PS4 inspireras av kraftfulla datorer

Robot
PS4 inspireras av kraftfulla datorer

Med 8 GB RAM kommer Playstation 4 bli mer utvecklarvänlig, menar Sony.

#sony


Medlem
PS4 inspireras av kraftfulla datorer

Frågan är bara vad priset blir ifall dom öser i så mycket bra skit
gillar dock streamingen och att man kan dela filmklipp sjukt mycket!

Inaktiv

Inget snack angående bluray än dock.

Medlem

8GB RAM och en x86-processor? Vi vet ju vilken bra kombination det är på PC...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

k3m
Medlem

Alltså, vad är det här. Kommer vi pc-spelare få se samma skitgrafik i fem år till p.g.a. konsolerna eller höjer ps4'an ribban på grafik?

Medlem

Konsolspel hoppar upp till 2008 tack vare den avancerade teknologin.

Medlem
Skrivet av Xrick6:

Konsolspel hoppar upp till 2008 tack vare den avancerade teknologin.

Xrick hoppar tyvärr ner tre år pågrund av den utjatade kommentaren...

Edit: Ursäkta påhoppet. Men är trött på sådana här inlägg...


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av FZ:

Tack vare RAM-minnet kommer du också kunna stänga av konsolen och återuppta din spelsession på exakt samma ställe.

Vilka framsteg. Undrar när det kommer till PC?

Medlem
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av FZ:

Tack vare RAM-minnet kommer du också kunna stänga av konsolen och återuppta din spelsession på exakt samma ställe.

Vilka framsteg. Undrar när det kommer till PC?

Oh snap


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Förstår inte allt gnäll. Killzone demot var i nivå med Crysis 2 om inte bättre. Vad hade folk förväntat sig egentligen? Det kommer garanterat inte vara samma skillnad mellan PS3 och PS4 som det va mellan PS2 och PS3.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Förstår inte allt gnäll. Killzone demot var i nivå med Crysis 2 om inte bättre. Vad hade folk förväntat sig egentligen? Det kommer garanterat inte vara samma skillnad mellan PS3 och PS4 som det va mellan PS2 och PS3.

Um jo. Mycket jobb i bakgrunden som kan bli mycket bättre. Saker som bättre ljud, bättre AI, mer händelser på skärmen osv. Större banor och massa annat.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Sedan när var 8 gig kraftfullt, och man vad jag vet inte fick veta några speciella detaljer, vilken hz är det på minnena, och allt sånt, hårdvaran känns inte nextgen tycker jag, mer nuvarande gen för en ok speldator.

Medlem
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av FZ:

Tack vare RAM-minnet kommer du också kunna stänga av konsolen och återuppta din spelsession på exakt samma ställe.

Vilka framsteg. Undrar när det kommer till PC?

Du menar strömsparläge? lel.

Medlem

ja de är ju duktiga på pr varjefall.

Medlem
Skrivet av Stag:

8GB RAM och en x86-processor? Vi vet ju vilken bra kombination det är på PC...

Det är processorarkitekturen som samling som det syftas på, och inte 32-bitarkitekturen av densamma som du verkar tolka det som (det är skillnad på x86-32, som du syftarpå, och x86-64).

Medlem
Skrivet av sarg:
Skrivet av Stag:

8GB RAM och en x86-processor? Vi vet ju vilken bra kombination det är på PC...

Det är processorarkitekturen som samling som det syftas på, och inte 32-bitarkitekturen av densamma som du verkar tolka det som (det är skillnad på x86-32, som du syftarpå, och x86-64).

Hårdvara 101
Simplare än så blir det inte.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Haters gonna hate, så enkelt är det bara.
Själv är jag väldigt imponerad över vad jag har fått se.

Medlem

Grattis typ.
(stoppar in pc delar i en liten låda)
KOLLA! EN NY KONSOL! lol... nej. det är en dator i litet chassi.
Med ganska kass prestanda dessutom+ urusel kvalité(om man jämför med en riktig dator)

Medlem
Medlem
Skrivet av Friberg:

http://www.rockpapershotgun.com/2013/02/21/new-ps4-a-pc-rps-d...

Säger som RPS. Skrattade när jag såg det.

Haha, ja. Får mig att fundera också:

Hur lång tid kommer det ta för den att hackas? Jag menar, säg 4000 för en dator med de specifikationerna är ändå rätt billigt. DDR5-minne vore rätt fräckt att ha i hemmaburken.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Jag var imponerad av det jag såg iaf. Kanske inte allt höjde ögonbrynet, men det mesta gjorde det.

Medlem
Skrivet av Traxad:

Om det är någonting sådana här event samt tillhörande kommentarstrådar har lärt mig är att PC-gamers kan vara riktigt elitistiska skitstövlar ibland. Var glada istället för att fler kan njuta av att få spela spel och dela en så mångfacetterad hobby än bara på dator.

Är i övrigt riktigt imponerad av vad Sony hade att visa så här långt. Nu ska jag fortsätta spela, på min dator OCH konsol (för tänka sig, det går faktiskt) medans jag väntar på mer info.

Det spelar ingen roll om man spelar på PC eller konsol, skithögarna lägger sig på hög på båda sidor!

Inaktiv

8gb gddr5 och 8st bulldozer kärnor, troligtvist 7800gpu i den och folk gnäller att den är "dålig?"

Men så mycket spelrum klarar den sig säker 10år på gott och ont.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Är det bara jag som ser PS4ans gåva till PCn? Det verkar ju vara gnäll på Ps4ans grafik, själv tappa jag hakan när jag såg Capcoms nya spel. Och jag tycker jag har en hyfsad pc och jag kan påstå att jag inte sett nåt sånt i den visuella kvalitén Deep Down hade. Watch Dogs som visades på PSMeeting kördes på en pc under bänken, men hade samma "styrka" som PS4an har. Vad man måste inse är att tack vare att Sony valt hårdvaran de har, x86 osv är att nu kan om spelutvecklaren vill mycket enkelt och snabbt dra upp grafiken till pcversioner av spelen i fråga, vilket många verka ignorera. Jag håller tummarna för Sony och håller dom ännu hårdare för att Microsoft följer Sonys exempel på hårdvara och inte gör om Sonys misstag med Cell-arkitekturen. Kudos att de "bad om ursäkt" btw.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Sedan när var 8 gig kraftfullt, och man vad jag vet inte fick veta några speciella detaljer, vilken hz är det på minnena, och allt sånt, hårdvaran känns inte nextgen tycker jag, mer nuvarande gen för en ok speldator.

Haha, låter verkligen som att du är insatt


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Inaktiv
Skrivet av Xrick6:

Konsolspel hoppar upp till 2008 tack vare den avancerade teknologin.

Hade du 8 GB GDDR5 som systemminne i din burk för fem år sedan? Vad använder du för framtidsmanick nuförtiden?

Medlem

Trodde inte att de skulle köra på 8GB... aja, första gången jag har fel tror jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Haters gonna hate, så enkelt är det bara.
Själv är jag väldigt imponerad över vad jag har fått se.

Då har du alltså inte sett några moderna teknikdemos från t.ex. Nvidia m.m. de senaste åren?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Haters gonna hate.

Fattar inte hur folk kan förvänta sig hårdvara motsvarande en monsterdator i en konsol som kanske ska kosta under 4000? Försök köpa en bra pc för det priset och se om du överlever i 5 år.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

123
Skriv svar