Bioshock Infinite

Medlem

Precis det betyg jag hoppades och trodde på Givet köp frågan är bara PC eller PS3...

Medlem

Är sååååååååsugen på detta!!!!!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Inaktiv
Skrivet av Greatmalinco:

Efter både katastrofen med ACM och Sim City så har jag lovat mig själv att aldrig mera förhandsboka ett spel men snacka om att jag har svårt att hålla mig för att upprätthålla det löftet....

haha samma här däremot hindrar ju inget en från att köpa det imorgon, så länge recensionerna ser ut såhär. Var själv rädd för att Bioshock skulle bli konsolskadat o förenklat utan dess like, men så verkar ju det inte vara. Då har dom iaf lyckats med två suveräna uppföljare, magiskt!

Would you kindly förhandsboka anyway:
http://www.greenmangaming.com/bundles/

Medlem
Skrivet av Woffen:

Förbokade detta på steam förra veckan och fick både Bioshock och Xcom: Enemy unknown på köpet Svårt att motstå!

Bättre på GmG, där får du både X-com, Bioshock och antingen Bioshock 2, Mafia 2, Civ V, Darkness 2 eller Spec Ops The Line på köpet för ett mycket bättre pris

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av bond12:

Förbokat och skaffat seasonpass till detta har stora förväntningar

Seasonpass? WTF?

Finns på Steam alla uppkommande dlc's till spelet för ett mindre pris.

Medlem

Bra recension, jag antar då det står vänster musknapp att du spelade PC versionen! Det känns gediget på PC, ingen sån där vanlig mus accelaration eller sånt bös?

Hur lång tid tog det ungefär att spela igenom för dig?


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Struggle:

Bra recension, jag antar då det står vänster musknapp att du spelade PC versionen! Det känns gediget på PC, ingen sån där vanlig mus accelaration eller sånt bös?

Hur lång tid tog det ungefär att spela igenom för dig?

Japp, spelade pc-versionen, Vi har inte fått in konsolditot ännu, ska känna på den i veckan tänkte jag. Jag är ganska kass på att känna av musacceleration och liknande, så vågar inte svara på det. Skulle gissa på 10+ i speltid, men då är jag också en manisk människa som måste undersöka allt.


signatur
Medlem

Hur är FOV? Kan man ställa in den själv? Har spelet tekniska problem med ljudet på PC som Bioshock 1 och 2 har?

Medlem
Inaktiv
Medlem
Medlem

Verkar ju underbart, bra skriven recension.

Medlem

Ojsan hoppsan. Nu till PCGamer-recensionen...

Medlem

Det tror jag när jag ser det d.v.s om 10min, sen skall vi se vem som snackar mest skit!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Struggle:

Bra recension, jag antar då det står vänster musknapp att du spelade PC versionen! Det känns gediget på PC, ingen sån där vanlig mus accelaration eller sånt bös?

Hur lång tid tog det ungefär att spela igenom för dig?

Japp, spelade pc-versionen, Vi har inte fått in konsolditot ännu, ska känna på den i veckan tänkte jag. Jag är ganska kass på att känna av musacceleration och liknande, så vågar inte svara på det. Skulle gissa på 10+ i speltid, men då är jag också en manisk människa som måste undersöka allt.

Att spel som tar ~10 timmar för någon som maniskt undersöker allt (mig själv starkt inkluderad) inte får ett minus för sin längd är tragiskt. Det är en hel stad och ändå hinner man "rädda världen" med allt det innebär, *och* utforska allt som finns att utforska, på så kort tid? :/

Nåväl, får vänta tills det hoppar ner i pris en smula - lite farhågor kring detta, dock en välskriven recension!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Tror inget förrän jag själv spelat.
Det sägs att Elizabeth är med hela tiden alltså?
Jag misstänkte att det skulle bli ett så kallat eskorteringsspel a la HL2:EP1, kan ju inte direkt säga jag är glad åt tanken. Jag vill spela ensam, uppleva spelet ensam och inte med nån liten brud med 5 mil djup urringning och manodepression.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Att spel som tar ~10 timmar för någon som maniskt undersöker allt (mig själv starkt inkluderad) inte får ett minus för sin längd är tragiskt. Det är en hel stad och ändå hinner man "rädda världen" med allt det innebär, *och* utforska allt som finns att utforska, på så kort tid? :/

Nåväl, får vänta tills det hoppar ner i pris en smula - lite farhågor kring detta, dock en välskriven recension!

Förstår precis vad du menar, jag är själv likadan. Det finns inget värre än att spela COOP med nån som inte vill kolla alla skrymslen och hörn när man själv vill det.

