EA ber om ursäkt för SimCity-problemen med gratis spel

Robot
EA ber om ursäkt för SimCity-problemen med gratis spel

Ni som införskaffat senaste SimCity kommer den 18:e mars kunna få tillgång till en gratis pc-titel från EA:s spelportfölj.

#nyhetstips, #simcity, #ea


Inaktiv
EA ber om ursäkt för SimCity-problemen med gratis spel

Hur kan man ha skaffat spelet 18 mars när det är 9 mars idag?

Medlem
Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur kan man ha skaffat spelet 18 mars när det är 9 mars idag?

Står väl ändå att du kommer att få ett spel den 18mars som kompensation?


signatur

"You know you've found somebody special, when you can just shut the fuck up for a minute and comfortably enjoy the silence"

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur kan man ha skaffat spelet 18 mars när det är 9 mars idag?

Om man har köpt och aktiverat Simcity så får gratisspelet den 18:e mars

Medlem

hummm okej bra löst kan jag nu tycka.

alltid ett plus när företaget lyssnar men still alltid online suger

Medlem

FREE LOOOT !!!!!!!!

Inaktiv

Inte låter jag mig köpas? :-|

Inaktiv
Skrivet av Ekberg86:
Skrivet av showerguy:

Hur kan man ha skaffat spelet 18 mars när det är 9 mars idag?

Står väl ändå att du kommer att få ett spel den 18mars som kompensation?

"och att du som skaffat spelet den 18:e mars kommer få ett pc-spel från deras portfolio som plåster på såren."

Aja jag är kanske ute och cyklar.

Inaktiv

Ok, då är allt i sin ordning då..

Jag undrar bara vilket solsystem de befinner sig på:

"The good news is that SimCity is a solid hit in all major markets. The consensus among critics and players is that this is fundamentally a great game. " - Lucy Bradshaw / Maxis

Någon mer arrogant kommentar gentemot alla missnöjda är svårt att föreställa sig. Ännu värre att det inte är EA utan Maxis som säger det..

1.2 stjärnor på amazon (2744 har röstat 1/5 av 2976)
1.5 på metacritic (2150 neg av 2473)

All time low alltså, men det är säkert inte så representativt.

"SimCity is a GREAT game and the people who made it are incredibly proud."

Jag är snarare övertygad om att de som byggt det är helt vansinniga över att ledningen för utgivaren trashat deras hårda arbete.

Nu vet världen åtminstone att pudeln ALLA vill höra inte kommer: "OK, we agree, online DRM was incredibly stupid, we apologize and are committed to fixing it".

Hade verkligen sett fram emot SimCity, tyvärr kommer det aldrig bli av att jag köper det. Nåja, det finns ju värre problem. Som att min apelsinplanta börjat vissna.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ekberg86:
Skrivet av showerguy:

Hur kan man ha skaffat spelet 18 mars när det är 9 mars idag?

Står väl ändå att du kommer att få ett spel den 18mars som kompensation?

"och att du som skaffat spelet den 18:e mars kommer få ett pc-spel från deras portfolio som plåster på såren."

Aja jag är kanske ute och cyklar.

Nej men de andra två är!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag köper gärna spelet när en offline patch kommer. Officiell eller inte struntar jag i. Betalar för alla spel jag använder.

Lite OTA

Kollade runt lite i världen över priser i olika länder (Origin+VPN). Priset på PC versionen är högt och beror det på att piratrisken är enormt låg? Kan ju också vara för att servrar kostar pengar att driva.

En fråga till? Nu spelar man ju inte ofta ett spel i över 10 år men när EA bestämmer att stänga servrarna, går inte spelet spela då?

Faan också. Köpte spelet ändå på Green Man Gaming för 361,45 SEK med Voucher Code: GMG20-P4DLK-FKYRS
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim...


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Det var länge sedan som Electronic Arts såg spel som en konstform. Jag köper inget som de ger ut tills de bytt inställning till sina kunder/spelare.

Medlem

Jo men tack, då kommer jag kunna ha ett spel att spela om 2 år när ni stänger ner SimCity-servrarna! Tack..

Medlem
Skrivet av stormense:

Jag köper gärna spelet när en offline patch kommer. Officiell eller inte struntar jag i. Betalar för alla spel jag använder.

Lite OTA

Kollade runt lite i världen över priser i olika länder (Origin+VPN). Priset på PC versionen är högt och beror det på att piratrisken är enormt låg? Kan ju också vara för att servrar kostar pengar att driva.

En fråga till? Nu spelar man ju inte ofta ett spel i över 10 år men när EA bestämmer att stänga servrarna, går inte spelet spela då?

Dom gör nog som MonteCristo gjorde med CitiesXL, släppte en offline-version.

Medlem
Skrivet av stormense:

Jag köper gärna spelet när en offline patch kommer. Officiell eller inte struntar jag i. Betalar för alla spel jag använder.

Lite OTA

Kollade runt lite i världen över priser i olika länder (Origin+VPN). Priset på PC versionen är högt och beror det på att piratrisken är enormt låg? Kan ju också vara för att servrar kostar pengar att driva.

En fråga till? Nu spelar man ju inte ofta ett spel i över 10 år men när EA bestämmer att stänga servrarna, går inte spelet spela då?

Greenmangaming

Och nej

Medlem
Skrivet av stormense:

En fråga till? Nu spelar man ju inte ofta ett spel i över 10 år men när EA bestämmer att stänga servrarna, går inte spelet spela då?

Se det såhär, om 10 år så är dagens datoranvändare smartare och kan därav lätt enkelt med den framtidens teknologi hosta egna servrar å hacka till sig de behövande filerna.

