Destiny - Nytt mmo-liknande fps från Bungie

Medlem

Såg sjukt intressant ut. Känns som ett next-gen projekt, och det lär garanterat komma till PC också. Det är Activision som sköter spakarna, och dom lär vilja maximera vinsten och därför släppa det på konsol först och sen på PC. Microsoft hade inget att tjäna på att släppa Halo 3 och allt efter det på PC. Genom att hålla det Xbox-exklusivt så tvingade dom folk att köpa en Xbox. Activision tjänar inte på att köra den strategin.

Medlem

Verkar grymt intressant, en blandning av Planetside och Borderlands, blir det bättre i FPS-väg?

Tror det kommer till nuvarande och även till next-gen konsolerna.

Inaktiv

Blev riktigt pepp på detta. Synd att det inte kommer till PC som alla säger... Men satan vad jag fick Anarchy Online-vibbar av det visuella. Schysst att det blir ett FPS också. Ska bli intressant att få reda på mer spelet i framtiden.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Ingen PC var knappast en överraskning, men detta:

Citat:

“We did a bunch of ambitious things on Halo deliberately to reach out to people. We limited players to two weapons, we gave them recharging health, we automatically saved and restored the game – almost heretical things to first-person shooters at the time. We made the game run without a mouse and keyboard. And now nobody plays shooters the way they used to play them before Halo ’cause nobody wants to.”

Vilken vagn blev denna grabb tappad bakom? Jag är helt mållös... Wow, bara wow
http://www.destructoid.com/bungie-says-nobody-plays-shooters-...

Medlem
Skrivet av predator:

dessutom såg ju gameplayet inte särkskilt next-gen ut.

Med den attityden så lär du nog bli besviken på "next gen", för det jag såg i videon såg riktigt snyggt ut, om du tror next gen kommer bli mycket snyggare än så, kommer du bli väldigt besviken. Så för din egen skull, dra ner förväntningarna på "next gen" åtminstone lite grann?? Just saying. För som många andra sagt, så lär inte next gen bli så mycket snyggare än vad pc klarar av redan idag. Så grafiken i sig blir inte mycket snyggare, däremot får vi konsoller som klarar av 1080p (förhoppningsvis i 60fps, själv är jag osäker om det, tror mer på 30fps), med mer ram = högre resolution på texturerer m.m, och så vidare. Men däremot så blir inte pc spelen längre "hindrade" av konsollernas svaga hårdvara som idag. Det är det bästa med nextgen enligt mig.

Själv blev jag riktigt imponerad och sugen på detta...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Scitalis:

Ingen PC var knappast en överraskning, men detta:

Citat:

“We did a bunch of ambitious things on Halo deliberately to reach out to people. We limited players to two weapons, we gave them recharging health, we automatically saved and restored the game – almost heretical things to first-person shooters at the time. We made the game run without a mouse and keyboard. And now nobody plays shooters the way they used to play them before Halo ’cause nobody wants to.”

Vilken vagn blev denna grabb tappad bakom? Jag är helt mållös... Wow, bara wow
http://www.destructoid.com/bungie-says-nobody-plays-shooters-...

Det där måste vara det dummaste jag läst på väldigt länge. Allt han tar upp är ju det som är skit med dagens FPS. Haha fan helt otroligt om han verkligen tror på det där.

Inaktiv
Skrivet av TheEvilDog:

Det där måste vara det dummaste jag läst på väldigt länge. Allt han tar upp är ju det som är skit med dagens FPS. Haha fan helt otroligt om han verkligen tror på det där.

Storhetsvansinne antagligen?

Medlem

Känns väldigt fel tajmat om de släpper det till X360 & PS3, för mig låter det som det kommer dö rätt snabbt. :-/


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av TheEvilDog:
Skrivet av Scitalis:

Ingen PC var knappast en överraskning, men detta:

Citat:

“We did a bunch of ambitious things on Halo deliberately to reach out to people. We limited players to two weapons, we gave them recharging health, we automatically saved and restored the game – almost heretical things to first-person shooters at the time. We made the game run without a mouse and keyboard. And now nobody plays shooters the way they used to play them before Halo ’cause nobody wants to.”

