Kan ej se trailers i eran videospelare i IE9

Medlem
Kan ej se trailers i eran videospelare i IE9

Jag får bara upp en svart ruta när jag skall se trailers numera på FZ..?
Har funkat förut men ej nu.
Finns ingen play/pause kontroll...?
En knapp för att släcka "belysningen" finns och funkar men jag kan ej spela upp "filmen"..?
Gör jag något fel eller stöds ej IE9..?

Medlem

Ladda hem detta https://www.google.com/intl/sv/chrome/browser/ det du använder är ju knappt en webbläsare Imo

Medlem

Rätt så pinsamt ifall inte IE9 stödjs, inte för att jag använder IE, men det är fortfarande den största webbläsaren på marknaden.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Athaleos:

Rätt så pinsamt ifall inte IE9 stödjs, inte för att jag använder IE, men det är fortfarande den största webbläsaren på marknaden.

Chrome passerade väl för några år sedan? Hursom, klart det ska fungera. Får be kodarna titta på det. Vi bytte ju spelare för några veckor sedan, säkert någon bugg.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Athaleos:

Rätt så pinsamt ifall inte IE9 stödjs, inte för att jag använder IE, men det är fortfarande den största webbläsaren på marknaden.

Chrome passerade väl för några år sedan? Hursom, klart det ska fungera. Får be kodarna titta på det. Vi bytte ju spelare för några veckor sedan, säkert någon bugg.

Du har helt rätt, kursmaterialet i min senaste webbutvecklings-kurs borde revideras. Läste den nämligen förra terminen och då blev vi lärda att det fortfarande var den största webbläsaren, pinsamheten gick från FZ till mitt universitet!

IE står enligt W3 Schools för bara 14.3% av trafiken nu, och jag skulle gissa på att det var en mindre andel i Sverige(enligt erfarenhet så är det vanligare att amerikanska företag tillämpar IE som webbläsare för att fungera med exempelvis Oracle).

Tack för uppdateringen för övrigt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Athaleos:

Rätt så pinsamt ifall inte IE9 stödjs, inte för att jag använder IE, men det är fortfarande den största webbläsaren på marknaden.

Chrome passerade väl för några år sedan? Hursom, klart det ska fungera. Får be kodarna titta på det. Vi bytte ju spelare för några veckor sedan, säkert någon bugg.

Får samma problem som trådskaparen i Firefox's senaste version.

Medlem

Tips; byt browser, IE9 klarar inte html5.

http://html5test.com/results/desktop.html

(IE9 får 138 poäng medan resten av gänget hänger på 400+)

Medlem

Hallå!
Som ni säger hade IE9 problem. Tror jag löst det. Nu fungerar det för mig i IE9. Testa vet ja!

Medlem
Skrivet av musse1:

Hallå!
Som ni säger hade IE9 problem. Tror jag löst det. Nu fungerar det för mig i IE9. Testa vet ja!

Japp nu funkar det TACKAR

1
Skriv svar