Ny milstolpe för League of Legends

Medlem

tycker då dom gör F2P på rätt sätt!

Medlem

Svinbra för scenen, visst. Men SC2 är roligare iaf för min del att specca. Dota 2 är väl ändå i beta stadiet? Så lite taskigt att jämföra äpplen mot päron.

Hur som helst så, ni som vet om vad Homestory cup är, med Take... hade ett gäng pro gamers från LoL scenen varit med där i en LoL cup så, hade ju endast hosten fått vara på fyllan.

Medlem

Räknar Riot in Kina och Sydkorea i sin statistik?

Inaktiv

Jag gillar verkligen lol, det jag gillar mest med lol är att det håller alla attack-move flamers borta ifrån dota 2, så jag hoppas verkligen att Lol fortsätter att växa.

Medlem

Lite onödigt OT-tjafs raderat.


signatur

Have a good time!

Moderator | Testpilot

Spelat spelet sedan alpha tidid amerikansk beta och det bara kommer nya saker helatiden som gör att jag stannar kvar Sedan att LCS är det bästa som hänt E-sport scenen är ju bara toppen på kakan!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

TROLL INC !!!! HON är bättre X,D

Medlem

önskar jag skulle gilla lol, dota2 etc, men varje gång jag ska se någon stream på det så blir jag bara förvirrad och stänger av för jag fattar 0. är väl spel man måste spela en hel del för att fatta vad som händer antar jag

Inaktiv

Testade LoL för allra första gången nu ikväll, och jag förstår hypen. Häftiga hjältar med lite upgrades gällande gear/träd men framför-allt beroendeframkallande spelsätt. Spelade igenom spelets tutorials och de gav mig tillräckligt med lärdom för att kunna börja spela ordentligt.

Medlem

Härligt! Men jag föredrar HoN faktiskt.

Men kul att dom fått så många spelare till sitt spel, känner väldigt många som spelar LoL.

Medlem
Skrivet av abflex:
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av MurMel:

Fem miljoner... Det är ju helt galet många.

Nästan 1% av Tellus befolkning som var inne och spelade... SAMTIDIGT! Man kan ju verkligen påstå att datorspel gått och blivit mainstream på riktigt.

JAg tippar att du måste läsa om grundskolematte.
Eller är vi bara 500 miljoner på jorden ? ...
Well, de andra 5 miljarderna kanske är en konspiration ?

Lugna ner dig alla kan göra ett litet decimalfel ibland. Dessutom är jordens befolkning snarare 7 miljarder.

6 miljarder för att vara exakt. Det föds inte en miljard människor på ca ett år.

Medlem
Medlem

7 miljarder och där med basta.
Däremot tycker jagh det varit lite för lite flame i den här tråden !
LoL sucks HoN Rulez !

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar om Dota2 någonsin kommer bli så stort som legends är... borde inte marknaden vara mättad? Eller tillkommer det verkligen så mycket nytt folk?

Hela Ryssland är ju på ingång.

Medlem
Skrivet av SwempZ:
Skrivet av Hipshot:

Undrar om Dota2 någonsin kommer bli så stort som legends är... borde inte marknaden vara mättad? Eller tillkommer det verkligen så mycket nytt folk?

Hela Ryssland är ju på ingång.

2 till spelare alltså...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Populationen i värden enbart är uppskattningar...
Ungefär 7.129.097.622 är uppskattningen av världspopulationen just nu när jag skriver.

Om nu någon är intresserad av att lämna gamla data...
Vanliga svar om populationen och årtal vi passerade detta...
5 miljarder - passerades år 1987
6 miljarder - passerades år 1999

Men 5 miljoner är väldigt många simultanspelande människor, spelade lol under betan och det var ganska okej, jag tycker att det har blivit mycket sämre på spelarfronten sen betan, då var folk i lol extremt mycket trevligare iaf när jag spelade. Men det kanske har blivit bättre nu.

Medlem
Skrivet av ralekk:

Populationen i värden enbart är uppskattningar...
Ungefär 7.129.097.622 är uppskattningen av världspopulationen just nu när jag skriver.

Om nu någon är intresserad av att lämna gamla data...
Vanliga svar om populationen och årtal vi passerade detta...
5 miljarder - passerades år 1987
6 miljarder - passerades år 1999

Men 5 miljoner är väldigt många simultanspelande människor, spelade lol under betan och det var ganska okej, jag tycker att det har blivit mycket sämre på spelarfronten sen betan, då var folk i lol extremt mycket trevligare iaf när jag spelade. Men det kanske har blivit bättre nu.

Vad jag vet var det 2012 dom meddelade över allt i media m.m att vi var 6 miljarder människor på jorden

Medlem

League Of Legends bigger the best better and the rest!

<3

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Trots detta så failade ju deras senaste stora turnering enormt?
Solen i ansiktet, problem med LAN-klienten och spelare som fuskade och blev diskade.

För övrigt så är det bra att se att PC fortfarande växer, men jag skulle aldrig i mitt liv sätta mig med LoL, lågt skilltak och lättare att lära sig, min typ av spel är att spelet ska vara konstant jättesvårt.