Vilken vagn blev denna grabb tappad bakom? Jag är helt mållös... Wow, bara wow
http://www.destructoid.com/bungie-says-nobody-plays-shooters-...

Det där måste vara det dummaste jag läst på väldigt länge. Allt han tar upp är ju det som är skit med dagens FPS. Haha fan helt otroligt om han verkligen tror på det där.

Haha, ja många som inte tackar han i diskussionerna

Säger som jag alltid sagt. Mus & tangentbord är det enda rätta för FPS. Inget emot handkontroller mer än till FPS. 3rd person är bäst med M&T men går oftast att lira med handkontroll.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Inget emot handkontroller mer än till FPS. 3rd person är bäst med M&T men går oftast att lira med handkontroll.

Håller med om att mus & tgb är bäst till fps, speciellt snabba mp fps, däremot med en bra handkontroll och lite träning kan man spela fps riktigt bra med HK. Vissa vet jag kan vinna med HK mot bra spelare som har M&T, så det är inte alls omöjligt. Men som sagt M/T är bäst, helt klart. Däremot i TPS, föredrar jag handkontroll, det passar på nåt sätt bättre. Så även på PC så spelar jag alla TPS med handkontroll, dom som har det stödet förstås. För nackdelen med M&T är att man nästan måste sitta vid datorbordet för att det ska funka, men vissa spel är skönare kunna sitta längre perioder (Mass Effect 3, Assassins Creed 3, DMC, Dead Space 3) sittandes på soffan, vilket är svårt med M&T om man inte har nån slags bra lösning med nån slags bräda på knäna eller nåt?? Däremot om nån har bra förslag, så är jag all ears!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Fan jag skulle kört med 360 kontrollen när jag spelade wcg kvalen i cs 1.6 vid 2004 hade nog vunnit istället för 3e plats.

eller i gruppspelet i BYOC:en emot NiP på rixhack, vänta lite nu tror inte det direkt.

att idioter som dessa sitter bakom och att dom INTE anställer experter på ämnet dvs gamla veteraner inom esport i fps för bästa möjliga kontrollen är fortfarande bortom mig.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta att denna snubben sitter bakom ett stort företag också så kan vi ju konstatera att skicklighet > utbildning vilken jävla jubelidiot.

Medlem

Låter intressant undrar var det leder


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Jaha, då får man väl lov att köpa det till ps3an.. om dom inte kommer med den super bra nyheten att dom visst kommer släppa till PC

Medlem

" Vissa vet jag kan vinna med HK mot bra spelare som har M&T, så det är inte alls omöjligt." haze303 .... nej bara nej sluta.

att du kan vinna emot dåliga köper jag men du skriver emot bra spelare vilket jag reagerar på här hade lekt runt med dig tills du gråter.

du hade säkerligen inte ens fått en frag emot mig, nu snackar jag inte cod eller liknande noob spel utan spel där du siktar och rekylhanterar.

Quake/cs du hade inte fått en frag emot en duktig spelare, att vara duktig bakom kontrollen, men en duktig bakom mus och Tbord finns inte en chans du en jota emot denna spelaren oavsett hur duktig du är för där är limitations.

Varför tror du folk dör så lätt i cod spelen och granat kastare är så starka, wink wink handcontroller warning wink wink

Skribent
Skrivet av Smoo87:

Jaha, då får man väl lov att köpa det till ps3an.. om dom inte kommer med den super bra nyheten att dom visst kommer släppa till PC

VI får hoppas på det senare


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Luktar online och ett spel ämnat bara för PC, konsollerna lär inte orka med att Driva allting!

Precis som vanligt, PS4 kommer vara en turboladdad version av PS3, precis tillräckligt mkt kräm för att kalla det next gen, men inte mer, sen kommer skiten kosta sådär 7-8000 kr IGEN!

Hoppas bara man kan jtagga den från början eller körs CSbreak!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

?

