Fyra timmar live-stream från SimCity ikväll

Robot
Fyra timmar live-stream från SimCity ikväll

Vi fullkomligt bombarderas av nyheter och filmer kring SimCity. Den här gången handlar det om streaming.

#nyhetstips, #maxis, #electronic-arts, #simcity


Medlem
Fyra timmar live-stream från SimCity ikväll

får väl hoppas dom inte är allt för tråkiga att titta på då

Skribent

Kul grej, men inget för mig.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Intresset är nog ganska högt, hela sidan verka ha kraschat

Skribent
Skrivet av Micke090:

Intresset är nog ganska högt, hela sidan verka ha kraschat

Säkert ditt fel


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Pajasar som inte förstår att det kommer vara så pass mycket folk, hela skiten ligger ju nere.. Är väll vad man kan förvänta sig av spelet vid release också.. Kunde de inte använt en pålitlig tjänst som klarar av detta, ex Twitch..


signatur

The King is Back

Medlem

Haha bra reklam för spelet när man inte ens kan se streamen, ja EA detta kommer nog få folk att förboka spelet. Ni borde kanske använt er av servrar som klarar av antalet personer som försöker ansluta till er sida eller använt er av en tjänst som klarar av detta bättre.

Medlem

Detta skrev dom på twitter innan för över 20min....
"We apologize for the technical difficulties. http://letsallbemayor.com will be up and running soon" skrev dom för ett tag.

Så jävla fail.. och så ska hela spelet styras online.. kommer inte att vara spelbart första veckan!


signatur
Medlem

Geez, ooh the horror när det är dags för release nästa vecka.

Medlem

Efter nästan 50 minuter så går det nu iaf att se på det men inte utan problem tydligen.
Jag har varit intresserad av samtliga SimCity men jag tror aldrig jag varit så här ointresserad, finner inte mycket som tilltalar mig. Ser mer ut som ett Sims spel än ett SimCity spel.

Medlem

Förbokade spelet nyss.. Gillar nostalgikänslan

Medlem

Ser riktigt skoj ut. Allt ser välgjort ut förutom UI:t som känns väldigt ehm.. bluuaääärgh.. passar inte alls in i min "Sim City"-känsla.


signatur

Have a good time!

Medlem

någon som vet vilken svårighetsgrad dom kör på? känns som det inte går att gå bankrutt ?

Medlem

Som sagt, ett jävla tjat...

Inaktiv
Skrivet av bavver:

någon som vet vilken svårighetsgrad dom kör på? känns som det inte går att gå bankrutt ?

Exakt! Det är nästan omöjligt, jag körde båda betorna och tog även max i lån ingame, detta brukar vara dyrt men nu tog jag alla tre lånen och det hände mer eller mindre ingenting. Jag stressade även ut polisstationer osv, inga problem, bara höj skatten lite eller sätt hastighet på cheetah så klarar man sig.

Sjukt lätt. Och vad jag förstått av att ställa frågor till EA på deras forum så blir det inga svårighetsgrader heller. Dvs utmaning är lika med noll , Farmville är skitsvårt i jämförelse, på riktigt!

Skrivet av MMO4Life:

Förbokade spelet nyss.. Gillar nostalgikänslan

Förvänta dig mer The Sims än gamla Sim City så blir du inte besviken, för de är verkligen ingen uppföljare om man jämför 2000 till 3000, eller 3000 till SC4.
Mer "Sim City Societies 2"

Tror tyvärr att det är många som bokat spelet och har förväntat sig något helt annat än vad dom får. Visst det ser fint ut, men minikartor som man bygger över hela på mindre än en timme och egentlig avsaknad av ekonomins betydelse gör spelet till en annan upplevelse.

Medlem

Kan inte sluta irritera mig på hur "simmarna" ser ut och rör sig... Ser så stelt ut.

Det hade väl ändå GlassEngine kunna ha klarat av, lite mer detaljerade simmar

ELF
Medlem

Det enda jag blir sugen på, av att titta på streamen är att det blir 2014 så att The Dead Linger släpps :b
Nu ljög jag faktiskt. Blir även rätt så sugen på en stadssimulator som är bättre än SimCity 4 och Cities XL 2012.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Tycker dock kommentatorerna var rätt roliga, har fått mig några skratt emellanåt hehe


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av totte1015:

Kan inte sluta irritera mig på hur "simmarna" ser ut och rör sig... Ser så stelt ut.