DotA2 ftw!

Jag är imponerad över LoL-användarna för att inte falla mer för ditt flamebait

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av ralekk:

Populationen i värden enbart är uppskattningar...
Ungefär 7.129.097.622 är uppskattningen av världspopulationen just nu när jag skriver.

Om nu någon är intresserad av att lämna gamla data...
Vanliga svar om populationen och årtal vi passerade detta...
5 miljarder - passerades år 1987
6 miljarder - passerades år 1999

Men 5 miljoner är väldigt många simultanspelande människor, spelade lol under betan och det var ganska okej, jag tycker att det har blivit mycket sämre på spelarfronten sen betan, då var folk i lol extremt mycket trevligare iaf när jag spelade. Men det kanske har blivit bättre nu.

Vad jag vet var det 2012 dom meddelade över allt i media m.m att vi var 6 miljarder människor på jorden

2011/2012 passerade vi 7 miljarder...
"Media" rapporterade FN´s siffror 2011, som sa att vi passerade 7 miljarder den 31:a oktober. 2011

Men det finns ju andra organisationer som hävdade att detta skedde forst 2012, vilket media säkert också rapporterade, allt är ju bara uppskattningar när det kommer till sådana tal.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av PcGamer:

Spel ska ju vara lätta att lära svåra att bemästra, ta till exempel Schack, ett ganska så lätt spel att lära sig men nog ett av de svåraste spelen att bemästra. Spel ska ha en inlärningskurva, de ska börja enkelt och sedan bli svårare och svårare.

det SKA det inte alls, det får varje individ själv stå för..

Själv har jag absolut inget emot svåra spel (jag till och med föredrar dessa) men jag tror det är ytterst få som spelar den typen av spel. Vill du köra ett spel som är svårt redan från start kan jag med fördel rekommendera I Wanna Be The Guy eller dess uppföljare IWBTG Gaiden. Kan även rekommendera Syndicate : American Revolt.

Medlem
Skrivet av Zerofrosty:

Finns vissa punkter han är otroligt vilse på..

Gillade dock att han som jag och många, inte tycker om In game currency och att du måste köpa heroes.

Sen 40min Gameplay? Är det verkligen något att klaga över? När jag lira HoN / LoL var jag glad om jag kom över 20min med tanke på alla noobs som Surrendra / Concedea hela tiden....

Hoppas dota 2 aldrig skaffar något sånt system. Folk måste lära sig att lategame är det som spelar roll.. Allt kan hända i lategame oavsett om ni får smisk i early game och mid game.

Sen att free TP, buskar och no death penalty var i hans åsikt "aggressive vibe" fick mig att skratta .


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Ztreek:

Trots detta så failade ju deras senaste stora turnering enormt?
Solen i ansiktet, problem med LAN-klienten och spelare som fuskade och blev diskade.

För övrigt så är det bra att se att PC fortfarande växer, men jag skulle aldrig i mitt liv sätta mig med LoL, lågt skilltak och lättare att lära sig, min typ av spel är att spelet ska vara konstant jättesvårt.

DotA2 ftw!

Jag är imponerad över LoL-användarna för att inte falla mer för ditt flamebait

Varför skulle det vara flamebait när turneringen faktiskt failade enormt mycket? det var ju en E-sport skandal.

Sen är det allmänt känt att LoL har lägre skilltak än DotA.. det är som att jämföra CS med CoD.
Hade det varit flamebait hade jag högst troligen sagt bullshit saker som inte stämde för fem öre, vem kan neka till att turneringen var skandal? ingen egentligen..

samtidigt som skilltaket faktiskt är lägre, inge fel med det, folk gillar olika typer av spel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Själv har jag absolut inget emot svåra spel (jag till och med föredrar dessa) men jag tror det är ytterst få som spelar den typen av spel. Vill du köra ett spel som är svårt redan från start kan jag med fördel rekommendera I Wanna Be The Guy eller dess uppföljare IWBTG Gaiden. Kan även rekommendera Syndicate : American Revolt.

IWBTG svårigheten är orättvis och onödig, precis som Diablo 3 var i början.. man ska alltid kunna se anledningen till varför man dog, inte bara BAM död.
exempelvis i LoL,HoN.DotA, du vet att du är ute på hal is om du springer runt i motståndarens skog utan vision.

Du vet där emot inte att det kan komma ett rakblad som dödar dig på mindre än en millisekund i IWBTG.

Skyrim är också ett exempel på spel som gör svårighetsgraden dålig.. att kunna mata på 150 slag med en 2handsyxa i ansiktet på någon är inte svårighet, det är bara att dra ut på en strid.

Realistic Combat Mod till skyrim löser det. du tål max 2 slag och så gör motståndaren, om det inte är en boss, då tål den 4-5.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av PcGamer:

Själv har jag absolut inget emot svåra spel (jag till och med föredrar dessa) men jag tror det är ytterst få som spelar den typen av spel. Vill du köra ett spel som är svårt redan från start kan jag med fördel rekommendera I Wanna Be The Guy eller dess uppföljare IWBTG Gaiden. Kan även rekommendera Syndicate : American Revolt.

