter ett nytt AvP-spel något fruktansvärt, då de tidigare spelen i serien är mina favorit-LAN-spel. Men jag är sjukt rädd att jag kommer att bli besviken på detta spel då det ser ut att vara för konsolanpassat. Har inget mot konsolspel, men detta är ett spel jag helst sett var utvecklat exklusivt för PC.

Synd också att Hunter Edition inte verkar komma till PC, facehuggern hade varit rolig att ha.

Medlem

Blir lätt ett sånt här på önskelistan Hurra när bra spel släpps lagom till födelsedagarna^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

bokade http://www.webhallen.com/prod.php?id=105769 ... kommer bli kul lagom till min födelsedag den 27 feb=)

12
Skriv svar