Mängder med Mass Effect 2-DLC planerat

Inaktiv
Skrivet av Toomsie:

Måste spela ettan först. Älskar Sci-Fi RPGs.. vet inte varför det inte har blivit av att köpa :S

Bara köpa, är billigt.

Medlem

We will see Bioware, we will see.


signatur

Mucha shaka paka

Inaktiv

DLC

Köpte Mass Effect till PC för 99kr.
Fick första DLC gratis, var ju roligt. Sen märkte man att den andra kosta 55kr, dvs mer än hälften vad jag betalade för själva spelet.

De är skillnad på om DLC planeras in, tex Fallout 3 stil, än som LittleBigPlanet.

Tycker de borde ta tillbaka expansioner, DLC är för "riskabelt" i min mening, HDD crash m.m.

Edit: Ska man vara extra knepig på console spelare så är Map Packs de mest tragiska som finns. Några extra banor? Mer pengar tack.

Halo: ODST hade väl banor som de flesta hade köpt innan om jag minns rätt?

Medlem

Pics or it didn't happen!

Men ärligt talat, denna gången tror jag inte på det fören det sker. Är fortfarande förbannad på att de sket i sitt löfte med ettan. Bryr mig inte vad de säger om Pinacle Station. En arena men näst intill obefintlig RPG är en nödlösning på att ta något utan att lägga ner för mycket energi, inte något som planerats sedan spelets skapande men tagit tid att göra.

Medlem

jag tycker dlc systemet kunde vara lite mera som miniexpansioner på ett bättre sätt, te.x att man har många att välja mellan, 25 kr styck, så kan man liksom välja dom bitarna av "expansionen" man vill köpa istället för en hel expansion.


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Inaktiv

..men för i helvete! Ska de försöka få folk att tycka att det är något positivt med DLCs nu också.. *suck*
Inom överskådlig framtid: "passa på nu, svärdet som du besegrar sista bossen med, för endast 50 kronor.."

Medlem
Skrivet av Kharif:

Halo: ODST hade väl banor som de flesta hade köpt innan om jag minns rätt?

Det stämmer. När man köper ODST så får man betala för Halo 3's multiplayer.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Tyvärr något vi lär få vänja oss vid. Tror det var någon som jämförde det med att man i bokhandeln säljer vissa kapitel av böckerna enskilt. Jag tycker det är löjligt, så jävla löjligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Köpte första ME på Steams mellandagsrea för 39kr. Bästa spelköpet någonsin


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

vanilla-spelet kommer ju i bästa fall vara ett urvattnat skellet som DLC sen tydligen ska fylla. fuck that


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av Psycho_Mantis:
Skrivet av Kharif:

Halo: ODST hade väl banor som de flesta hade köpt innan om jag minns rätt?

Det stämmer. När man köper ODST så får man betala för Halo 3's multiplayer.

Nej, när du köper ODST får du Halo 3's multiplayer banor gratis, plus de som inte finns tillgängliga via live. FAst det hade ju varit smartare att skippa helt att skicka med dem så alla måste köpa dem separat för 800MS points*4 mappacks?
Suck...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Psycho_Mantis:
Skrivet av Kharif:

Halo: ODST hade väl banor som de flesta hade köpt innan om jag minns rätt?

Det stämmer. När man köper ODST så får man betala för Halo 3's multiplayer.

Nej, när du köper ODST får du Halo 3's multiplayer banor gratis, plus de som inte finns tillgängliga via live. FAst det hade ju varit smartare att skippa helt att skicka med dem så alla måste köpa dem separat för 800MS points*4 mappacks?
Suck...

Ok då. Jag ber om ursäkt. Det man får när man köper ODST för 599 kr (nypris) är en 4 timmars kampanj och Firefight spelläget. Nu ska det väl inte vara några mer missförstånd


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av Toomsie:

Måste spela ettan först. Älskar Sci-Fi RPGs.. vet inte varför det inte har blivit av att köpa :S

Bara köpa, är billigt.

Eller bara ladda ner det?

Inaktiv

"Va skôen pôjka nu sa vi mjôllka koa', vi gör ett spel som bara är DLC och som di kan köpa en skiva te' som kôstar 600 spänn!"

Det går bra att planera det som DLC men att planera in det i spelet går inte. Mystiskt tycker jag...

12
Skriv svar