SimCity – stor namninsamling mot EA:s onlinekrav

Robot
SimCity – stor namninsamling mot EA:s onlinekrav

EA:s katastrofala SimCity-lansering har skapat upprorsstämning. Nästan 27 000 har redan skrivit under en namninsamling i protest mot DRM-skyddet och onlinekravet.

#nyhetstips, #simcity


Moderator | Testpilot
SimCity – stor namninsamling mot EA:s onlinekrav

Varför inte? Det här är bevis nog över hur dåligt det verkligen är. Gör något bra en gång i företagets liv nu EA


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Självklart, så här ska det inte vara oavsett om det är online eller offline släpper dem ett spel så ska man såklart kunna spela det direkt. Annars kan dem lika gärna skriva tillgängligt 7 mars men endast spelbar några dagar efter !

Medlem
Inaktiv

Tackar. Jag har nu skrivit under med mitt namn och delat sidan med mina vänner för att maximera effekten. Electronic Arts (EA) borde sitta i skamvrån med en strut på huvudet.

Medlem

Det kommer inte ändra ett skit. Lita på det.

Medlem

Stavfel i sista meningen - kvalitéen ska vara antingen kvaliteten eller kvalitén. Fixa en rätta-funktion!

Medlem

Kommer förmodligen inte bli någon skillnad, särskilt inte med sim city i sig, men man kan alltid hålla tummarna för att en massa underskrift kan få dem att tänka efter lite inför kommande spel..

Medlem

/signed


signatur

Game long and prosper

Medlem

Skrivit under men behåller min skepsis att EA någonsin kommer lyssna på spelare eller göra förändringar.

Also, FZ, dags att ta bort SimCity bannern kanske?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Det kommer inte ändra ett skit. Lita på det.

Och att göra ingenting kommer definitivt inte ändra ett skit. Snöbollseffekten är starkare än vad man tror i flera fall, så gott som alla stora händelser börjar litet och växer till sig - vissa snabbare än andra. ("The spark that ignited the fire" är ett bra uttryck.)

Det skadar inte, och skickar signaler som kan få igång mer drastiska åtgärder och följder.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Nopp inget kommer ske med SimCity om så 2miljoner skrev på.
MEN det visar EA och alla andra jävla nötter som skulle ge sig in med always forced Online DRM med annat skit hur mycket folk som stor emot dom.

Medlem

Signerat!

Hoppas detta har någon effekt, tycker det är bra att företagen lär sig, om de nu gör det, att det inte funkar att bara göra som det passar dom. Det är allt för mycket den stilen idag. Where is all the fun and functionality?


signatur

Niet.

Medlem

Det tråkiga är ju att vi gamers är svaga, naiva, lättköpta idioter.. VI brusar upp nu och gnäller på diverse forum och hotar med att vi aldrig kommer köpa ett EA/Ubi/*insert* spel igen minsann! Sen släpper utgivaren en patch, ett dlc gör ett statement att de är sååå lessen och att de ska tänka på vårat bästa och ta till sig av kritiken. Två år sen är cirkusen igång igen, men då är always online DRM en standard och det är något nytt tok de försöker med.

Vi bråkar och gnäller när det inte fungerar, men vänta bara. Om några månader när EA har fått igång servrarna och deras DRM fungerar så tycker vi att det faktiskt är riktigt bra och inget som "jag" bryr mig om. "Det är bara pirater som gnäller över DRM". Sen kommer nästa idiotiska påfund, loopydiloop..

Inaktiv

Bra initiativ men förmodligen helt fruktlöst. Deras affärsavdelning kan ju inte ha fel i sin analys av vad som genererar mest intäkter.

Det _enda_ som fungerar är att hålla i pengarna. Jag önskar att fler kunde inse detta och visa lite förbannad integritet.