Blizzards "Titan" och Bungies Destiny publiceras av AB.
Blizz har sagt saker som "next gen mmo", "not competing with WOW", "more broad appeal", vilket passar in rätt bra på vad Destiny sägs vara. Sen är det tänkt att båda projekten ska leva långt efter releasen.

Angående Titan enligt en fansite, alltså rykten/spekulationer.

Do we know anything about its lore / universe?
It will probably be a post-apocalyptic, historic SciFi. There's also a high chance that time travel will be heavily used, even as a game-play mechanic..

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Smoo87:

Jaha, då får man väl lov att köpa det till ps3an.. om dom inte kommer med den super bra nyheten att dom visst kommer släppa till PC

VI får hoppas på det senare

Ja det får vi göra Efter att börjat spela FPS på PC igen, och sedan testat köra på konsoll, gosh vilken skillnad. Konsoll känns så, stelt, när man siktar.

Medlem

"Vänner av PC får vara utan, eller vänta"
"...eller vänta"

Eh, stick och brinn. Antingen är vi värda mödan eller inte: jag tänker inte premiera utvecklare som behandlar oss som andrahandskonsumenter. Vi har nog med spel för att skita i den här pissattityden.

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Qvisten:

Inget emot handkontroller mer än till FPS. 3rd person är bäst med M&T men går oftast att lira med handkontroll.

Håller med om att mus & tgb är bäst till fps, speciellt snabba mp fps, däremot med en bra handkontroll och lite träning kan man spela fps riktigt bra med HK. Vissa vet jag kan vinna med HK mot bra spelare som har M&T, så det är inte alls omöjligt. Men som sagt M/T är bäst, helt klart. Däremot i TPS, föredrar jag handkontroll, det passar på nåt sätt bättre. Så även på PC så spelar jag alla TPS med handkontroll, dom som har det stödet förstås. För nackdelen med M&T är att man nästan måste sitta vid datorbordet för att det ska funka, men vissa spel är skönare kunna sitta längre perioder (Mass Effect 3, Assassins Creed 3, DMC, Dead Space 3) sittandes på soffan, vilket är svårt med M&T om man inte har nån slags bra lösning med nån slags bräda på knäna eller nåt?? Däremot om nån har bra förslag, så är jag all ears!

Jag har försökt med FPS o handkontroll och det varken känns bra eller går att spela särskilt bra för mig. Känns som att gå från en gamer dator idag tillbaka till en pentium 2 klart man kan vänja sig mer men blir aldrig samma sak. Som AC3 går att spela med handkontroll men lika så med mus&tangentbord. jag vet inte, har alla nya konsoler utom wiiU men trivs ändå bättre i min underbara datorstol vid mina monitorer eller hörlurar, nära och bra till skärmen, M+T och gamer PC än sitta i stora-rummet ca 3m från min 47"are. Det är vad jag föredrar men alla har ju olika krav.

Inaktiv
Skrivet av Qvisten:

Om det kommer till pc eller stödjer mus&tangentbord till konsol köper jag det direkt nu ge mig annars kan de behålla det

FPS på konsol funkar i viss mån. Beror på hur upplägget ser ut med kontrollens känslighet osv. En bra jämförelse är ju Killzone till PS3 vs. Halo till Xbox. ALLA Halo-spel har varit en fröjd att spela med handkontroll medans andra utvecklare misslyckats totalt. Men ja, visst är det bättre med mus/tangentbord, men knappast så att man ska utesluta ett grymt spel bara pga en sådan sak.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Qvisten:

Om det kommer till pc eller stödjer mus&tangentbord till konsol köper jag det direkt nu ge mig annars kan de behålla det

FPS på konsol funkar i viss mån. Beror på hur upplägget ser ut med kontrollens känslighet osv. En bra jämförelse är ju Killzone till PS3 vs. Halo till Xbox. ALLA Halo-spel har varit en fröjd att spela med handkontroll medans andra utvecklare misslyckats totalt. Men ja, visst är det bättre med mus/tangentbord, men knappast så att man ska utesluta ett grymt spel bara pga en sådan sak.

