Problem med drivrutiner

Inaktiv
Problem med drivrutiner

Jag har ett GF8800 GTS 640. Igår installerade jag den nya drivrutinen, 185.20, och efter det så fick jag upp meddelandet "no video input". Jag lyckades återställa drivrutinen till 163.69 och då funkar det. Men så fort jag istallerar en ny drivrutin så får jag det meddelandet. Någon som vet vad jag ska göra?

Har du verkligen laddat ner rätt driver? Jag kan inte hitta den där drivrutinen på nvidia's hemsida. Bara 181.22.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Drog hem den från guru3d.com. Men den drivrutinen är borttagen, har nu 163.69. Problemet är att ingen annan rutin fugerar längre, hade ju 180.84 innan och den funkar inte heller, får bara meddelandet "no video input".

Har du testat att ladda ner drivrutinerna från nvidia?

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Och innan det att du installerade dom nya drivrutinerna, tog du bort dom gamla?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Jag har laddat ner från Nvidia också, men det fungerar inte heller.

Första gången, när jag installerade 185.20, avinstallerade jag inte drivrutinerna innan. Sedan dess har jag testat att avinstallera drivrutinerna ett antal gånger utan att lyckas.

Medlem

och du har kört Driver Cleaner Pro efter att du har avinstallerat nVidia drivarna + allt annat nVidia som är installerat?

Inaktiv

Nej, det har jag inte. Däremot har jag återställt windows till hur det var när jag köpte datorn, men det hjälpte inte.

Kan testa drivercleanerpro, och se om det funkar.

Medlem

Jag tror du kan behöva uppdatera dina moderkortsdrivrutiner. Vad har du moderkort? Intel eller Amd socket?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Inaktiv

Jag har intel.

Men uppdaterar man moderkortets drivrutin genom uppdatering av biosversionen?

Inaktiv

Nej. Moderkortet består av flera olika chip, tex nätverk, ljud och chipset som styr diverse funktioner. Man kan väl kanske kalla BIOS för den grundläggande drivrutinen, utan denna startar inte datorn (därför finns alltid ett sådant installerat). Om man väljer att inte installera de andra drivrutinerna kommer datorn fortfarande att starta men förmodligen inte fungera helt korrekt. Installerar du inte nätverksdrivrutinen finns risken att du blir utan internet osv osv.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Hur uppdaterar man moderkortets drivrutin då?

Inaktiv

Drivrutiner till moderkortet hittar du på din moderkortstillverkares hemsida. Där får du leta upp ditt moderkort så ligger de där.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Funkar det inte att ladda ner någon drivrutin alls, eller är det bara den?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

1
Skriv svar