Medlem
Trailers?

Vad tycker ni om trailers som bara är film och inte alls uppvisar vad spelet presterar i gameplay?

Känner ni er lika lurade och frusterade som jag?

Finns det något existensberättigande för trailers som bara skall puscha spelet?
Ser ut som nästan film, sen när man lirar så liknar det legoklossar.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Vad tycker ni om trailers som bara är film och inte alls uppvisar vad spelet presterar i gameplay?

Känner ni er lika lurade och frusterade som jag?

Finns det något existensberättigande för trailers som bara skall puscha spelet?
Ser ut som nästan film, sen när man lirar så liknar det legoklossar.

Jo det är ju fula metoder, men det är ju att betrakta som ren reklam. Ett aktuellt exempel är ju "Aliens: Colonial Marines" där dom visade en version av spelet i trailers in-game som inte är samma som släpptes.

Sen finns det ju många exempel på "riktig" in-game grafik som visas, men som är hårt redigerade/scriptade mellansekvenser med massiva mängder motioncapturing och dialog samt stiliga kameravinklar, som förvisso ser och låter fint ut, men inte säger ett skit om spelet eller hur det ser ut under vanligt spelande.

Speltrailers är som sagt att betrakta som reklam, det är bättre att vänta och kolla på vad andra spelare lägger upp på YouTube om man verkligen vill se hur spelet är och se hur "huden" är osv.

Trailers ger en förskönad bild av spelet och en liten glimt om vad storyn handlar om generellt sett. Det viktiga, "hur det spelas", missas alltid.

Som sagt, trailers är reklam. Det handlar bara om att lura så många så möjligt att köpa spelet, att vara "ärliga" ( eller att faktiskt berätta vad spelarna vill veta ) i en trailer är inte vanligt från något spelbolag idag. Det är ju en enorm skillnad på ingame och CGI-trailers dock, värst tycker jag ingametrailers som visar vad man aldrig får är!

Sen, med det i bakhuvudet, så är det ju ganska kul att titta på pampiga speltrailers ibland trots allt


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Jag tycker definitivt att det är okej med sådana trailers om man ser till att det finns gameplay-videor att tillgå också inför release. Världen skulle vara en tråkigare plats utan t.ex. Blizzards maffiga CGI-trailers.

Personligen tycker jag att trailers är urtråkiga. Ofta är de flera minuter långa, massa pr-jams och väldigt lite matnyttigt gameplay. Det är extremt sällan jag kikar på trailers, det känns inte som att de ger mig särskilt mycket. Innan, när jag var nyhetsskribent på den här sajten, så kikade jag så klart en hel del på trailers om spel jag behövde skriva om. Även att jag fortfarande läser mycket spelnyheter har jag nog inte sett en enda trailer från början till slut, sedan dess.

Inaktiv

Exactamundo! Trailers är ju ute, det kan vara kul att kolla på Blizzards alster och lite annat, men man ska verkligen tänka att detta är marknadsföring och inget annat, dvs det har inget med själva produkten att göra överhuvudtaget.

Lets play och annat på tuben är ju mycket bättre, där ser man vad man får.

1
Skriv svar