Witcher 3 till PS4: "Vi ska testa gränserna"

Robot
Witcher 3 till PS4: "Vi ska testa gränserna"

CD Projekt släpper sitt första spel till en Sony-konsol under 2014.

#nyhetstips, #cd-projekt, #the-witcher-3-wild-hunt, #sony


Medlem
Witcher 3 till PS4: "Vi ska testa gränserna"

kommer bli en spännande tid framöver!

Medlem

Är det bara jag som misstänker att det kommer göras spel till xbox360 och PS3 i typ 2-3 år till? men att spelen också kommer till PS4 och 720 fast betydligt högre upplösning, bättre FoV, fps, m.m

köper du spelet så köper du det till både tex ps3 och ps4.

I dont know, det känns lite konstigt tycker jag.

Medlem

Listan innehöll en del intressanta utvecklare/publishers.
http://oi49.tinypic.com/23sl15.jpg
Bohemia Interactive, Paradox Interactive samt en inverterad Starbreeze logga stack ut mest för mig.

Medlem

Det ska bli intressant att se hur många fler utvecklare det är som håller på med "next-gen" spel utan att ha kunnat säga något tidigare.

Medlem

Mumsfilibabba för min framtida PS4

Medlem
Skrivet av Margy:

Det ska bli intressant att se hur många fler utvecklare det är som håller på med "next-gen" spel utan att ha kunnat säga något tidigare.

det är nog fler än vad du tror. högst troligen så har alla de stora utvecklarna fått tillåtelse att göra det.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Margy:

Det ska bli intressant att se hur många fler utvecklare det är som håller på med "next-gen" spel utan att ha kunnat säga något tidigare.

det är nog fler än vad du tror. högst troligen så har alla de stora utvecklarna fått tillåtelse att göra det.

Troligtvis, och i och med att hårdvaran är så lik pc:s är det lätt att utveckla och sedan blir det bara en period med tajta optimeringar.

Jag funderar också utifall Durango har 8gb DDR3 istället för PS4:s 8gb DDR5 kanske det bara blir så att det blir samma spel, fast lägre fysikmängd/lägre inställningar. Typ som en sämre dator.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

"Vi får jobba med konsolen från start och det tillåter får egna REDengine 3 att testa gränserna för vad Playstation-hårdvara kan göra." Liten typo där tror jag, ska nog vara vår

Gällande nyheten, kul att fler får testa witcher då spelen varit grymt bra enligt mig!

Testpilot

Ser lovande ut , nu har ju Cd Projekt gjort bra från sig med Witcher 2 och ser fram emot att se sin dator gå på knäna med 3an.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Margy:

Det ska bli intressant att se hur många fler utvecklare det är som håller på med "next-gen" spel utan att ha kunnat säga något tidigare.

det är nog fler än vad du tror. högst troligen så har alla de stora utvecklarna fått tillåtelse att göra det.

E3 i år kanske blir lite spännande för en gångs skull...

Medlem
Skrivet av tirim4:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Margy:

Det ska bli intressant att se hur många fler utvecklare det är som håller på med "next-gen" spel utan att ha kunnat säga något tidigare.

det är nog fler än vad du tror. högst troligen så har alla de stora utvecklarna fått tillåtelse att göra det.

E3 i år kanske blir lite spännande för en gångs skull...

Agreed, var många år sen man såg fram emot E3 med spänning


signatur

Game long and prosper

Medlem

Får väl erkänna att jag är lite sugen efter gårdagens presskonferens, var helt säker på att det skulle bara vara PC för min del nästa generation, nu hänger allt på priset, både på hårdvaran och spelen, köper nästan bara till PC nu pga de billigare spelen.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Får väl erkänna att jag är lite sugen efter gårdagens presskonferens, var helt säker på att det skulle bara vara PC för min del nästa generation, nu hänger allt på priset, både på hårdvaran och spelen, köper nästan bara till PC nu pga de billigare spelen.

Beroende på hur många spel du köper per år så kan du fortfarande komma ner i lägre priser med en ny PC vart 5-6e år och uppgraderingar vart 2-3e år.

Numbercrunching is you'r friend ^^


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Kommer säkert bli bra, men varför har jag e känsla att alla ps4 spel kommer fortfarande ligga på 30fps av någon anledning, dunno why.
Men skulle inte förvåna mig ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

k3m
Medlem
Medlem

Hoppas CD projekt lyckas med Witcher 3 älskade 1an och 2an!

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Rurounin:

Får väl erkänna att jag är lite sugen efter gårdagens presskonferens, var helt säker på att det skulle bara vara PC för min del nästa generation, nu hänger allt på priset, både på hårdvaran och spelen, köper nästan bara till PC nu pga de billigare spelen.

Beroende på hur många spel du köper per år så kan du fortfarande komma ner i lägre priser med en ny PC vart 5-6e år och uppgraderingar vart 2-3e år.

Numbercrunching is you'r friend ^^

Precis, därför hänger det på priset på konsolen och spelen, annars blir det nytt moderkort, processor och ett extra grafikkort till SLI i stället.
Har köpt över 100 spel (steam sales woo!) till PC de 2 senaste åren plus ett grafikkort och ingenting till PS3an (eller Wii), ska nog införskaffa Journey och Ni no Kuni innan den förpassas till källaren dock, båda är spel som jag väntat på utan att veta om det.

Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Rurounin:

Får väl erkänna att jag är lite sugen efter gårdagens presskonferens, var helt säker på att det skulle bara vara PC för min del nästa generation, nu hänger allt på priset, både på hårdvaran och spelen, köper nästan bara till PC nu pga de billigare spelen.

Beroende på hur många spel du köper per år så kan du fortfarande komma ner i lägre priser med en ny PC vart 5-6e år och uppgraderingar vart 2-3e år.

Numbercrunching is you'r friend ^^

Precis, därför hänger det på priset på konsolen och spelen, annars blir det nytt moderkort, processor och ett extra grafikkort till SLI i stället.
Har köpt över 100 spel (steam sales woo!) till PC de 2 senaste åren plus ett grafikkort och ingenting till PS3an (eller Wii), ska nog införskaffa Journey och Ni no Kuni innan den förpassas till källaren dock, båda är spel som jag väntat på utan att veta om det.

Har själv Ni No Kuni och Journey, du kommer inte ångra att spela igenom de spelen.

Medlem

Tänker låtsas att det är Dohvakin Geralt försöker hästa ihjäl där.

1
Skriv svar