Guild Wars 2 – så ligger det till

Medlem

av dessa kommentarer att dömma så verkar många fortfarande inte vilja gå ifrån gearbeatsall stuket som funnits sen wow å ännu tidigare, själv älskar jag när man har samma stats på gear då skillanvändandet är det som avgör ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Man kanske skulle ge det en ny chans, men utan RvR, cross server auctionhouse, och dåliga ursäkter till crafting eller något riktigt allternativ till att snurra runt mobs hela dagen så tappade jag lusten.

Vackert är det, men vad gör det när i slutet av dagen så finner man sig total uttråkad av samma skit som alla andra mmos har att erbjuda, statisk tråkig PvE utan någon som helst utmaning och dessutom ingen riktig belöning för det. Man har ju allt upplåst redan på relativt låg lvl, och gear är så gott som gratis på auctionhouse.

Jag fick ut tillräckligt med timmar genom att PvPa lite, WvWvW lite, köra lite jump pussles och springa runt och utforska städer för att vara nöjd med köpet. Men det var i alla fall för mig helt omöjligt att känna någon slags möjlighet att investera sig i spelet...

Tråkigt, för det är ju som sagt jävligt vackert. Värst av allt var väll att det aldrig kändes som ett mmo... Man återupplivade väll någon slumpmässig person då och då, men man fick ju exp för det så det var ju något alla bara räknade mer eller mindre med. Fanns verkligen ingen anledning alls att kommunicera med någon nånsin.

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Nelfie:

Guild Wars 2 kommer döda WOW! - Eller vad sa fanboysen?

Det var nog mest media som påstod det.

hehe du kan ju intala dig om det

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Inget illa menat nu, men spelar folk fortfarande det? Själv avinstallera jag det sen ett tag tillbaka. Ingen jag känner spelar mer eller aldrig gjort och man hör inte mycket om det mer.

haha gammal värdelös kommentar som inte funkar alls inom spel ( spelar folk fortfarande detta?) ja det gör folk, det är inte precis ett värdelöst spel men bara ni att du och många andra är för kräsna så kan ni lika gärna lägga ner mmo delen redan nu för ni kommer nog aldrig bli nöjda.

Och dom jag vet som är kräsna är dessa som blev helt såld på wow och när andra spel efter det kom tycker dom är värdelösa

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Nelfie:

Guild Wars 2 kommer döda WOW! - Eller vad sa fanboysen?

Det var nog mest media som påstod det.

hehe du kan ju intala dig om det

Om du tittar efter ser du att jag använde orden "nog" och "mest", vilket gör det till en rätt luddig formulering; så jag intalar inte mig själv någonting. Självklart förekom det många som trodde/hoppades på något som skulle ta in MMO-spelandet i en ny era, men termen "WoW-dödare" är en medial konstruktion, på exakt samma sätt som den här rubriken:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16420068.ab


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag tröttnade efter min första lvl80 char, Det som saknades var ett endgame helt enkelt, "ta detta med en nypa salt nu" Jag är inte av koreanskt ursprung så att stå å grinda samma dungeon eller område i flera veckors tid för att få lite gear som alla andra med skaffar likaså legendary weps faller in i denna kategori är inte min ide av att få ut något av ett spel som man betalt pengar för,

Medlem

Avinstallerade 2 dagar efter man nått maxlvl.

Skrivet av cute_ninja:

av dessa kommentarer att dömma så verkar många fortfarande inte vilja gå ifrån gearbeatsall stuket som funnits sen wow å ännu tidigare, själv älskar jag när man har samma stats på gear då skillanvändandet är det som avgör ^^

Vad ger det att fortsätta spela när man inte kan progressa längre med gearen? Jag var fullgearad med bästa PVE gearen 2 dagar efter man hade dingat 80... Hur kul är det?

Inaktiv
Skrivet av Nelfie:

Guild Wars 2 kommer döda WOW! - Eller vad sa fanboysen?

WoW har varit dött sen länge för mig, oavsett andra spel. Det var bara en ändlös repetetion av samma procedur hela tiden med nytt content som kom. Nya raids, ny gear, nya reputations, nya achievements att nöta sig fram till. Sen när man var maxad kom det nytt av allt igen och bara börja nöta om från början igen.

I och för sig har jag nog beskrivit i princip alla MMO. Men den stora skillnaden är att man faktiskt betalar varje månad för att gå till jobbet i WoW.

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av adrii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Nelfie:

Guild Wars 2 kommer döda WOW! - Eller vad sa fanboysen?

Det var nog mest media som påstod det.

hehe du kan ju intala dig om det

Om du tittar efter ser du att jag använde orden "nog" och "mest", vilket gör det till en rätt luddig formulering; så jag intalar inte mig själv någonting. Självklart förekom det många som trodde/hoppades på något som skulle ta in MMO-spelandet i en ny era, men termen "WoW-dödare" är en medial konstruktion, på exakt samma sätt som den här rubriken:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16420068.ab

Lets agree to disagree

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av adrii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Nelfie:

Guild Wars 2 kommer döda WOW! - Eller vad sa fanboysen?