Alla som är duktiga på mus och tangentbord och är lika bra såväl på kontroll skulle vilja ha ett snack med dig
Finns inte många som föredrar kontroll före mus och tangentbord, det förstör hela upplevelsen, även möjligheterna och hur man spelar spelet.

att det går att spela det är ju klart men åt vilken kostnad? titta på cod kompenserar med killstreak och granater som oneshotar hur som helst och dör av 2 ak skott i foten typ.

nu handlar det inte om det måste vara mus och tangentbord utan det finns ingen teknik med bättre styrning i nuläget

Det är som kör F1 med automatare lika dumt är det går gör det givetvis!

Medlem

Håller inte med om att saker som Halo mer eller mindre gjorde till standard är något alla vill ha, jag vill inte ha det. I mitt tycke har detta förstört FPS spel så till den grad att de blivit skrattretande enkla. Annat är det med spel som kräver en helt annan form av skicklighet som Quake Live och UT 2004 (en sak är säker, UT 2004 är inte lätt att spela med en handkontroll, de mer avancerade sakerna är bra mycket svårare att få till med en gamepad).

Jag har kört mer konsolspel den senaste tiden och något jag stör mig på enormt är att de inte låter mig välja om jag vill använda mig av olika hjälpmedel. Att det är så beror på att utgivare verkar tro att konsolspelare skulle vara sämre än PC spelare (detta i en intervju med Chris Allen) något jag inte köper alls. Deras resonemang bygger på att det är så mycket lättare att använda en konsol än en PC men de verkar helt glömma av att många som äger en PC också äger en konsol.

Medlem

Detta vill jag ha


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Håller inte med om att saker som Halo mer eller mindre gjorde till standard är något alla vill ha, jag vill inte ha det. I mitt tycke har detta förstört FPS spel så till den grad att de blivit skrattretande enkla. Annat är det med spel som kräver en helt annan form av skicklighet som Quake Live och UT 2004 (en sak är säker, UT 2004 är inte lätt att spela med en handkontroll, de mer avancerade sakerna är bra mycket svårare att få till med en gamepad).

Jag har kört mer konsolspel den senaste tiden och något jag stör mig på enormt är att de inte låter mig välja om jag vill använda mig av olika hjälpmedel. Att det är så beror på att utgivare verkar tro att konsolspelare skulle vara sämre än PC spelare (detta i en intervju med Chris Allen) något jag inte köper alls. Deras resonemang bygger på att det är så mycket lättare att använda en konsol än en PC men de verkar helt glömma av att många som äger en PC också äger en konsol.

jag håller med dig men dock kan säga dig i ren skör procentuell statistik hur många % som skulle vara på en hög tier på pc/konsol skulle pc ha fler, det betyder dock inte alla konsol spelare är dåliga dock kan jag säga såhär dom konsol spelare som bara äger en konsol är oftast usla och inga gamers direkt.

Men att dom dummat ner spelen är ju Money talks ju för faktum är att noobs aldrig kommer kunna acceptera dom är dåliga för då säger dom (oftast inte alla fall men i många fall) kommer säga det är ett skitspel och fel på spelet och slänga det åt sidan.

därför gissar jag på cod spelen kört på sin lilla "fairy tale" ride.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Bungie gör ett futuristiskt "The Elder Scrolls", intressant.

Grafiken är mer än godkänd, och det verkar som om de ska jobba med detta spel i många år.

Hur länge de ska arbeta på det kan ju diskuteras.

Om de ska släppa det till nuvarande konsolgeneration känns det lite som att de har ganska knappt med tid då nya konsoler är påväg (verkar det som) och om man vill att spelet ska uppfattas som fräscht och nytt så får de nog släppa det innan de nya konsolerna kommer, så att folk inte börja jämföra grafiskt tjoddlahoppsan.

Fast sen, vad vet jag. Har ingen större koll på hur spelutveckling fungerar.


signatur

Everybody needs help.

Det är oroväckande att man ständigt måste vara uppkopplad, om det blir så till konsolerna skippar jag det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Påminner mig om Huxley, som aldrig släpptes i Europa

12
Skriv svar