Så trött på FZ's nuvarande stämning..

Inaktiv
Skrivet av Stag:

Jag anmäler allt jag ser som har dålig attityd, men måste nog också få säga att det är lite slappt ibland med vad som händer med anmälda inlägg.

Vad är dålig attityd? Folk måste ha rätten att få kritisera och skriva hur dom känner men personangreppen ska försvinna, det håller jag med dig om.

Klart att attityden har blivit sämre när spelen har blivit sämre. Det produceras mycket skit och mycket fel tyvärr.

Medlem

Kan mest bara instämma, attityden är lite halvrutten här och där.

Bara för att spelen blir sämre behöver inte attityden i resonemang och gentemot andra fz-medlemmar gå ner.

Tycker mestadels handlar den taskiga attityden om det som nog är det vanligaste på gamerforum: A spelar B på C alla som spelar X eller Y på Z är skit och alla som inte håller med om det är också skit.

Motreaktionen blir att den som spelar XYZ blir förbannad för att någon kritiserar hans gillande av det, och så vänder vi på steken.

Om folk bara kunde acceptera att vi är alla olika individer och att vi är i vår fulla rätt att tycka om olika ting så hade vi förmodligen minskat antalet "tjafs" på forum/kommentatorsfält med 95% . Det kommer dock aldrig hända.

Allt man kan göra är att föregå med gott exempel, var artig, har man inget vettigt att tillföra skippa att göra inlägget. Alla kan snubbla ibland det är mänskligt.

Medlem

Först vill jag bara säga att din(stag) idé om att knyta personnummer till användaren är skrämmande och något jag aldrig skulle tillåta. Mitt personnummer och min identitet är något som jag aldrig lämnar ut lättvindigt på internet.

Det tråkiga är att vi har blivit såpass luttrade att lämna ut våra personliga uppgifter att vi idag inte ser något problem med det. "har man inget att dölja" brukar vara standard frasen, men fullständigt irrelevant. Jag är ingen kriminell person, jag engagerar mig aldrig i personliga påhopp eller troll beteende på nätet och jag har aldrig hotat någon heller. Men detta har ingen betydelse, för vad jag gör, vad jag läser och vad jag tycker är för mig och de jag just då samtalar med. Det är en viss skillnad i verkliga livet då vi uttrycker oss oralt, denna information försvinner efter att vi uttalat den. På nätet ligger den sparad, vare sig du har ångrat ditt uttalande eller bytt åsikt.

En tanke, skulle du gå med på att få ett chip inopererat som spelar in allt du säger, allt du lyssnar på och överallt du är. Denna information lagras av en mängd olika företag och suspekta individer, du har ingen kontroll alls över vilka som har tillgång till denna information. Är skillnaden verkligen så stor?

Nej på nätet ska man kunna välja att vara anonym om man så önskar.

Rörande idiotiska kommentarer och inlägg så är det väl som med allt annat oönskat beteende, sluta göda det. Vi föder dessa individer med motargument, motpåhopp och reaktioner. De lever på att skapa konflikter och ilska, så om vi alla bara ignorerade dessa troll så fick de snabbt slut på syre.

Medlem

trasapa, ingen skulle kunna se dina uppgifter alls förutom siteadmin. Det är inte konstigare än att ha de registrerade på någon annan sida.

Skillnaden är enorm på ditt exempel med ett chip som spelar in allt. Det måste ju du också förstå. Enda användningen för personnummret skulle vara för att se att en person är det den påstår sig vara. Den uppgiften behöver inte ens lagras.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Jag skrev om "meningen med god ton" på forumet förra året:

http://goo.gl/mb8Wa

- då jag upplevde samma sak som du. Det verkar som om det går i vågor. Vissa veckor och månader, är de flesta hur coola som helst, men sen så blossar det plötsligt upp dålig stämning igen utan någon större orsak och alla blir negativa.

Jag vet inte hur man ska ändra på denna trend, det är ju upp till var och en egentligen vad för slags upplevelse de vill ha på nätet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Det går i vågor, och visst vill vi ibland bli hårdhäntare, men viktigaste och vad som har visat sig vända trenden tidigare är om fler användare säger ifrån när det blir alltför sunkigt i trådarna. Men när gränser överskrids så anmäl på en gång, eller kasta ett pm till redaktionen. Så kollar vi upp det.

Blir glad av att se att ni fått nog av den dåliga attityden, säg ifrån, ni har vårt stöd. Vi vill vara en sida som ska vara kul att besöka, ibland kanske en nyhet eller krönika upprör, men kommentarerna som vi sett den senaste tiden skulle vi nog alla vilja vara utan, för det går att diskutera utan att gå dit det tagits.

Om inte trenden vänder, så tar vi tillbaka det till en jämn nivå. Men vi vill verkligen inte att det ska komma till den punkten.

+10 för engagemang btw.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tyvärr så får jag instämma. Varenda nyhet som läggs upp nuförtiden fylls snabbt upp av negativa kommentarer och hat...

Skrivet av Jozo:

Tyvärr så får jag instämma. Varenda nyhet som läggs upp nuförtiden fylls snabbt upp av negativa kommentarer och hat...

Vad f-n menar du med det, är du helt oinsatt i ämnet (random hate text here) Bara skojar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar