The Elder Scrolls Online – heta bilder från Tamriel

Inaktiv
Skrivet av Chomag:

Så du menar att Free To Play är framtiden, prenumeration är alltså utdaterat? Nä, det varken tror eller hoppas jag. F2P/P2W skiten attraherar en helt annan målgrupp, dvs kids mellan 10-18, som inte är något att bygga ett online community kring eller något att satsa på om man vill bli långvarig, då ungarna drar till nästa "stora" spel så fort det dyker upp något nytt och glänsande vid horisonten.

Enligt min erfarenhet spelar väldigt många unga WOW, som är ett sub-baserat MMO. Så jag tror du har fel i den spekulationen.

Sen är inte alla MMO F2P heller, utan B2P som t.ex. GW2 och TSW.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Chomag:

Så du menar att Free To Play är framtiden, prenumeration är alltså utdaterat? Nä, det varken tror eller hoppas jag. F2P/P2W skiten attraherar en helt annan målgrupp, dvs kids mellan 10-18, som inte är något att bygga ett online community kring eller något att satsa på om man vill bli långvarig, då ungarna drar till nästa "stora" spel så fort det dyker upp något nytt och glänsande vid horisonten.

Enligt min erfarenhet spelar väldigt många unga WOW, som är ett sub-baserat MMO. Så jag tror du har fel i den spekulationen.

Sen är inte alla MMO F2P heller, utan B2P som t.ex. GW2 och TSW.

^
Det är inte bara P2P och F2P/P2W som är alternativen. Jag tror B2P är framtiden för MMORPG, precis som de allra flesta spel använder sig utav.

Och som Buio nämner, precis som att det finns kids som lockas av F2P spel, så finns det kids som ber mamma eller pappa att betala för WoW eller andra P2P spel. Jag skulle inte bli förvånad om majoriteten av WoW spelarna är 8-16 år.

Medlem

Har det sagt nåt om hur det kommer kosta? Enda jag läst är ett rykte om B2P, men har svårt att tro på det.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Traveller in time:

Olanders Argonian har inget att sätta emot min khajiit. Vi ses på slagfältet!

Min Dunmer assassin backstabar er båda innan ni hinner sätta något mot varandra

Finns bara ett sätt att få reda på vem som vinner, vi ses på slagfältet under Elsweyrs stekande sol.

Min Orc krossar eran skalle före ni hinner blunda

Medlem
Skrivet av mrsarun:
Skrivet av Gameboy:

Ska bli kul att kunna slå själv med musklick i ett mmo och dodga/rolla, alltid velat spelat TES i coop. Jag är inte hypad men jag kommer spela med polarna, kan bli bra detta.

Finns typ i Age Of Conan redan

Problemet med det i Age of Conan är att det bara är melee klasserna som har det och med kombosystemet blir det animationer man måste vänta på medans hälften av klasserna är WoW style cast time / cd baserade.
Därför blev PVP lidande och vid release var world pvp ett enda skämt. Samt att spela caster var lika roligt som spela smite priest i WoW i TBC.

Tera Online gjorde det mycket bättre även om dom körde lite för hårt med asiatiska stilen som i senare skede skadade PVP rätt hårt. Gjorde en del klasser mycket bättre än andra i många situtationer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Traveller in time:

Olanders Argonian har inget att sätta emot min khajiit. Vi ses på slagfältet!

Min Dunmer assassin backstabar er båda innan ni hinner sätta något mot varandra

Finns bara ett sätt att få reda på vem som vinner, vi ses på slagfältet under Elsweyrs stekande sol.

Min Orc krossar eran skalle före ni hinner blunda

Och jag vrider nacken av er allihop med min Nord innan ni hinner säga sweetroll!

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Hypemaskinen går på högvarv borta på Bethesda. Återstår att se om det håller när ingame filmerna börjar dyka upp.

