Star Trek Online - FZ delar ut betanycklar
En lösning skulle väl kunna vara att man har, säg, 30 min på sig att registrera sitt intresse (givetvis är det 1 registrering/person) och att 200 sedan slumpmässigt väljs ut av dessa - låter inte som det bör vara omöjligt att lösa, och inte heller tekniskt besvärligt.
Vi kan ordna en vanlig tävling där frågan är något i stil med "Vill du ha en nyckel? Ja / Nej". Problemet är att vårt tävlingssystem inte fixar att skicka ut nycklar till respektive vinnare, vi måste skicka ut dem manuellt och det finns inte resurser till det. Vi kommer bygga en bättre lösning vad det lider, men som jag sa saknas resurser för det nu.
Plimp, ser ut som att det gäller båda varianterna. Denna info har vi:
- The keys provided will turn from close to open beta. So it will stop just before the release of the game.
- Players are told by email 24h before the sessions. The beta does not run 24/7 for the moment.
http://www.direct2drive.co.uk/8782/product/Buy-Star-Trek-Onli...
För er som e überkåta kan ju förhandsboka ett ex från denna sajt så får ni automatiskt en open beta key.
Open beta startar 12e januari.
Tiv
...
Vi kan ordna en vanlig tävling där frågan är något i stil med "Vill du ha en nyckel? Ja / Nej". Problemet är att vårt tävlingssystem inte fixar att skicka ut nycklar till respektive vinnare, vi måste skicka ut dem manuellt och det finns inte resurser till det. Vi kommer bygga en bättre lösning vad det lider, men som jag sa saknas resurser för det nu.
Tackar för svaret om inte annat - bra att veta vad som går att göra och inte, synd att systemet inte är mer flexibelt än vad det är i så fall - det hade kunnat bespara en del klagomål och serverbelastningar.
Hoppas på att se ett bättre system i framtiden!
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Jag hatar mitt liv, såg bara 21:00 och trodde att det BÖRJADE då.
Snyft, snyft, snyft.
Same here. Satte larmet och allt. Kommer in på sidan lite innan 21:00 och blev lite paff. Attans! Är ju en Star Trek fan också.
Jepp, jag läste det också >_>
Men helvete!
exakt när klockan blev 19 så tryckte jag på uppdatera, då gick det fan inte att komma in på sidan. När jag väl kom in på sidan var klockan 19.02 och då var alla nycklar slut. Det brukade ju vara lättare att få en beta nyckel förr på fz.
Precis samma hände mig, inte så kul kanske.
jag fattar inte varför säger folk att man kan bara börja spela på tisdag. för nu verkar det inte funka alls.
och det verkar som nycklarna e för öppna betan för jag kan inte logga in alls. står bara: you cant login at this time
The next scheduled play test is:
* Saturday January 9th, 10:00 a.m. through Monday January 11:10 a.m. PST (we're GMT -8 right now)
Vi kommer bygga en bättre lösning vad det lider, men som jag sa saknas resurser för det nu.
Tänkte bara påpeka en sak, nyheten som ligger ute med detta visar
Star Trek Online - FZ delar ut betanycklar
200 chanser till gratistest - var med vid utdelningen i kväll!
Det framgår inte direkt att det var i fredags och att det inte går att få fler nycklar. Fast det kanske genererar hits, vad vet jag.