SimCity – stor namninsamling mot EA:s onlinekrav

Inaktiv

Tyvärr är enda sättet att protestera via plånboken. Att inte köpa skiten är det bästa. Jag har ju redan betalat för Sim City, gett EA mina pengar och därmed blottat min ringmuskel för dem.

Så att skriva på en protestlista i det här läget känns lite meningslöst.

Inaktiv
Skrivet av Paddington:

Vilket mög. Jag som hade tänkt skaffa. Tack för att ni besparade mig massa irritation, jag håller mig undan.

Alltså vänta ett par veckor och skaffa det sen. Eller på rea om några månader. För spelet är riktigt roligt när man väl får spela det.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Det kommer inte ändra ett skit. Lita på det.

Det skadar inte att försöka som sagt...

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av totte1015:

Det kommer inte ändra ett skit. Lita på det.

Det skadar inte att försöka som sagt...

Sa inte att det inte skada att försöka, jag har skrivit på med.
Men jag är mycket säker på att ingen kommer att bli av det.

Medlem

Lägg ert stöd på detta istället, Civitas. Ser ut som en lovande kickstarter istället för att ge EA pengar.

http://www.kickstarter.com/projects/1584821767/civitas-plan-d...

Medlem
Medlem

Glad att jag väntade. Får se om Sim Fail fixas, annars köper jag det aldrig.

Medlem

Tyvärr, så spelar inte några röster hit eller dit någon större roll i EA's gigantiska penga- värld.
ni är helt enkelt för få....

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Glad att jag väntade. Får se om Sim Fail fixas, annars köper jag det aldrig.

Eftersom buggarna från betan är kvar så sätter jag inte så stort hopp till det.

Medlem

Tur då att SimCity 1-5 går att spela offline.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jag hoppas att de inte backar från sitt beslut och fortsätter hålla spelet online. Jag tänker inte skriva på det, för jag ser inget problem. Spelet fungerar utmärkt för mig och har gjort det sedan jag köpte det den 7:e.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Floppydick:

Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".

Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.

Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Floppydick:

Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".

Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.

Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.

Tro nu inte ett ögonblick på "förklaringen" att servrarna skulle utföra beräkningar som gör att det går spela på klenare klienter. Det är bara ett led i EAs vilseledning.

Nätverkslatency och central bearbetning är magnituder långsammare än om motsvarande utförs lokalt på klientens hårdvara (80-150ms i bästa fall mot nanosekunder). Hur många flygsimulatorer tex ser man som avlastar långt mer komplexa matematiska beräkningar i realtid till en central server? Det skulle aldrig fungera eller skala. Många sitter dessutom med hyfsat moderna CPU:er som inte har några problem alls med att utföra den typen av beräkningar som behövs för SimCity.

Det ett serverkluster normalt sett behövs till är att synkronisera tillstånd mellan många klienter och dela på centrala resurser. Inga sådana behov finns dock för SimCity för det är ett SP spel.

Därför finns heller inget annat argument för online kravet annat än DRM och kontrollbehov. Punkt slut.

Inaktiv

" Hey, this is on Maxis. EA does not force design upon us. We own it, we are working 24/7 to fix it, and we are making progress "

Källa: https://twitter.com/simcity/status/310496083841261569

Medlem
Skrivet av General Failure:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Floppydick:

Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".

Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.

Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Floppydick:

Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".

Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.

Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.

Tro nu inte ett ögonblick på "förklaringen" att servrarna skulle utföra beräkningar som gör att det går spela på klenare klienter. Det är bara ett led i EAs vilseledning.

Nätverkslatency och central bearbetning är magnituder långsammare än om motsvarande utförs lokalt på klientens hårdvara (80-150ms i bästa fall mot nanosekunder). Hur många flygsimulatorer tex ser man som avlastar långt mer komplexa matematiska beräkningar i realtid till en central server? Det skulle aldrig fungera eller skala. Många sitter dessutom med hyfsat moderna CPU:er som inte har några problem alls med att utföra den typen av beräkningar som behövs för SimCity.

Det ett serverkluster normalt sett behövs till är att synkronisera tillstånd mellan många klienter och dela på centrala resurser. Inga sådana behov finns dock för SimCity för det är ett SP spel.

Därför finns heller inget annat argument för online kravet annat än DRM och kontrollbehov. Punkt slut.

Visste inte att du hade en sådan inblick på SimCity's och dess servrars kod?

Medlem

Det vore meningslöst så man som kund redan godkänt avtalet med EA / Maxis för att kunna spela spelet, onlinekravet var inkluderat likt de är i alla andra spel.

Sen är skyddet där för att hindra EA spel ifrån att stjälas, jag hoppas verkligen inte att EA tar bort det då därför att det handlar om att tjuvar vill sno spelet och försöker få EA att gå med på det med andra ord. Korkade jävlar..

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av General Failure:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Floppydick:

Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".

Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.

Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Floppydick:

Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".

Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.

Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.

Tro nu inte ett ögonblick på "förklaringen" att servrarna skulle utföra beräkningar som gör att det går spela på klenare klienter. Det är bara ett led i EAs vilseledning.

Nätverkslatency och central bearbetning är magnituder långsammare än om motsvarande utförs lokalt på klientens hårdvara (80-150ms i bästa fall mot nanosekunder). Hur många flygsimulatorer tex ser man som avlastar långt mer komplexa matematiska beräkningar i realtid till en central server? Det skulle aldrig fungera eller skala. Många sitter dessutom med hyfsat moderna CPU:er som inte har några problem alls med att utföra den typen av beräkningar som behövs för SimCity.

Det ett serverkluster normalt sett behövs till är att synkronisera tillstånd mellan många klienter och dela på centrala resurser. Inga sådana behov finns dock för SimCity för det är ett SP spel.

Därför finns heller inget annat argument för online kravet annat än DRM och kontrollbehov. Punkt slut.

Visste inte att du hade en sådan inblick på SimCity's och dess servrars kod?

Hur skulle jag ha det? Det är bara sunt förnuft och branschvana. Nu har det tydligen läckt ut att det faktiskt ligger till på det viset. Det var väl mer bara en tidsfråga. Förmodligen av någon som jobbat med utveckling av spelet som lackat ur på att man inte bryr sig om vad kunderna vill ha.

""SimCity-servrarna är inte alls nödvändiga för att spela""

123
Skriv svar