Fast nu är det ju ZeniMax, Bethesdas ägare som utvecklar TESO.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av mrsarun:
Skrivet av Gameboy:

Ska bli kul att kunna slå själv med musklick i ett mmo och dodga/rolla, alltid velat spelat TES i coop. Jag är inte hypad men jag kommer spela med polarna, kan bli bra detta.

Finns typ i Age Of Conan redan

Problemet med det i Age of Conan är att det bara är melee klasserna som har det och med kombosystemet blir det animationer man måste vänta på medans hälften av klasserna är WoW style cast time / cd baserade.
Därför blev PVP lidande och vid release var world pvp ett enda skämt. Samt att spela caster var lika roligt som spela smite priest i WoW i TBC.

Tera Online gjorde det mycket bättre även om dom körde lite för hårt med asiatiska stilen som i senare skede skadade PVP rätt hårt. Gjorde en del klasser mycket bättre än andra i många situtationer.

Oavsett så är det lika för alla...
Konstigt att många efterfrågar "klicka-klicka-klicka" när många andra avskyr Diablo's klickningar.
Varför vill man ha det i ett MMO ?

Inaktiv
Skrivet av anon_165499:

Jag definerar faila med att man är ett riktigt stort företag som endast gör AAA spel. Man försöker desperat ta över tronen från ett gammalt spel och därigenom få alla spelare att gå över genom att sno hela konceptet och endast byta ut ett fåtal saker. Visst, många köper det men inser snabbt att det inte har någon orginalitet över huvud taget och går tillbaka igen till det gamla.

I ditt originalinlägg pratar du om detta, att de inte har någon originalitet och folk går tillbaks till det gamla. Men du avslutar med "Vi kommer nog få se en repris på guild wars 2." Problemet är att GW2 är ett av de mer originella theme park-MMO:ena på senare tid. Även TSW har också mycket nytänk. Så ditt resonemang håller inte eftersom du tar upp spel som faktiskt är väldigt annorlunda. SWTOR var väldigt mycket klon, men det är också det enda större MMO-släpp på senare tid som varit det.

ESO verkar också ha en hel del nyheter. Verkar lovande, jag kommer skaffa det oavsett betalmodell. Sen får jag se hur länge jag kör det.

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Traveller in time:

Olanders Argonian har inget att sätta emot min khajiit. Vi ses på slagfältet!

Min Dunmer assassin backstabar er båda innan ni hinner sätta något mot varandra

Finns bara ett sätt att få reda på vem som vinner, vi ses på slagfältet under Elsweyrs stekande sol.

Min Orc krossar eran skalle före ni hinner blunda

Och jag vrider nacken av er allihop med min Nord innan ni hinner säga sweetroll!

Nu lollygaggar du bara :3


signatur

// Bacon <3

Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Menige_Erik:
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Traveller in time:

Olanders Argonian har inget att sätta emot min khajiit. Vi ses på slagfältet!

Min Dunmer assassin backstabar er båda innan ni hinner sätta något mot varandra

Finns bara ett sätt att få reda på vem som vinner, vi ses på slagfältet under Elsweyrs stekande sol.

Min Orc krossar eran skalle före ni hinner blunda

Och jag vrider nacken av er allihop med min Nord innan ni hinner säga sweetroll!

Nu lollygaggar du bara :3

Krosis!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Chomag:

Så du menar att Free To Play är framtiden, prenumeration är alltså utdaterat? Nä, det varken tror eller hoppas jag. F2P/P2W skiten attraherar en helt annan målgrupp, dvs kids mellan 10-18, som inte är något att bygga ett online community kring eller något att satsa på om man vill bli långvarig, då ungarna drar till nästa "stora" spel så fort det dyker upp något nytt och glänsande vid horisonten.

Enligt min erfarenhet spelar väldigt många unga WOW, som är ett sub-baserat MMO. Så jag tror du har fel i den spekulationen.

Sen är inte alla MMO F2P heller, utan B2P som t.ex. GW2 och TSW.

