Spelen du får för besväret med SimCity

Medlem
Skrivet av naess91:

om man inte fått något mail? Ska man bara vänta eller ska man kontakta dom på något sett ?

Du får inte ett mail förens tidigast torsdag då det är det datumet som gäller för oss i europa. Så håll koll på mailen från och med då


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av naess91:

om man inte fått något mail? Ska man bara vänta eller ska man kontakta dom på något sett ?

Du får inte ett mail förens tidigast torsdag då det är det datumet som gäller för oss i europa. Så håll koll på mailen från och med då

Jag fick ett "förlåt för allt krångel" mail idag ...nytt mail kommer senare när du kan välja spel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Lite roligt att de erbjuder SimCity 4...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Valpnos:

Always online DRM var ju det minsta problemet som dom hade.
Att spelet är trasigt och att dom ljög för spelarna är väl det värsta.

73000 håller inte med dig:
https://www.change.org/petitions/electronic-arts-inc-remove-a...

Skrivet av eatem:

Jag tackar då inte nej till ett gratis Dead Space 3.

"Gratis" gäller när något sker utan motprestation. "Utan extra kostnad" är definitionen i detta fallet.

Medlem

Jag vill så gärna ha spelet, men jag har bara inte råd. Ibland får man helt enkelt stå i fönstret till affären och bara titta in.

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av naess91:

om man inte fått något mail? Ska man bara vänta eller ska man kontakta dom på något sett ?

Du får inte ett mail förens tidigast torsdag då det är det datumet som gäller för oss i europa. Så håll koll på mailen från och med då

KOnstigt då min polare fick mail idag :/

Medlem
Skrivet av Aresz:

Här får ni en present till:
http://feber.se/spel/art/267598/john_riccitiello_tackar_fr_si...

EAs VD John Riccitiello tillkännagav i dag att han kommer lämna sin position i slutet av månaden.

edit: lol direkt på kotaku är det en massa kommentarer om hur stor han var och att vi som är glada över att han steppar ner inte har en aning om hur spelindustrin fungerar herp derp. Wtf har jag missat något? Dom släpper ju nästan uteslutande uppföljare, o så får dom credit som några "innovatörer" för Brutal Legend (?wut), Spore och Mirrors Edge....

Klassisk "vi hatar dig när du är the man, men när du är borta så är du så jävla bäst och betydelsefull, en innovatör för X"

Jag har ingen aning om hur branschen fungerar, jag är bara en kund. Sorry för OT.

Snarare är det de som inte förstår varför folk klagar som inte har någon koll på hur spelindustrin har fungerat innan. De har köpt all BS som EA kommit med de senaste åren och det vet inte innebörden av ordet konsumentansvar eller så bryr de sig inte om det.

Jag kan inte komma på något som han skulle ha bidragit med till spelindustrin som är av godo, tror snarare att mycket av det vi ser idag beror på beslut som han tagit. Det citat som länkades innan där han mer eller mindre säger att de inte ser något fel i att sälja ett fusk för pengar till en som är desperat talar väldigt tydligt vad han anser om sina köpare.

Medlem

Inte speciellt sugen på något av spelen där.. Typiska multilpayer FPS, ett av de sämsta bilspelen på länge, dead space 3 som fortsätter serien ner i fördärv.. casual trams som plants vs zombies, nejtack...

Aja tar väl BF3 bara för att typ. Men jag kan väl tänka mig att folk som gillar mainstream spel blir glada i byxan av det där urvalet.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Men för in i helvetetes hela jävlar.... Alla dom spelen har jag ju redan

Medlem

Fast bleh, jag vet inte. Visst, schysst med gåvorna men just nu vill jag bara få SimCity. Vill att det patchas upp och blir stabilt så jag och ett par polare kan återvända till stadsbyggandet.

Medlem

Så om jag köper simcity nu (19.3.2013) så får jag välja något av dom där titlarna, eller?

Vilken ironi, de erbjuder sim city 4.

Skribent
Skrivet av Ischim0n:

Så om jag köper simcity nu (19.3.2013) så får jag välja något av dom där titlarna, eller?

Så ska det vara ja.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

En intressant lista med spel trots allt och med ganska bra bredd. De flesta (som inte bojkottar EA av en eller annan anledning) borde kunna hitta något som passar. För egen del så blir det ett NFS, inte för att jag tror att det är världens bästa bilspel utan för att serien har varit rolig en gång i tiden och kan jag testa den igen gratis så kan den ju vara värd det.

Skrivet av schmuttah:

Plants vs zombies är ett iphone spel från början. Jippiii.-.

Plants vs Zombies släpptes först till PC/Mac och sen ett knappt år senare till iOS så där har du fel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Plants_vs._Zombies

/ LordDaimos

Medlem

Plants vs zombies började på pc plattform. Ägde det på steam långt innan iphone fick det. Köpte det till mina brorsbarn. Men fastnade duktigt i det själv.

Medlem

Så om man har de där titlarna så är det bara att undvika Sim City och dess besvär och istället spela något annat bättre spel...

Medlem

Gratis spelen var det sämsta jag sett.... Kommer inte välja nåt av dem.

