Bioshock Infinite har gått guld

Robot
Bioshock Infinite har gått guld

Inga nya framskjutningar att vänta då spelet godkänts av Microsoft, Sony samt de stora pc-gudarna uppe i skyn.

#bioshock-infinite, #microsoft, #sony


Medlem
Bioshock Infinite har gått guld

S u c c 'e


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Dag 1 köp till PC

Medlem

Garanterat ett köp, tror att detta kommer bli riktigt bra.

Hit med det nu för tusan!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

sweeeeeeeeeeeeet

Medlem

Är det inte möjligt att få tillgång till den digitala utgåvan innan den fysiska?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vad innebär det att spel "går guld" innan de har haft release?

Andra artiklen som det handlar om spel som "gått guld" innan de ens släppts, hur vet de de? och vad krävs?

Är det bara på förhandsbokningarna eller?

Försöker inte vara dryg, bara nyfiken

mvh

Medlem
Skrivet av Kvillen:

Vad innebär det att spel "går guld" innan de har haft release?

Andra artiklen som det handlar om spel som "gått guld" innan de ens släppts, hur vet de de? och vad krävs?

Är det bara på förhandsbokningarna eller?

Försöker inte vara dryg, bara nyfiken

Utrycket kommer från förr när dom brände ut spelet på en masterskiva som var just guldfärgad för att gå till tryckeriet

mvh

Medlem
Skrivet av Kvillen:

Vad innebär det att spel "går guld" innan de har haft release?

Andra artiklen som det handlar om spel som "gått guld" innan de ens släppts, hur vet de de? och vad krävs?

Är det bara på förhandsbokningarna eller?

Försöker inte vara dryg, bara nyfiken

mvh

Att det är klart och gått till tryckeriet i princip, inget attt göra med försäljning.

Medlem

:]


signatur

Nämen!

Medlem

Sweet! Tycker rent allmänt att de lyckats bättre med Infinite än ettan och tvåan att få till en helt Vansinnigt awesome mythos runt staden det utspelar sig i. Jag menar, jag älskade Rapture men det lilla jag sett och hört om Columbia verkar hästlängder ballare.

Medlem

Hurra!! Har sett fram emot det här spelet så himla länge nu.

Medlem

Fastnade inte riktigt för ettan, men dock så finns det många spel som jag inte gillade från början, gav de sen en andra chans så var det kanske bättre än man trodde.

Alla var givetvis inte så bra, men klarade ut de i alla fall.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Så! Lade till en liten att gå guld-förklaring i texten. Låt det väl smaka gött fölk.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Fastnade inte riktigt för ettan, men dock så finns det många spel som jag inte gillade från början, gav de sen en andra chans så var det kanske bättre än man trodde.

Alla var givetvis inte så bra, men klarade ut de i alla fall.

Bioshock i sig är ju ingen innovation av actiongenren direkt, det som jag fastnade för och som gjorde spelet fantastiskt för mig är att jag älskar artworken, stämningen och storyn så mycket att det andra inte spelar någon roll.
Är få spel jag fastnar så stark för och det senaste efter Bioshock var Dishonored som blivit ett av mina absoluta favoritspel, trots sina brister.

För mig ser det ut som Infinite kommer förtrolla mig på samma sätt och då spelar det ingen roll om pangandet är skit..... kommer älska det ändå

Medlem

kommer pc versionen samma dag?
lär ju köpas då..

Moderator | Testpilot

"för att tryckas ut tryckas ut". Funny.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Bioshock Infinite är väl ingen en konsolport?

FM-guru
F.d. Sisyr

Det närmsta jag kommit att spela Bioshock är demot av ettan. Klarade verkligen inte av gameplayet som kändes stelt som fasen. Inte förmått mig att testa mer än så. Nåväl, have fun ni andra, för jag är väl rätt ensam om att inte vara taggad på detta släpp.

Medlem

"Ingen har tidigare byggt ett spel som liknar det här."

Jag hatar sådana påståenden. Det drar ett lager av smuts över alltihop. Jänkare har ett behov av att blåsa upp allt på ett sätt som dom sällan klarar hålla.

Även om spelet är aldrig så bra, så har jag svårt att tro att det påståendet håller. Det räcker inte med "men du har aldrig sprungit i en flygande stad förut" för alla idioter och deras morsa fattar att ett sådant påstående måste följas av en i sanning annorlunda upplevese för att det ska leva upp till det.

Jag tror det kan vara riktigt bra, bara inte att det blir olikt allt annat. Men å andra sidan verkar ju alla utvecklare idag säga det. Läste det senast om både Destiny och TESO..


signatur

K9
:.:

Inaktiv

Jag har undvikit alla nyheter om Bioshock infinite för att inte bli besviken, men snart är det releasedags o igår läste jag lite o fick en kommentar här på forumet, o nu blev jag orolig.

Vad är det för spel och hur fungerar gameplayet?
Ryktats/bekräftats om autogenererande hälsa och att man bara har två vapen? Dvs CoD/Duke Nukem Forever..

Därtill undrar jag hur man gjort med plasmids och EvE? Hackning/minigames?

Uppgradering av vapen/"karaktär"/plasmids och vad nu man kallar plasmids för i Infinite?

Would you kindly förklara detta för mig? Eller har man skalat ner allt till förmån för kidsen?

"Who looks after sleeping Angels? I do... I do... "

Moderator | Testpilot
Skrivet av absimilard:

"Ingen har tidigare byggt ett spel som liknar det här."

Jag hatar sådana påståenden. Det drar ett lager av smuts över alltihop. Jänkare har ett behov av att blåsa upp allt på ett sätt som dom sällan klarar hålla.