Men jag tror att vi måste testa själva för att känna hur stort/långt det faktiskt är. Själv anser jag att spel sällan blir bättre för att de "späds ut" med lite fler (onödiga) fighter och dylikt. Är det 100% suveränt så kör jag hellre kortare sessioner och drar ut på spelnjutningen på så vis.

Suverän recension Calle! Det var riktigt trevlig läsning rakt igenom.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

En mästerlig recension om inte annat. Calle, du har verkligen skillz när det kommer till skrivandet. Glöm inte det när du sitter på kontoret sena kvällar innan deadline. *stående ovationer*


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Så ska en recension skrivas, mästerligt Calle

Hur mycket jag än vill ha spelet, väntar jag med det ett litet tag till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hmmm? Kanske man skulle ge Bioshock serien en chans trots allt?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skägg.
10 Chambers

Tack för berömmet, det gör det värt att somna över datorn både fredag kväll, lördag kväll och söndag kväll


signatur
Medlem

Det låter underbart. Synd att trailers och omslag aktivt har försökt att minska mitt intresse för det här spelet. Jag var verkligen beredd på att bli rejält besviken av ett fördummat och förenklat Bioshock.

Men nu blir det ett köp. Kanske till och en collectors edition till bokhyllan.

Medlem

Jag försöker hålla mig borta från spoilers så orkar inte läsa recensionen. Men 5/5 är grymt, jag var taggad redan innan haha

Kommer sitta och vänta otåligt på brevbäraren imorgon

Medlem
Skrivet av Oxide:

Hur är FOV? Kan man ställa in den själv? Har spelet tekniska problem med ljudet på PC som Bioshock 1 och 2 har?

FOV kan tweakas lite i settings. ljud vettefan. inget problem med mitt Asus kort iaf.

Medlem

Spelet är grymt än så länge! Har spelat 4-5h

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Struggle:

Bra recension, jag antar då det står vänster musknapp att du spelade PC versionen! Det känns gediget på PC, ingen sån där vanlig mus accelaration eller sånt bös?

Hur lång tid tog det ungefär att spela igenom för dig?

Japp, spelade pc-versionen, Vi har inte fått in konsolditot ännu, ska känna på den i veckan tänkte jag. Jag är ganska kass på att känna av musacceleration och liknande, så vågar inte svara på det. Skulle gissa på 10+ i speltid, men då är jag också en manisk människa som måste undersöka allt.

Att spel som tar ~10 timmar för någon som maniskt undersöker allt (mig själv starkt inkluderad) inte får ett minus för sin längd är tragiskt. Det är en hel stad och ändå hinner man "rädda världen" med allt det innebär, *och* utforska allt som finns att utforska, på så kort tid? :/

Nåväl, får vänta tills det hoppar ner i pris en smula - lite farhågor kring detta, dock en välskriven recension!

Sagan om Ringen-trilogin hinner med en hel del mer. Jag tror att du inte riktigt förstår hur pass obetydelsefull längden är för storydrivna actionspel...

Själv så tycker jag inte att ett RPG blir fantastiskt bättre för att de slänger in en spärr i form utav en boss som man behöver grinda i några timmar för att levla förbi. Tycker att Catherine var ett underhållande pusselspel med hyffsad pacing på storyn, det spelet behöver verkligen inte mer längd.

Om de hade varit som med Mirror's Edge att det hade varit 4-5 timmars mediokert till solitt plattformande med en skitdålig story så kan jag förstå problemet, annars så älskade jag de drygt två timmar jag försvann i Limbo.

Nej, bort med längdhetsen och kräv genuint bra spelupplevelser. Förstår inte riktigt folk som tycker att ett RPG blir bra så länge det krävs mer än 20 timmars gameplay.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Man blir glad i själen när det släpps kvalitativa spel fortfarande, jämför med t.ex. Alien-eländet som släpptes tidigare i år...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Har ni slutat med att skriva testsystem samt hårdvarurekommendationer? Jag tyckte det var mycket uppskattat.

Medlem

spelat en 20min, var tvungen att stänga av det pga det var så j-a tråkigt. Ger det en chans till sen när jag är riktigt uttråkad.
Flame on! ^^

Fan, jag försöker verkligen ta mig igenom spelet. Men jag är så extremt trött på shooters tror jag. Det spelar ingen roll hur bra story/grafik det är. Nuförtiden klarar jag inte av att skjuta samma gubbar om och om igen.

Ska göra ett försök till, men såfort jag skjöt mina första skott i det här spelet kände jag "Nae, detta kommer jag nog aldrig starta igen"

Så jävla synd, för jag vill verkligen ta del av storyn. Tror min hjärna anpassat sig efter Paradox-spelen, samt Football Manager. Den nöjjer sig inte längre med shooters.

123
Skriv svar