Tony Hawk's Pro Skater 3 finns det fortfarande online play till, men servrarna dog för typ 5 år sedan, med en enkel hackning och sedan trycka på På/av knappen så funkar spelet igen. simple as that.

Det är teoretiskt möjligt att fixa till sig filerna som behövs för SimCity online och sedan hyra en serverplats å låta hardcore fansen betala 10 euro per år för online access.

Skribent

Om de kryper till korset och fixar en offline-version. Då är allt frid och fröjd.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Nu har jag inte köpt Sim City men...
Får man välja ett helt valfritt spel tycker jag att ursäkten ska vara godtagen, plus att allt blir stabilt. Visst kan man tycka att de ska låta spelet köras offline, men det kommer inte hända.

Men väljer EA själva ut vad man får välja mellan, kan man ju misstänka att de lyfter fram REA-spel som varit ute över halvår. Då blir ju ursäkten halvdan.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Det gick att spela sent igår, så det är väl kanske på bättrings väg...
idag har jag inte testa än

Inaktiv

Lär vara ett gäng skitspel man får välja på.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ekberg86:
Skrivet av showerguy:

Hur kan man ha skaffat spelet 18 mars när det är 9 mars idag?

Står väl ändå att du kommer att få ett spel den 18mars som kompensation?

"och att du som skaffat spelet den 18:e mars kommer få ett pc-spel från deras portfolio som plåster på såren."

Aja jag är kanske ute och cyklar.

Nej men de andra två är!

Såvida inte undertexten till rubriken på första sidan och i själva nyheten så är de inte ute och cyklar.

Fösta sidan:
"Ni som införskaffat senaste SimCity kommer den 18:e mars kunna få tillgång till en gratis pc-titel från EA:s spelportfölj"

Nyheten:
"och att du som skaffat spelet kommer få ett pc-spel från deras portfolio som plåster på såren den 18:e mars."

CTI
Medlem

signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Skulle inte köpa men 350 kr på .greenmangaming.com http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim... kunde jag inte låta bli.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av dotque:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ekberg86:
Skrivet av showerguy:

Hur kan man ha skaffat spelet 18 mars när det är 9 mars idag?

Står väl ändå att du kommer att få ett spel den 18mars som kompensation?

"och att du som skaffat spelet den 18:e mars kommer få ett pc-spel från deras portfolio som plåster på såren."

Aja jag är kanske ute och cyklar.

Nej men de andra två är!

Såvida inte undertexten till rubriken på första sidan och i själva nyheten så är de inte ute och cyklar.

Fösta sidan:
"Ni som införskaffat senaste SimCity kommer den 18:e mars kunna få tillgång till en gratis pc-titel från EA:s spelportfölj"

Nyheten:
"och att du som skaffat spelet kommer få ett pc-spel från deras portfolio som plåster på såren den 18:e mars."

Då tänker vi ju till lite här eftersom hampus faktiskt har skrivit om artikeln


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Kul att EA har ryggrad till att göra något sådant här. De klagade på att Steam reade ut spel ofta och till låga priser för att det skadar spelindustrin och spelens värde. Kort därefter gör de likadant ett tag där.

Sedan som ett tillägg så kompenserar EA även sina kunder utöver minsta problem med gratis spel för att köpa tillbaka kundernas förtroende. Så detta skadar inte alls? Jag ser det mera som att spel inte över huvudtaget har ett värde enligt EA, de kan ge ut gratis spel när som helst.

Medlem

SimCity fungerar utan problem här. Dock verkar USA servrarna fulla men inte de från Europa.

1 timma senare - Nu låste sig spelet
CTR ALT DEL och börja om från början eftersom inget sparas på datorn.


signatur

Det var detta...

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker det är en vettig kompensation, och mer än jag hade räknat med. Fast det är klart, om de spel man får väla på är typ Real Racing 3 så klarar jag mig utan.

Skrivet av General Failure:

"The good news is that SimCity is a solid hit in all major markets. The consensus among critics and players is that this is fundamentally a great game. " - Lucy Bradshaw / Maxis

Någon mer arrogant kommentar gentemot alla missnöjda är svårt att föreställa sig. Ännu värre att det inte är EA utan Maxis som säger det..

1.2 stjärnor på amazon (2744 har röstat 1/5 av 2976)
1.5 på metacritic (2150 neg av 2473)

All time low alltså, men det är säkert inte så representativt

Fast anledningen till att spelet har så lågt betyg på de sidorna är ju för att folk lackar över att de inte kan spela spelet, inte att spelet skulle vara dåligt (då hade de antagligen inte ens surat så dant över att inte kunna spela).

Jag tror de flesta är överrens om att SimCity är ett fenomenalt spel, problemet är att man INTE KAN SPELA SKITEN. Äckligt.

Skrivet av Preath:

Sedan som ett tillägg så kompenserar EA även sina kunder utöver minsta problem med gratis spel för att köpa tillbaka kundernas förtroende. Så detta skadar inte alls? Jag ser det mera som att spel inte över huvudtaget har ett värde enligt EA, de kan ge ut gratis spel när som helst.

Haha, somliga ska verkligen gnälla på allt i alla lägen. Gamers. <3

Medlem

Så det kommer alltså komma ett nytt spel i origins den 18e mars eller kommer dom skicka ut ett mail med en aktiveringskod?

Medlem

Angående de låga betygen spelarna har gett det så kan det bara röra sig om just DRM problemen, för om man kan spela (vilket jag kunde utan några som helst problem igår) så är spelet inte alls dåligt!

123
Skriv svar