Även om spelet är aldrig så bra, så har jag svårt att tro att det påståendet håller. Det räcker inte med "men du har aldrig sprungit i en flygande stad förut" för alla idioter och deras morsa fattar att ett sådant påstående måste följas av en i sanning annorlunda upplevese för att det ska leva upp till det.

Jag tror det kan vara riktigt bra, bara inte att det blir olikt allt annat. Men å andra sidan verkar ju alla utvecklare idag säga det. Läste det senast om både Destiny och TESO..

Men av vad du själv kanske sett så är det ju ett spel som ingen annat riktigt gjort förut? Eller? Svårt att säga, verkar ju ganska likt det tidigare Bioshock fast bara en ny miljö. Det där kommer jag väl förhoppningsvis få käka upp senare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Jag har undvikit alla nyheter om Bioshock infinite för att inte bli besviken, men snart är det releasedags o igår läste jag lite o fick en kommentar här på forumet, o nu blev jag orolig.

Vad är det för spel och hur fungerar gameplayet?
Ryktats/bekräftats om autogenererande hälsa och att man bara har två vapen? Dvs CoD/Duke Nukem Forever..

Därtill undrar jag hur man gjort med plasmids och EvE? Hackning/minigames?

Uppgradering av vapen/"karaktär"/plasmids och vad nu man kallar plasmids för i Infinite?

Would you kindly förklara detta för mig? Eller har man skalat ner allt till förmån för kidsen?

"Who looks after sleeping Angels? I do... I do... "

Enligt:

http://www.complex.com/video-games/2012/12/bioshock-infinite-...

Verkar man ha en autogenererande sköld, men inte hp.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av absimilard:

"Ingen har tidigare byggt ett spel som liknar det här."

Jag hatar sådana påståenden. Det drar ett lager av smuts över alltihop. Jänkare har ett behov av att blåsa upp allt på ett sätt som dom sällan klarar hålla.

Även om spelet är aldrig så bra, så har jag svårt att tro att det påståendet håller. Det räcker inte med "men du har aldrig sprungit i en flygande stad förut" för alla idioter och deras morsa fattar att ett sådant påstående måste följas av en i sanning annorlunda upplevese för att det ska leva upp till det.

Jag tror det kan vara riktigt bra, bara inte att det blir olikt allt annat. Men å andra sidan verkar ju alla utvecklare idag säga det. Läste det senast om både Destiny och TESO..

Men av vad du själv kanske sett så är det ju ett spel som ingen annat riktigt gjort förut? Eller? Svårt att säga, verkar ju ganska likt det tidigare Bioshock fast bara en ny miljö. Det där kommer jag väl förhoppningsvis få käka upp senare.

Antar att det är det som menas med första kommentaren. Spelupplevelsen lär vara åtminstone precis som tidigare Bioshock, och med andra ord inte alls olik diverse spel innan dem, men developers/utgivare är måna om att "inget är likt detta spel" eftersom det är en annan setting och plot än i något annat spel. Bottom line, alla som gör ett nytt spel som inte är en kopia rakt av säger att det är revolutionerande bara för att det naturligt skiljer sig från de spel man hämtat inspiration från/försökt att vara nyskapande gentemot.


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Inaktiv
Skrivet av magma:

Enligt:

http://www.complex.com/video-games/2012/12/bioshock-infinite-...

Verkar man ha en autogenererande sköld, men inte hp.

Läste igenom alla förändringar på sidan du länkade till, och förutom just begränsningen med två vapen så låter det ju bra. Står dock inget om uppgraderingar, men antar helt kallt att det fortfarande går att uppgradera sina vapen?

Googlade o hitta denna kommetaren:
"Silver Eagles (in-game currency that can be used to purchase items and upgrades in BioShock Infinite)"
Låter ju troligt då

Snack om ett 1999 läge för att tillfredställa även andra gamers än CoDare

http://www.ign.com/articles/2012/01/19/bioshock-infinite-1999...

http://irrationalgames.com/insider/announcing-1999-mode/

"As a result the choices you make in the game – from weapons upgrades to plasmid selections – will have an irreversible impact on how the game pans out. "
"It's not simply a matter of adjusting the difficulty sliders in the game – the team went much further than that."

Fan nu blev jag hypad på riktigt också

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av absimilard:

"Ingen har tidigare byggt ett spel som liknar det här."

Jag hatar sådana påståenden. Det drar ett lager av smuts över alltihop. Jänkare har ett behov av att blåsa upp allt på ett sätt som dom sällan klarar hålla.

Även om spelet är aldrig så bra, så har jag svårt att tro att det påståendet håller. Det räcker inte med "men du har aldrig sprungit i en flygande stad förut" för alla idioter och deras morsa fattar att ett sådant påstående måste följas av en i sanning annorlunda upplevese för att det ska leva upp till det.

Jag tror det kan vara riktigt bra, bara inte att det blir olikt allt annat. Men å andra sidan verkar ju alla utvecklare idag säga det. Läste det senast om både Destiny och TESO..

Men av vad du själv kanske sett så är det ju ett spel som ingen annat riktigt gjort förut? Eller? Svårt att säga, verkar ju ganska likt det tidigare Bioshock fast bara en ny miljö. Det där kommer jag väl förhoppningsvis få käka upp senare.

Antar att det är det som menas med första kommentaren. Spelupplevelsen lär vara åtminstone precis som tidigare Bioshock, och med andra ord inte alls olik diverse spel innan dem, men developers/utgivare är måna om att "inget är likt detta spel" eftersom det är en annan setting och plot än i något annat spel. Bottom line, alla som gör ett nytt spel som inte är en kopia rakt av säger att det är revolutionerande bara för att det naturligt skiljer sig från de spel man hämtat inspiration från/försökt att vara nyskapande gentemot.

Precis så. Tack för att du förstod mig iaf


signatur

K9
:.:

1
Skriv svar