SimCity – stor namninsamling mot EA:s onlinekrav
Lägg ert stöd på detta istället, Civitas. Ser ut som en lovande kickstarter istället för att ge EA pengar.
http://www.kickstarter.com/projects/1584821767/civitas-plan-d...
Thats a promise!
http://www.youtube.com/watch?v=KLYLmsEBGug
Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".
Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.
Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.
Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".
Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.
Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.
Tro nu inte ett ögonblick på "förklaringen" att servrarna skulle utföra beräkningar som gör att det går spela på klenare klienter. Det är bara ett led i EAs vilseledning.
Nätverkslatency och central bearbetning är magnituder långsammare än om motsvarande utförs lokalt på klientens hårdvara (80-150ms i bästa fall mot nanosekunder). Hur många flygsimulatorer tex ser man som avlastar långt mer komplexa matematiska beräkningar i realtid till en central server? Det skulle aldrig fungera eller skala. Många sitter dessutom med hyfsat moderna CPU:er som inte har några problem alls med att utföra den typen av beräkningar som behövs för SimCity.
Det ett serverkluster normalt sett behövs till är att synkronisera tillstånd mellan många klienter och dela på centrala resurser. Inga sådana behov finns dock för SimCity för det är ett SP spel.
Därför finns heller inget annat argument för online kravet annat än DRM och kontrollbehov. Punkt slut.
" Hey, this is on Maxis. EA does not force design upon us. We own it, we are working 24/7 to fix it, and we are making progress "
Källa: https://twitter.com/simcity/status/310496083841261569
Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".
Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.
Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.
Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".
Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.
Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.
Tro nu inte ett ögonblick på "förklaringen" att servrarna skulle utföra beräkningar som gör att det går spela på klenare klienter. Det är bara ett led i EAs vilseledning.
Nätverkslatency och central bearbetning är magnituder långsammare än om motsvarande utförs lokalt på klientens hårdvara (80-150ms i bästa fall mot nanosekunder). Hur många flygsimulatorer tex ser man som avlastar långt mer komplexa matematiska beräkningar i realtid till en central server? Det skulle aldrig fungera eller skala. Många sitter dessutom med hyfsat moderna CPU:er som inte har några problem alls med att utföra den typen av beräkningar som behövs för SimCity.
Det ett serverkluster normalt sett behövs till är att synkronisera tillstånd mellan många klienter och dela på centrala resurser. Inga sådana behov finns dock för SimCity för det är ett SP spel.
Därför finns heller inget annat argument för online kravet annat än DRM och kontrollbehov. Punkt slut.
Visste inte att du hade en sådan inblick på SimCity's och dess servrars kod?
Det vore meningslöst så man som kund redan godkänt avtalet med EA / Maxis för att kunna spela spelet, onlinekravet var inkluderat likt de är i alla andra spel.
Sen är skyddet där för att hindra EA spel ifrån att stjälas, jag hoppas verkligen inte att EA tar bort det då därför att det handlar om att tjuvar vill sno spelet och försöker få EA att gå med på det med andra ord. Korkade jävlar..
Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".
Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.
Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.
Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".
Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.
Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.
Tro nu inte ett ögonblick på "förklaringen" att servrarna skulle utföra beräkningar som gör att det går spela på klenare klienter. Det är bara ett led i EAs vilseledning.
Nätverkslatency och central bearbetning är magnituder långsammare än om motsvarande utförs lokalt på klientens hårdvara (80-150ms i bästa fall mot nanosekunder). Hur många flygsimulatorer tex ser man som avlastar långt mer komplexa matematiska beräkningar i realtid till en central server? Det skulle aldrig fungera eller skala. Många sitter dessutom med hyfsat moderna CPU:er som inte har några problem alls med att utföra den typen av beräkningar som behövs för SimCity.
Det ett serverkluster normalt sett behövs till är att synkronisera tillstånd mellan många klienter och dela på centrala resurser. Inga sådana behov finns dock för SimCity för det är ett SP spel.
Därför finns heller inget annat argument för online kravet annat än DRM och kontrollbehov. Punkt slut.
Visste inte att du hade en sådan inblick på SimCity's och dess servrars kod?
Hur skulle jag ha det? Det är bara sunt förnuft och branschvana. Nu har det tydligen läckt ut att det faktiskt ligger till på det viset. Det var väl mer bara en tidsfråga. Förmodligen av någon som jobbat med utveckling av spelet som lackat ur på att man inte bryr sig om vad kunderna vill ha.
""SimCity-servrarna är inte alls nödvändiga för att spela""