Medlem

Detta precis som Diablo 3 är sånna spel jag skulle kunna tänka mej att ha med på semestern och spela. lite enklare spel där man inte behöver koncentrera sej hela tiden utan bara slappspela. men ojdå. vad tråkigt att JUST de spelen har DRM! Jag förstår att utvecklare är rädda för piratkopiering, men piratkopiering och att tappa försäljning är inte samma sak. Troligen är det så att dom som piratkopierar spelet troligen inte heller köpt det från början och tvärtom, att de som köpte spelet med DRM skulle troligen köpt det utan DRM också. kanske TOM sälja några kopior till eftersom motståndet till DRM är så stort. spelar fortfarande simcity 1 och skulle kunna tänka mej att investera i detta spelet om det gick att spela i offlineläge.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

"SimCity. Din stad. På EAs sätt. Spela idag. Kanske."


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Inaktiv
Skrivet av trasapa:

Skrivit under men behåller min skepsis att EA någonsin kommer lyssna på spelare eller göra förändringar.

Also, FZ, dags att ta bort SimCity bannern kanske?

Det hade varit det korrekta men det går inte eftersom de ingått ett avtal. Pinsamt för FZ men de kanske lärt sig att fundera lite mer kring vilka man tar emot pengar från och vill associeras med. Men värderingar betalar ju varken löner eller servrar.

Medlem

Falsk marknadsföring(?)
Spelet ska vara tillgängligt ett visst datum, men många kan inte spela det.

Som någon sa i en annan tråd tror jag, man säljer inte konsertbiljetter för 15000 personer när det bara finns 5000 platser.

k3m
Medlem

Påskrivet ock klart

Medlem

Hehe, det är som att blåsa på en myrstack.

Medlem

/signed

Jag köper alltid mina spel men just nu är man fan sugen att ladda hem en piratkopia bara för att KUNNA lira spelet! För originalet funkar ju inte! Tack EA för ni gör mig kriminell!

Medlem
Skrivet av Odhelm:

/signed

Jag köper alltid mina spel men just nu är man fan sugen att ladda hem en piratkopia bara för att få lira spelet! Tack EA för ni gör mig kriminell!

Jag hoppas du har tillgång till sex redan.

Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av Odhelm:

/signed

Jag köper alltid mina spel men just nu är man fan sugen att ladda hem en piratkopia bara för att få lira spelet! Tack EA för ni gör mig kriminell!

Jag hoppas du har tillgång till sex redan.

You wouldn't download a hooker!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Sjävklart kommer jag inte tanka hem något skit Bara tragiskt när man stödjer speltillverkare med sina hårt förvärvade pengar och de ska fan ALLTID snåla med servrar vid release bara för de vet att antal spelare kommer sjunka till en normal population efter några veckor

Youtuber
Skrivet av Odhelm:

/signed

Jag köper alltid mina spel men just nu är man fan sugen att ladda hem en piratkopia bara för att KUNNA lira spelet! För originalet funkar ju inte! Tack EA för ni gör mig kriminell!

TB nämde i en tweet att de flesta kopior ute på den "svarta marknaden" (så att säga) av SimCity är fulla med trojaner... så kör på egen risk ;D


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

vägrar köpa skitet om man inte ens kan spela ordentligt.. hur fan tänker dom nuförtiden? idioter...

Medlem

Jag kommer ihåg en underbar tid då man kunde spela singleplayer spel utan internet uppkoppling och man kunde lana med sina vänner även om internet inte fungerade så kunde man ha roligt tillsammans med sina spel.. Vart tog den tiden vägen?

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag kommer ihåg en underbar tid då man kunde spela singleplayer spel utan internet uppkoppling och man kunde lana med sina vänner även om internet inte fungerade så kunde man ha roligt tillsammans med sina spel.. Vart tog den tiden vägen?

Jag minns när vi lanade på min polares landställe, så långt bort från internet man bara kan komma - det går inte att lana där längre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hittade den här helt underbara filmen på ett annat kommentatorsfält: http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

123
Skriv svar