Det hade väl ändå GlassEngine kunna ha klarat av, lite mer detaljerade simmar

Det är en stadssimulator. Har för mig att dom har en annan serie spel med mera fokus på Sims.

Medlem
Skrivet av colpo:
Skrivet av totte1015:

Kan inte sluta irritera mig på hur "simmarna" ser ut och rör sig... Ser så stelt ut.

Det hade väl ändå GlassEngine kunna ha klarat av, lite mer detaljerade simmar

Det är en stadssimulator. Har för mig att dom har en annan serie spel med mera fokus på Sims.

tropicos invånare är inte så stela

2x2 km - Det säger allt om SC5

Medlem
Skrivet av colpo:
Skrivet av totte1015:

Kan inte sluta irritera mig på hur "simmarna" ser ut och rör sig... Ser så stelt ut.

Det hade väl ändå GlassEngine kunna ha klarat av, lite mer detaljerade simmar

Det är en stadssimulator. Har för mig att dom har en annan serie spel med mera fokus på Sims.

Det skiter jag i. Tycker fortfarande det kunde ha sett bättre ut.

Medlem

Aldrig att jag skulle titta på detta, spoilar ju bort allt njutning av att få det snart


signatur

För att spel ska vara kul ^^

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av colpo:
Skrivet av totte1015:

Kan inte sluta irritera mig på hur "simmarna" ser ut och rör sig... Ser så stelt ut.

Det hade väl ändå GlassEngine kunna ha klarat av, lite mer detaljerade simmar

Det är en stadssimulator. Har för mig att dom har en annan serie spel med mera fokus på Sims.

tropicos invånare är inte så stela

Sant, Tropicos städer är också betydligt mindre.

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av colpo:
Skrivet av totte1015:

Kan inte sluta irritera mig på hur "simmarna" ser ut och rör sig... Ser så stelt ut.

Det hade väl ändå GlassEngine kunna ha klarat av, lite mer detaljerade simmar

Det är en stadssimulator. Har för mig att dom har en annan serie spel med mera fokus på Sims.

tropicos invånare är inte så stela

Jaha?

Medlem

Blir nog en flopp. Alla hus ser ju exakt lika ut och kartorna är alldeles för små. Simcity 4 med moddar är ju helt underbart, sc5 kommer inte kunna matcha det.
Känns mer som ett sc societies.

Medlem
Skrivet av Thunde:

Blir nog en flopp. Alla hus ser ju exakt lika ut och kartorna är alldeles för små. Simcity 4 med moddar är ju helt underbart, sc5 kommer inte kunna matcha det.
Känns mer som ett sc societies.

Precis, när jag kollar på det här spelet känns det mer som ett The Sims och det är raka motsatsen till SimCity. Får mig mer att tänka på FB än ett SimCity spel om jag ska vara ärlig. Nej jag tror inte detta kommer tilltala merparten av de som gillade tidigare SimCity spel.

Medlem

Jag vågar inte förboka. My bad-game sense is tingeling! Och det gör mig ledsen i ögat. =(

Medlem
Skrivet av Davwve:

Detta skrev dom på twitter innan för över 20min....
"We apologize for the technical difficulties. http://letsallbemayor.com will be up and running soon" skrev dom för ett tag.

Så jävla fail.. och så ska hela spelet styras online.. kommer inte att vara spelbart första veckan!

http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/000/554/face...

Det lär ju inte ha varit spelet det var fel på, utan strulet berodde nog på att streamingen inte pallade trycket. Men ja, jag har då inga bra erfarenheter av att "online only" fungerar bra första dagarna. Som tur är så är USA först ut, och vi i Europa får det några dagar senare, så man kan ju alltid hoppas att Europa kommer vara bättre förberedda.

Medlem

Såg c:a 2 timmar av live streamingen,,,

Det är lätt att få upp en stad initialt men vad jag kunde se av vad dom visade verkar det bli lite "svårare" att underhålla den sen, stora hus blir öde osv. Men tycker det verkar vara allt för lite straff för att riva något.. man kan riva skyskrapor, bostadsområden osv och ingen verkar klaga.

Och vad jag såg fick dom aldrig dåligt med pengar, inte förrän han medvetet gjorde slut på dom.

Lite höga brottsnivåer, skatter och inga skolor var väl det dom hade mest problem med, energiproblemet löste dom lätt med olja istället för solceller.

12
Skriv svar