Robot
Year Walk

Från svenska Simogo kommer ett otäckt och annorlunda äventyr som tar oss med till en bortglömd del av Sveriges kulturarv. Och det är lika mycket en viktig historielektion som ett av de mest intressanta Ios-spelen som gjorts.

#year-walk, #simogo


Medlem
Year Walk

Android?


signatur

subterranean homesick alien

Skribent

Det här måste jag testa.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Detta låter onekligen super, blir att testa lite senare idag


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Verkar riktigt intressant. blir nog ett köp lite senare idag

Redaktör
Ponny
Skrivet av Preed:

Android?

Tyvärr inte. Simogo tycks gilla att släppa sina spel blott på Ios.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Preed:

Android?

Tyvärr inte. Simogo tycks gilla att släppa sina spel blott på Ios.

Det var tråkigt att höra, aja vi har ju spel som inte iOS användarna har (turf och ingress för att nämna några)

Skrivet av krythorian:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Preed:

Android?

Tyvärr inte. Simogo tycks gilla att släppa sina spel blott på Ios.

Det var tråkigt att höra, aja vi har ju spel som inte iOS användarna har (turf och ingress för att nämna några)

oerhört tråkigt att höra, första gången jag verkligen blev genuint intresserad av ett spel till mobilen, men ack och ve vad jag bedrog mig.

Inaktiv

Ett skräckspel om nordiska folksägner. Den här måste jag köpa. Äntligen en fördel med att jobbet enbart ger iPhones till oss anställda Bra recension, fångade definitivt mitt intresse.

ska man ha 2 telefoner/platta/whatever? Jag har aldrig spelat annat än sudoku på en mobil och tänkte inte börja nu :/


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Preed:

Android?

Tyvärr inte. Simogo tycks gilla att släppa sina spel blott på Ios.

Att dom ens orkar? Tänker dom inte på att vi med android vill testa med, eller måste jag som hatar apple sälja min själ för att få testa detta? Nä dom kan ju gå och ta sig någonstans.

[quote=Vincent_graymore]ska man ha 2 telefoner/platta/whatever? Jag har aldrig spelat annat än sudoku på en mobil och tänkte inte börja nu :/[/quot

What? och nej det är klart. Man ska aldrig ändra på något, tänk vad fel saker kan gå! Jag har aldrig spelat annat än pong på min dator och tänkte inte börja nu!

Medlem

Hur spelas spelet?
Hur är responsen på skärmen vid tryckningar?

En av de viktigaste frågorna vid mobilspel tycker jag då jag inte spelat ETT ENDA spel med bra respons. Annars en bra recension och blev lite småsugen, får väl vänta tills de släpper en pc-version om de nu gör det.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Hur spelas spelet?
Hur är responsen på skärmen vid tryckningar?

En av de viktigaste frågorna vid mobilspel tycker jag då jag inte spelat ETT ENDA spel med bra respons. Annars en bra recension och blev lite småsugen, får väl vänta tills de släpper en pc-version om de nu gör det.

då får du vänta tills du blir gammal och grå

Medlem

Känns som ett spel jag skulle vilja spela på storskärm. Tråkigt att jag inte har någon Apple-apparat då spelet ser tämligen trevligt ut.. dayumn!

Några OT-inlägg raderade. Den här tråden är inte till för att diskutera SD, Mona Sahlin eller att slänga med ord som rasist till höger och vänster (höger och vänster - tihi). Ni är dock fullt välkomna att öppna en tråd om politik i "Allmänt Snack".


signatur

Have a good time!

Medlem

Bara till Apple...? -.- "sigh"

Inaktiv
Skrivet av schmuttah:

får väl vänta tills de släpper en pc-version om de nu gör det.

Läste på deras blog:
"- We released Bumpy Road for PC! It has sold about 15 (no, not thousands) copies."

Spelet släpptes 8:e maj 2012, och blogginlägget var från 21 december. Alltså femton exemplar sålda på 7-8 månader. I och för sig finns det inte på Steam.

Inaktiv
Skrivet av Preed:

Android?

Jag tycker nästan det ska vara ett minus om spelet bara finns på en plattform och inte kan spelas av majoriteten. Men samtidigt ska det inte dra ner betyget, utan bara vara ett konstaterande.

Jag är väldigt nöjd med min Androidtelefon. Spelar nästan inga spel, för i princip alla är "freemium". Gillar inte alls såna spel.

Moderator | Testpilot

Hoppas det kan släppas till PC också


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Inaktiv

Fin estetik och intressant läsning i companion, men som spel var det väl inte så mycket att hänga i granen. Har iofs svårt för pusselspel så vet inte varför jag inbillade mig att jag skulle gilla det här.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Buio:
Skrivet av Preed:

Android?

Jag tycker nästan det ska vara ett minus om spelet bara finns på en plattform och inte kan spelas av majoriteten. Men samtidigt ska det inte dra ner betyget, utan bara vara ett konstaterande.

Jag är väldigt nöjd med min Androidtelefon. Spelar nästan inga spel, för i princip alla är "freemium". Gillar inte alls såna spel.

Eller hur, ge oss Halo och deras modtools till PC!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Konstigt att det inte släpps till Android, tycker varje programmeringsspråk/IDE/Framework idag har stöd för både IOS och Android.
Borde inte vara svårt att porta över spelet alls.

Medlem

Spännande.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Synd det inte fanns på Android med, verkar som ett riktigt spännande spel annars Hade jag tom köpt det efter denna recensionen.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Preed:

Android?

Tyvärr inte. Simogo tycks gilla att släppa sina spel blott på Ios.

Att dom ens orkar? Tänker dom inte på att vi med android vill testa med, eller måste jag som hatar apple sälja min själ för att få testa detta? Nä dom kan ju gå och ta sig någonstans.

Alla behöver inte göra spel som passar de plattformar som du köper.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Säljer det bra, och får pushning från intersserade, så lär det komma till Android.

Verkar intressant, men jag äger ingen Apple produkt och kommer förmodligen inte göra det igen.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag är ännu en android-användare som hade köpt detta nu direkt - hade dessutom vart beredd att betala mer än 28kr.

Medlem

Oerhört intresserad, men jag äger bara android-grejer. Det är väl inte bara att porta, men det vore nog lönsamt ifall de gjorde det.

Medlem

Hade köpt det till min morsa om det inte hade varit till ett av de få format jag inte har tillgång till... och förmodligen aldrig kommer ha.

12
Skriv svar