Blizzard presenterar sitt nya spel Hearthstone

Medlem

Spännande! Tror att det kan bli rätt kul det här, det enda som jag är skeptiskt till om det blir "troligtvist" mikrotransaktioner.

Snyggt intro var det iafall

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Hanga:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Apministern:

Gratis? Jag misstänker mikrokostnader incoming.

Ja det kommer att kosta att köpa nya kort, men man får också nya kort gratis fast det tar lite längre tid såklart.

Själv kommer jag handla för flera tusen, bara för att stödja Blizzard!

/Blizz fanboi

Snälla säg att du skämtar :S

Faktiskt inte, haha blir du upprörd eller? Fan jag lägger hur mycket pengar som helst i lol på skins så varför inte det här. Jag gillar det så varför inte?

Sockra inte bajskorven och kalla det för godis, grabben. Du har sett kanske 20s gameplay av spelet och redan bestämt dig för att släppa tusentals kronor på spelet bara för det är gjort av en speltillverkare du gillar. Du måste komma ner på jorden.

Medlem

Men, fem önskningar i ett, det går ju faktiskt inte!

Medlem

Tack, men nej tack.

Medlem

Mycket väsen för ingenting (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ok, det var ju lite oväntat... Har aldrig varit riktigt insatt i TCG, men kan tänka mig att det är skoj. Lite allergisk mot vad som känns som p2w, men det skiljer sig väl isåfall ingenting mot de fysiska kortspelen.
Gillar ju dessutom allt som går att spela på plattan

Är inte heller överraskad att det inte släpps till Android, dom vill väl ha betalt för de delar som nu kostar, mer kort osv. ^^

Medlem

kanske inte vad jag föväntade mig från blizzard, men det ser faktiskt jävligt skoj ut

Inaktiv

Usch, jag gillar inte freemium-spel.

Medlem

Hmm, det känns som att jag är en av de få som är positiv till det här spelet

Medlem
Skrivet av Hanga:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Hanga:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Apministern:

Gratis? Jag misstänker mikrokostnader incoming.

Ja det kommer att kosta att köpa nya kort, men man får också nya kort gratis fast det tar lite längre tid såklart.

Själv kommer jag handla för flera tusen, bara för att stödja Blizzard!

/Blizz fanboi

Snälla säg att du skämtar :S

Faktiskt inte, haha blir du upprörd eller? Fan jag lägger hur mycket pengar som helst i lol på skins så varför inte det här. Jag gillar det så varför inte?

Sockra inte bajskorven och kalla det för godis, grabben. Du har sett kanske 20s gameplay av spelet och redan bestämt dig för att släppa tusentals kronor på spelet bara för det är gjort av en speltillverkare du gillar. Du måste komma ner på jorden.

Läst dina gamla kommentarer här på fz och kan konstatera att du är en vanlig hatare av Blizzard, så ska inte skriva något mer till dig eller svara dig.


signatur

IDKFA

Medlem

Väldigt förståeligt att det är blandad respons på det här spelet. Många förväntade sig kanske något lite för stort, speciellt när det vad på PAX och inte Blizzcon. Sedan är spelgenren lite "Make or break" för mig, antingen tycker man om det eller så är det dynga.

Från min sida är jag glatt överraskad och då jag alltid har velat etablera mig i ett TCG/CCG så blir Heartstone en bra början för min del.


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Inaktiv

Förvånansvärt lite gnäll i tråden för att vara om ett Blizzardspel.

Gillar CCG så ska bli kul att testa.

Medlem

Ser ut att vara ett riktigt mysigt spel.

Medlem

Inte så oväntat när man tänker på vilka offline-gamerfantaster som verkar jobba på blizz (nu pratar jag mest om vad man kan se från bilderna på diverse kontor och bås...), det är nog relativt många som kommer ha kul med detta men själv blir det nog måttligt

Medlem
Skrivet av Dimuman:

Spännande! Tror att det kan bli rätt kul det här, det enda som jag är skeptiskt till om det blir "troligtvist" mikrotransaktioner.

Snyggt intro var det iafall

Kan berätta för dig att du kan köpa ett deck med kort för 1$ (dom hade inte bestämt sig än) eller så kan du spela tills du lvlar och får kort då. Så oavsett om du betalar 100$ eller spelar massa så har alla samma möjlighet till kortlekar.

Det är 5 kort i ett paket med kort förövrigt.

Medlem

Kan dom inte göra Warcraft 4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kan inte alla bara acceptera att detta är skit ? Varför ens tvivla? Jävla kortspel WTF :S

Medlem
Skrivet av dafuq:

Kan inte alla bara acceptera att detta är skit ? Varför ens tvivla? Jävla kortspel WTF :S

Om du lika lätt kan acceptera att människor tycker olika om saker och ting. En persons skräp är en annan persons skatt!


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem
Skrivet av dafuq:

Kan inte alla bara acceptera att detta är skit ? Varför ens tvivla? Jävla kortspel WTF :S

Kan inte alla bara acceptera att folk tycker olika? Varför ens tvivla? Jävla grinolar WTF :S

Medlem

Det kommer alltså inte till Android? Är det enklare att utveckla till iPhone eller lever världen kvar i villfarelsen om att Apple säljer flest telefoner?

Medlem
Skrivet av Redstar:

Det kommer alltså inte till Android? Är det enklare att utveckla till iPhone eller lever världen kvar i villfarelsen om att Apple säljer flest telefoner?

Bara sagt till iPad än så länge, så inga telefoner alls med andra ord.

Hade gärna sett det till Android själv dock.

Medlem

Jag antar att många av er som har skrivit inte har kollat vad dom har sagt å bara h8er för att det är blizzard / Card game. Själv så ser jag fram emot det. "Jag är inte ett wow fan"

Medlem

Still waiting for Warcraft 4...

Medlem

Riktigt glad över att det kommer till iPad. Min första tanke var när jag såg utannonseringen var "detta skulle vara ett perfekt spel till iPad".

Ser fram emot att spela det på flygplatser, på tåget, caféer och bara socialt med kompisar. Har alltid velat ge mig in i kortspel så detta blir ett perfekt steg.

Medlem

Ser roligt ut! Jag tycker det hade varit häftigare med crossover mellan starcraft, warcraft och kanske diablo. Blir definitivt att testa.

Medlem
Skrivet av TexN:

Om det hade kommit till android, så kanske man hade testat på ^^

mmm håller med fan så efterblivna...Android är störst där ute att utesluta oss är självklart dumt..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

påskämt -."

Medlem

Har inte spelat magic the gathering men jag undrar hur detta är annorlunda ett magic the gathering spel mer än att det är warcraft inspirerat och att man har en hero.

Medlem
123
Skriv svar