Neversoft tar sig an Call of Duty

Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av LoyalCrystalean:

FYRA CoD-utvecklare???

IW, Treyarch, Sledgehammer Games och nu Neversoft?

Är det inte fem? Frågan är vem den femte är.

Jag tror det är Raven Software du tänker på, är ganska säker på att dom var inblandade med MW3, tror Raven och Sledgehammer arbetade 50-50 på kampanjen och spec ops medan IW gjorde multiplayern.

Skrivet av Johan Olander:

Jag vill ha ett Call of Duty som inte är som en film. Liiite mer frihet tack. Och så vill jag ha första världskriget.

Första världskriget vore nice eftersom ingen väljer det temat, skulle kännas lite unikt...men multiplayern skulle nog se lite konstig ut, hur skulle dom klara av att utveckla multiplayern utan alla överdrivna vapenmoduler? xD

Ett Vietnam spel vore inte helt fel, fast ur en helt vanlig soldats synvinkel den här gången, finns på tok för få Nam shooters på marknaden imo

helt med dig på vietnam. det har helt klart den bästa tidseran vapen. Hel automat som inte är för stabila. mycket minor och fällor fast utan en massa radiostyrda hemsökande laser minor med inbyggd ipod. Plus att miljöerna är ju underbara.

Går det att beskriva bättre? Vietnam är ju absolut bäst!

Japp. Och dessutom har nog soldater aldrig sett coolare ut än dom gjorde i vietnam. Uppknäppt skjorta med uppkavlade ärmar och en cigg i mungipan. Stenhårt!

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Äntligen kanske serien kan åka utför! :D:D

Det har den gjort under en lång tid, problemet är att fanboysen inte bryr sig om sådant.

Det finns även folk som spelar cod som inte är fanboys, jag är en av dom och tänker inte acceptera det att du anser dom som gillar cod är alla fanboys. Jag gillar serien, men jag tycker endast killstreaksen är på tok för många. Jag var nöjd med tre styckna som i mw1 och det hade även kunnat struntas i totalt.
Det är roligt att låsa upp nya vapen, även om det blivit på tok för enkelt nu men anser det ändå som en utmaning, sedan är alla andra challanges där trevliga för då gör det spelet mycket roligare genom att försöka nå ett mål för att få en viss grej.

Går man efter din tolkning av fanboy då är det bara man gillar ett visst spel, well hello där fanboy för jag gissar på du har en hel del spel du gillar med. Det är stor skillnad att tycka en serie är bra så man gärna kan slänga ut någon slant än att vara en fanboy som försvarar varenda liten bit av spelet om någon ogillar något där. Därav du kan inte döma alla som köper spelet för att vara det.

Visst finns det spel som jag gillar, men det är ju för att de är bra. CoD har ju bara blivit sämre de senaste åren eftersom att det är samma skit hela tiden. Försök inte att få mig att förklara varför det är en skitserie (på senare tid), det bara är det. Prova lite Counter-Strike istället vettja, där krävs det iallafall att man har någon som helst kunskap för att kunna vara bra.

Påstod jag du ska förklara på vilket sätt serien blivit skit? Det är ju din egen tolkning även fast jag inte nämnt det, jag sa endast att jag gillar serien men tycker det är synd bara att det är för enkelt nu. Du kanske ska ta och lära dig läsa hela alltet innan du beskyller mig för något jag inte skrivit.

Och för det andra jag lirar redan counter strike, jag har lirat det i några år så jag är fullt medveten om att där krävs det att man har kunskap och strategi för att bli bra. Jag är inte född i farstun om du nu tror det.

Det var ju bra. Men hur kan du fortfarande tycka att CoD är bra trots att det är så enkelt? Jag förstår inte hur man kan tycka att något spel som är så enkelt är ett bra spel.

Kan inte ett roligt tidsfördriv vara bra även ifall det är för enkelt?

Jag tycker i alla fall det är mycket roligare att spela ett spel som ger någon slags utmaning.

123
Skriv svar