Uppgraderings hjälp

Inaktiv
Uppgraderings hjälp

Hej!
Jag tänkte uppgradera min gamla dator så mycket jag kan, för så lite pengar som möjligt.
Jag vet att den är dålig och att det kanske inte är en så bra grund att bygga nått på men jag är inte ute efter nån jätte bra dator så det duger för mig.

okej med det sagt så här kommer frågorna:

Det jag tänkte köpa är:

Grafikkort. tänkte på ati 3650 512mb agp alt. 3850.
Är det värt att köpa 38:an när dator i övrigt inte kommer va så bra? eller är ingen av dom bra?

Ramminne. tänkte köpa 2gb, men då undra jag vilken sort som passar?
jag hade tänkt att köpa dessa:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344667
(mest pga priset)
Passar dom ?

Annars så ser datorn ut såhär:

Pentium 4, 2.8ghz
Moderkort, Kretstyp: Intel 865G

mer detaljerat:

http://www.ciao.se/Acer_Veriton_3600GT__421773#productdetail

Dock är en del grejer bytt, så inte helt orginal, men prosessor och moder kort är samma iaf.

Och en sista fråga, hur stort nätagg. behövs för detta? 400-500w borde va nog va?
för jag antar att mitt nuvarande på 200w inte är nog?

så det va nog allt..

Tack till den/ dom som svarar

Medlem

Vad ligger din budget på?
Om jag vore dig skulle jag inte uppgradera den där burken, mest med tanke på att du har AGP. Spara pengar istället för att sedan köpa en helt ny.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Jag måste hålla med Achronos - Köp nytt. Du får säga ett pris du är beredd att betala så blir det enklare att rekomendera något men det finns bra datorer, både stationära och bärbara för 3-5000 som funkar väldigt bra ifall du bara ska göra enkla grejer som att surfa eller se på film.

Inaktiv

Ny dator täcker inte min budget, hade bara tänkt att fixa den så mycket som jag kan, för kanske max 1000:- kanske lite mer. Dock så tänkte jag köpa så mycket som möjligt beg. för bättre pris.
kan passa på och säga att jag skrev fel i första inlägget, menade
Ati radeon HD3650 och Hd3850, INTE 4650 och 4850

Medlem

Alltså, du har ingen PCI-e-slot på ditt moderkort, utan bara en AGP-slot. AGP är en föråldrad teknik som inte används idag längre, och vad jag vet var HD2000-serien den sista som använde AGP, och då endast till budgetkort.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Dom jag frågade finns iaf t.ex. http://www.dustin.se/pd_5010133823.aspx

men kan ingen svara på mina frågor?
Ni behöver inte säga att jag ska köpa allt nytt för det kommer jag inte köra.

Så snälla svara bara på frågorna, Tack

Medlem

Det är inte värt att lägga 1000kr på ett AGP(!) grafikkort, uppgradera ditt moderkort istället.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

men snälla... jag skrev ju precis att jag INTE kommer att köpa nån ny dator, moderkort eller liknande.
Jag fattar inte varför ni inte bara kan svara på frågorna?
Jag är inte ute efter någon jätte bra dator, fick bara 1000:- över som jag tänkte använda för att gör min dator bättre, och det duger för MIG.
Och jag sa även att jag tänker köpa grejerna BEGAGNAT så det kommer kosta ca 500-600:- för ett av dom grafikkorten.
Så snälla kan inte nån vara svara på frågorna?

Medlem
Skrivet av OgA200:

men snälla... jag skrev ju precis att jag INTE kommer att köpa nån ny dator, moderkort eller liknande.
Jag fattar inte varför ni inte bara kan svara på frågorna?
Jag är inte ute efter någon jätte bra dator, fick bara 1000:- över som jag tänkte använda för att gör min dator bättre, och det duger för MIG.
Och jag sa även att jag tänker köpa grejerna BEGAGNAT så det kommer kosta ca 500-600:- för ett av dom grafikkorten.
Så snälla kan inte nån vara svara på frågorna?

Du ska inte ha DDR2 minnen utan DDR och ett HD3850 funkar nog fint men du måste nog ha lite starkare nätagg än 200 watt.

Inaktiv
Skrivet av Robins:
Skrivet av OgA200:

men snälla... jag skrev ju precis att jag INTE kommer att köpa nån ny dator, moderkort eller liknande.
Jag fattar inte varför ni inte bara kan svara på frågorna?
Jag är inte ute efter någon jätte bra dator, fick bara 1000:- över som jag tänkte använda för att gör min dator bättre, och det duger för MIG.
Och jag sa även att jag tänker köpa grejerna BEGAGNAT så det kommer kosta ca 500-600:- för ett av dom grafikkorten.
Så snälla kan inte nån vara svara på frågorna?

Du ska inte ha DDR2 minnen utan DDR och ett HD3850 funkar nog fint men du måste nog ha lite starkare nätagg än 200 watt.

okej

är det stor skillnad mellan HD3850 och HD3650?

Medlem
Skrivet av OgA200:
Skrivet av Robins:
Skrivet av OgA200:

men snälla... jag skrev ju precis att jag INTE kommer att köpa nån ny dator, moderkort eller liknande.
Jag fattar inte varför ni inte bara kan svara på frågorna?
Jag är inte ute efter någon jätte bra dator, fick bara 1000:- över som jag tänkte använda för att gör min dator bättre, och det duger för MIG.
Och jag sa även att jag tänker köpa grejerna BEGAGNAT så det kommer kosta ca 500-600:- för ett av dom grafikkorten.
Så snälla kan inte nån vara svara på frågorna?

Du ska inte ha DDR2 minnen utan DDR och ett HD3850 funkar nog fint men du måste nog ha lite starkare nätagg än 200 watt.

okej

är det stor skillnad mellan HD3850 och HD3650?

Har tittat runt lite och det verkar som att 3850 är ganska mycket bättre.
Men sen kanske dom andra grejerna du har i dator flaskar så det är kanske inte så stor skillnad mellan dom i ditt fall.
Men jag skulle ha tagit ett 3850 i alla fall

1
Skriv svar