Äger redan alla ju

Medlem

Om de nu var så dåliga, varför köpte du dem från början då? Själv ska jag höra med polaren om ds3.

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av Aresz:

Här får ni en present till:
http://feber.se/spel/art/267598/john_riccitiello_tackar_fr_si...
EAs VD John Riccitiello tillkännagav i dag att han kommer lämna sin position i slutet av månaden.

Nedan är ett ljudklipp från EAs aktieägarmöte där John pratar om mikrotransaktioner. Lite skrämmande faktiskt.
http://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE

Citat:

When you are six hours into playing Battlefield and you run out of ammo in your clip, and we ask you for a dollar to reload, you&#039;re really not very price sensitive at that point in time.

Skrämmande, det här kände jag inte till. Nu blir man ju riktigt förbannad och det är bra att han avgår, men dom har redan öppnat dörren till sån här skit..
Och alla som köper spel från dom bara uppmuntrar till mer, o då tänker jag främst på de idioter som betalar för mikrotransaktioner i Tapped out och Dead Space, samt alla dom som köpte SimCity. För ja visst fan är det riktigt korkat, nu med facit i hand? Även om man till 95% kunde räknat ut det innan.

Det har verkligen gått för långt, och att dom fortfarande har fans och folk som försvarar dom är konstigt, som sent som igår läste man om fans som försvarade honom på Kotaku, som att han vore någon visionär för gaming, när allt handlar om att suga ut pengar från sina "kunder".

Medlem

Synd att man inte slog till på Sim City direkt då. Skulle suttit fint med Mass Effect 3


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Var det bara min värld som inte raserade när jag inte kunde spela simcity de 3-4 första dagarna? Att vi får ett gratis spel som kompensation för problemen tycker jag var generöst av EA, oavsett om man gillar spelen eller ej

Medlem

Var väl en helt OK lista detta - Lite för en var smak. DOCK borde dom lägga med Premium i BF3 och Deluxe edition av MOHW.

Blir nog SimCity4 för min del. Så man kan bygga stora städer igen

Medlem

Få simcity 4 som plåster på såren

Medlem

Hmm kan inte bestämma mig om jag vill ha ME3 eller DS3.
DS3 får det nog bli.

Medlem

Hade hellre sett nån annan form av kompensation, typ pengarna tillbaka men jag är en aning nöjd med ett gratis spel. Den stora frågan är vilket man ska ta?

Jag har läst lite blandade recensioner om Dead space 3. Mass Effect har jag redan (tycker serien är ett av de bästa som någonsin gjorts).
Need for speed har gått utför sen most wanted.
Shoot 'em up spel (BF3 och MOHW) intresserar mig inte.
Bejeweled och PvsZ har jag på Ifånen.
Varför ska jag välja SimCity när jag redan har SimCity?

Medlem

Inget som tilltalar mig... Har redan de spelen på den där listan jag eventuellt skulle vilja ha..

Medlem

Om jag själv blivit drabbad hade jag inte nöjt med med ett spel oavsett om jag ägde det eller ej. Jag ser vad EA pysslar med, de har nog varit fullt medvetna om att det kunde gå så här och redan från start gått med på att erbjuda kompensation eftersom detta kommer löna sig i längden om de lyckas med vad de varit ute efter hela tiden, att få folk att sluta klaga på alltid Online. De försökte med C&C 4 och spelet sålde riktigt uselt om det berodde på spelet eller alltid Online kravet är dock något jag inte känner till. Nu försker de med en annan populär serie men den här gången tänker de inte misslyckas med att ändra på sättet folk spelar sina spel. Något annat än det sätt EA vill att de ska spelas kommer inte på fråga. Företaget har gått dåligt sedan börskraschen 2008 och nu handlar det om överlevnad och det ska ske fort. Framtiden för SimCity kan ni se om ni tittar på The Sims, den heter DLC.

Välkommen till EA´s framtid, ja ni fick ett gratis spel men priset ni betalade är bra mycket högre än så, grattis.

Medlem

Är ni så blinda att ni inte bryr er att detta är en muta för att ni ska pipa igen o vara glada igen över dem ? Håller med vad Pcgamer säger.

Medlem

Inget gnäll, men det enda spel jag är intresserad av är BF3 trots att jag redan äger det till konsol. Skulle gärna ha det till PC också, men eftersom man bara får standard edition så tjänar jag bara 50kr gentemot att köpa premium edition eftersom jag ändå måste köpa till premium.

Därför undrar jag om man kanske ska ta Dead Space 3 ändå? Har redan NFS till PS3, inte intresserad av PvZ eller Bejeweled och jag har redan SimCity 4. Testade Dead Space 1, och även 2 men tyckte inte det var så kul. Inte min typ av spel, billig hoppafram och försök skrämma folk skräckis utan stämning eller bra miljöer.

Är trean bättre? Eller ska man bara ta BF3 och vara glad för sina 50 kr som jag kan lägga på en god lunch? Eller går det att ge bort ett av spelen till någon annan?

Medlem

Haha. Sim city "4"... da fuuuuq

Skriv svar