IWBTG svårigheten är orättvis och onödig, precis som Diablo 3 var i början.. man ska alltid kunna se anledningen till varför man dog, inte bara BAM död.
exempelvis i LoL,HoN.DotA, du vet att du är ute på hal is om du springer runt i motståndarens skog utan vision.

Du vet där emot inte att det kan komma ett rakblad som dödar dig på mindre än en millisekund i IWBTG.

Skyrim är också ett exempel på spel som gör svårighetsgraden dålig.. att kunna mata på 150 slag med en 2handsyxa i ansiktet på någon är inte svårighet, det är bara att dra ut på en strid.

Realistic Combat Mod till skyrim löser det. du tål max 2 slag och så gör motståndaren, om det inte är en boss, då tål den 4-5.

Samma sak kan sägas om Mega Man och merparten av spelen från den tiden. Jag kan inte komma på många spel som har en hög inlärningskurva, är svåra konstant och är rättvisa. Vilka spel är det du tänker på? Menar du ett spel som Arma? Ett spel som till exempel Flashpoint är inte svårt att lära sig, det är däremot ganska svårt att bemästra och samma sak gäller nog Arma (dock inte spelat det bara läst om det).

Syndicate : American Revolt är dock ett spel som är rejält svårt och kräver snabba reaktioner för annars är spelet över.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ralekk:

Populationen i värden enbart är uppskattningar...
Ungefär 7.129.097.622 är uppskattningen av världspopulationen just nu när jag skriver.

Om nu någon är intresserad av att lämna gamla data...
Vanliga svar om populationen och årtal vi passerade detta...
5 miljarder - passerades år 1987
6 miljarder - passerades år 1999

Men 5 miljoner är väldigt många simultanspelande människor, spelade lol under betan och det var ganska okej, jag tycker att det har blivit mycket sämre på spelarfronten sen betan, då var folk i lol extremt mycket trevligare iaf när jag spelade. Men det kanske har blivit bättre nu.

Du kan ju bara mutea folk. Så att "gnälla" över att folk är otrevliga tycker jag är liiiiiiiiite onödigt. Om någon börjar vara dryg så blockera han/hon bara och spela som att inget har hänt. Du har pings för att kommunicera ändå, helst ny också med det nya pingsystemet som Riot la in.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/g...

Enligt CIA så är det 7,021,836,029 (July 2012 est.). Sluta bråka nu.

Medlem

Vänta så THQ gav ut League of Legends? Men vad hände när THQ gick i konkurs då?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar om Dota2 någonsin kommer bli så stort som legends är... borde inte marknaden vara mättad? Eller tillkommer det verkligen så mycket nytt folk?

Nya karaktärer tillkommer ju hela tiden vilket ändrar spelets gång varje gång. Så marknaden kan ju i princip inte bli mättad då allt ändras hela tiden. Jag har pausat från LOL i 2 månader nu, och det har redan kommit ut två nya karaktärer.. och dem är man ju nyfiken på, så då börjar man spela igen..

Sen är LOL VÄLDIGT duktiga på att marknadsföra sig själva.. så det tillkommer nog en hel del folk med i jämt flöde.

Kan dock inte utala mig om Dota2, aldrig spelat de.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Ztreek:

Trots detta så failade ju deras senaste stora turnering enormt?
Solen i ansiktet, problem med LAN-klienten och spelare som fuskade och blev diskade.

För övrigt så är det bra att se att PC fortfarande växer, men jag skulle aldrig i mitt liv sätta mig med LoL, lågt skilltak och lättare att lära sig, min typ av spel är att spelet ska vara konstant jättesvårt.

DotA2 ftw!

Jag är imponerad över LoL-användarna för att inte falla mer för ditt flamebait

Varför skulle det vara flamebait när turneringen faktiskt failade enormt mycket? det var ju en E-sport skandal.

Sen är det allmänt känt att LoL har lägre skilltak än DotA.. det är som att jämföra CS med CoD.
Hade det varit flamebait hade jag högst troligen sagt bullshit saker som inte stämde för fem öre, vem kan neka till att turneringen var skandal? ingen egentligen..

samtidigt som skilltaket faktiskt är lägre, inge fel med det, folk gillar olika typer av spel.

En turnering med några problem? Ja.
Skandal? Enligt aftonbladet ja, om dem hade kommenterat.

Lägre skilltak? Det är ganska svårt att säga då du skulle behöva jämföra spel-eliten i LOL mot Dotas, vilket inte går då det är två olika spel som fungerar på två olika sätt. Det handlar ju bara om vilket spel man sätter sig in i, och det ena spelet har egenskaper som det andra inte har. Jag tror tillexempel att proffsen i LOL utan tvekan hade blivit proffs i Dota och vise värsa då det handlar om nivån på spelarens förståelse och förmåga att sätta sig in i spel, vilket är högt på dessa gossar och flickor.

Så en jämförelse av två olika spel är egentligen fullständigt menningslös, och allt är smaksak.

123
Skriv svar