Det var nog mest media som påstod det.

hehe du kan ju intala dig om det

Om du tittar efter ser du att jag använde orden "nog" och "mest", vilket gör det till en rätt luddig formulering; så jag intalar inte mig själv någonting. Självklart förekom det många som trodde/hoppades på något som skulle ta in MMO-spelandet i en ny era, men termen "WoW-dödare" är en medial konstruktion, på exakt samma sätt som den här rubriken:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16420068.ab

Lets agree to disagree

Haha, det kan vi göra


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Inget illa menat nu, men spelar folk fortfarande det? Själv avinstallera jag det sen ett tag tillbaka. Ingen jag känner spelar mer eller aldrig gjort och man hör inte mycket om det mer.

lycka till med att bli det minsta lilla igenkänd i något mmo om du lämnar det direkt om det har en brist

Medlem

Kul att de släpper sånna här videos lite ibland, alltid trevligt med lite transparans mellan spelare och utvecklare.

Och ja, det finns mycket folk som spelar detta forfarande. Jag spelar på en högpopulerad server med en aktiv guild (hostar egna guild events o.s.v.). MItt andra MMO jag spelar och jag har inte haft roligare. Sitter man på en lågpopulerad server så blir spelet riktigt tråkigt, eftersom teamwork är i princip allt i spelet.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Guild Wars 2 kommer döda WOW! - Eller vad sa fanboysen?

Ja.

GW2 skulle döda WoW med hjälp av att spelet inte har ett holy trinity system och det krävs skills för att klara dungeons och vem som helst kan byta från tank till healer med hjälp av vapen.
Quests och allt är dynamiskt så questandet blir aldrig tråkigt och man behöver inte leta folk för grupp.

Spelet höll inte riktigt måttet men det var ändå ingen SWTOR eller D3 över det hela.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Spelar fortfarande i samma guild sedan start och har inte tappat många spelare (3-4st kanske) varvar med andra spel men återvänder nångång varje vecka för dungeonruns, fractals eller guildbountys, eller att bara lvla upp min fjärde karaktär..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

phi
Medlem

Det enda som är bra med GW2 är Kekai Kotaki.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Guild Wars 2 kommer döda WOW! - Eller vad sa fanboysen?

Äh, dom enda som dödar WoW är dom själva

Medlem

Alla jag känner, mig själv inkluderat, slutade spela efter en månad. Detta dog snabbare än SWTOR för mig och min guild. I SWTOR var vi aktiva med operations i över tre månader, här som sagt, knappt en månad sedan tröttnade alla och många orkade inte ens levla upp på grund av allt grindande.

Det är synd, spelet hade otroligt potential, och för att inte nämna den otroligt vackra grafiken och världen. Och musiken. Men men, folk gillar progression och endast kosmetisk gear i PvP osv är nog vad som dödade bort rejält många spelare. Och hur WvWvW misslyckades. Jag menar, kom igen, majoriteten av tiden i WvWvW spenderades, SORGLIGT NOG, på att springa och banka på dörrer. Inte OK.

Medlem

Ja det är ju bara en miljon spelare aktiva och 3 miljoner sålda spel, det verkar dött.

Seriöst, det är köer på servrarna i vissa zoner och alltid till wvw på primetime. naturligtvis är några av de sämre befolkade servrarna lite öde men jag är på en medium server och det är folk i prinicip överallt. Skulle fan inte ens vilja vara på en high populated som Far Shiverpeak (som jag lämnade för ett par veckor sedan pga av trängsel) för då kommer man väl aldrig in i wvw.

Långt ifrån dött vill jag påstå.

Sedan passar det inte för alla men dom som lämnat ger oss andra mer utrymme.

Dock har dom missat att kommunicera vissa grejor gällande hur spelet är tänkt att spelas.

Bara att folk tror att det inte är cross server på auctionhouse eller att bara för att man har ett gear så är man klar.

Själv sitter jag med 5 exotics på min main och jag är inte "klar" med honom då varje geartyp ger mig möjligheten att spela spelet på olika sätt..

Arenanet skulle ha varit lite mer tydlig med hur dom tycker man ska spela det då endgame inte börjar vid 80. Det är inte slutmålet som är det intressanta i detta spelet, utan resan dit. Mig passa det ypperligt och jag har 4 raser kvar att testa samt 5 professions, är nog klar med spelet någonstans runt 2016.

Medlem
Skrivet av Draug:

Ledsnade på att man automatiskt är en kombatant. Jag som drömde om att bli fiskare eller merchant som UO.

UO, ett rpg från den tiden då rpg var rpg och inte som det är idag; maxa din karaktär, the end.

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av adrii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av adrii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Nelfie:

Guild Wars 2 kommer döda WOW! - Eller vad sa fanboysen?

Det var nog mest media som påstod det.

hehe du kan ju intala dig om det

Om du tittar efter ser du att jag använde orden "nog" och "mest", vilket gör det till en rätt luddig formulering; så jag intalar inte mig själv någonting. Självklart förekom det många som trodde/hoppades på något som skulle ta in MMO-spelandet i en ny era, men termen "WoW-dödare" är en medial konstruktion, på exakt samma sätt som den här rubriken:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16420068.ab

Lets agree to disagree

Haha, det kan vi göra

tumme upp!

12
Skriv svar