Skrivet av Cyras:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Chomag:

Så du menar att Free To Play är framtiden, prenumeration är alltså utdaterat? Nä, det varken tror eller hoppas jag. F2P/P2W skiten attraherar en helt annan målgrupp, dvs kids mellan 10-18, som inte är något att bygga ett online community kring eller något att satsa på om man vill bli långvarig, då ungarna drar till nästa "stora" spel så fort det dyker upp något nytt och glänsande vid horisonten.

Enligt min erfarenhet spelar väldigt många unga WOW, som är ett sub-baserat MMO. Så jag tror du har fel i den spekulationen.

Sen är inte alla MMO F2P heller, utan B2P som t.ex. GW2 och TSW.

^
Det är inte bara P2P och F2P/P2W som är alternativen. Jag tror B2P är framtiden för MMORPG, precis som de allra flesta spel använder sig utav.

Och som Buio nämner, precis som att det finns kids som lockas av F2P spel, så finns det kids som ber mamma eller pappa att betala för WoW eller andra P2P spel. Jag skulle inte bli förvånad om majoriteten av WoW spelarna är 8-16 år.

När det gjordes en undersökning för ett antal år sedan visade sig medelåldern bland WoW-spelarna vara relativt hög, lite under 30 faktiskt! Så även om en hel del kids säkerligen lirar wow, och medelåldern säkert har sjunkit sedan dess, så är prenumerationer en bra skiljelinje på om man vill ha äldre spelare och ett bättre community, eller spammande COD-ungar som kräver snabba kickar.

Medlem

Får lite EverQuest-vibbar av bilden med ödlan som liknar en Iksar. Hoppas att det inte floppar.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Får lite EverQuest-vibbar av bilden med ödlan som liknar en Iksar. Hoppas att det inte floppar.

Det är ingen ödla... Det är en Argonian!

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av MMO4Life:

Får lite EverQuest-vibbar av bilden med ödlan som liknar en Iksar. Hoppas att det inte floppar.

Det är ingen ödla... Det är en Argonian!

Som är en Reptil / ödleras lol.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av MMO4Life:

Får lite EverQuest-vibbar av bilden med ödlan som liknar en Iksar. Hoppas att det inte floppar.

Det är ingen ödla... Det är en Argonian!

Som är en Reptil / ödleras lol.

Det är ingen Reptil / Ödleras... Det är en Amfibie

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av MMO4Life:

Får lite EverQuest-vibbar av bilden med ödlan som liknar en Iksar. Hoppas att det inte floppar.

Det är ingen ödla... Det är en Argonian!

Som är en Reptil / ödleras lol.

Det är ingen Reptil / Ödleras... Det är en Amfibie

Detta är kopierat ifrån UESPWiki:
Argonians are the reptilian denizens of Black Marsh.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av MMO4Life:

Får lite EverQuest-vibbar av bilden med ödlan som liknar en Iksar. Hoppas att det inte floppar.

Det är ingen ödla... Det är en Argonian!

Som är en Reptil / ödleras lol.

Det är ingen Reptil / Ödleras... Det är en Amfibie

Detta är kopierat ifrån UESPWiki:
Argonians are the reptilian denizens of Black Marsh.

Det är omöjligt med tanke på att reptiler inte kan andas undervatten!

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Menige_Erik:
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Traveller in time:

Olanders Argonian har inget att sätta emot min khajiit. Vi ses på slagfältet!

Min Dunmer assassin backstabar er båda innan ni hinner sätta något mot varandra

Finns bara ett sätt att få reda på vem som vinner, vi ses på slagfältet under Elsweyrs stekande sol.

Min Orc krossar eran skalle före ni hinner blunda

Och jag vrider nacken av er allihop med min Nord innan ni hinner säga sweetroll!

Nu lollygaggar du bara :3

Krosis!

Tänkte skriva något med en pil i knäet nu, fast nä

12
Skriv svar