Starbreeze säljer Payday med sex

Medlem
Medlem

Inte nog att det säljer det med blatant sex appeal. Kvinnorna i fråga beter sig som ett par fjortisar. Störde mig otroligt på när de svor och hur det talade i allmänhet.

Medlem

Hej och välkomna till 40talet. Fan, jag har inga problem om en snygg tjej eller kille är med i reklam. Det är trevligt för ögonen och folk gillar det mer än en ful person och då säljer det mer. Jag anser inte att det är sexistiskt. Men det här tar det till en helt annan nivå. Det här tar det till en absurd nivå. Det här var det löjligaste knepet att försöka sälja på länge. Det känns som man hamnat långt bak i tiden där tjejer bara var uppvisningsföremål och inget annat. Pinsamhetsnivån är hög, speciellt när jag gick i plugget med en av de där tjejerna. Inte den roligaste människan om man säger så.

Edit: De som gjorde denna trailer verkar ha fått få för sig att inga andra än 15 åriga pojkar spelar spel.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Kvicksilver:

Klockrent! Vare sig videon i fråga är fånig eller satirisk så kommer spelet få massor av publicitet av alla dessa upprörda "feminister" och dylika människor.

För övrigt, vad är det som är så fel med att anspela på sex för att sälja en produkt? Anser ni att kvinnan "objektifieras" eller något annat nonsens?

Vi "ferministet" har väl bara begåvats med en välfungerande hjärna.

Väldigt moget av dig att anspela på någons intelligens istället för att besvara frågan, speciellt när du är skribent här på FZ. Skönt att se att ni "feministet"(Antar att du syftar på feminister) kan komma med sakliga argument för era påståenden.

Skribent
Skrivet av Kvicksilver:

För övrigt, vad är det som är så fel med att anspela på sex för att sälja en produkt? Anser ni att kvinnan "objektifieras" eller något annat nonsens?

Det exkluderar personer baserat på deras kön. Har man en spelande tjej i sitt liv som man älskar så inser man att kvinnobjektifieringen i spelbranschen är allt annat än nonsens.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Suck säger jag bara! Varför överhuvudtaget sälja detta spel med sex? Dåligt starbreeze.

ZF
Medlem

pft.. spelets inblandade kvinnor består alltså av "partybrudar" samt "professionella" och till sist är vad som belyser sexismen ett par lite framsida blondiner som vunnit nån tävling via nått ogenomtänkt marknadsföringspåhitt som de säkert fått nästan gratis med tanke på upplägget.

det enda som sen länge upphört förvåna är hyckleriet.

Skribent
Skrivet av Kvicksilver:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Kvicksilver:

Klockrent! Vare sig videon i fråga är fånig eller satirisk så kommer spelet få massor av publicitet av alla dessa upprörda "feminister" och dylika människor.

För övrigt, vad är det som är så fel med att anspela på sex för att sälja en produkt? Anser ni att kvinnan "objektifieras" eller något annat nonsens?

Vi "ferministet" har väl bara begåvats med en välfungerande hjärna.

Väldigt moget av dig att anspela på någons intelligens istället för att besvara frågan, speciellt när du är skribent här på FZ. Skönt att se att ni "feministet"(Antar att du syftar på feminister) kan komma med sakliga argument för era påståenden.

Det lät väldigt fel vad jag skrev och var inte menat som ett angrepp på någon som tycker annorlunda. Därför jag ändrade mitt inlägg.

För mig handlar det om hur de framställer spelaren och att de exkluderar en annan grupp som även gillar spel. Något som säkert de flesta kan se.

Ber naturligtvis om ursäkt för att jag tänkte efter efter och inte före


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Besviken helt enkelt, märks att Starbreeze inte har koll på marknaden, aktiekursen har ju dalat tillsammans med deras spel, Syndicate, Payday 1 (även om det nu inte var ye olde Starbreeze som gjorde det) så känns det ju bara pinsamt nu.
Får hoppas att dom skärper till sig jävligt fort o fixar bra releaser av Brothers o Payday 2, känns ju sådär troligt när man marknadsför sig som något sexspel från 80talet.

yay boobies..suck..

Ni är för fan svenska utvecklare, uppför er som det, jävla kids.

Medlem

Jag hade förväntat mig detta från Japan eller nåt gammalt Sovjet-land, men Sverige i modern tid? Nä, det här va bara osmakligt.

Medlem

men hjälp... det här var det sämsta pr-jippot jag sett tror jag. ja skämskudde indeed :S

Medlem
Skrivet av virror:

Ehhh, va fasen??
Sämsta skiten jag sett på länge.

Jafyfan.

Ska dom göra det ska dom väl för fan göra det ordentligt..?

Var det dom snyggaste brudarna dom kunde hitta så ligger ju hela skiten pyrt till..

Ruggigt besviken...

Medlem

Mmmm ögongodis! Varför skall vi(ni) avgöra om detta är sexistiskt eller inte, om detta är att objektifiera kvinnan osv. Det ärj u för fan vuxna mnniskor, som många av er, där man har helt ansvaret själv. Men jälvklart får man tycka om eller inte men att börja prata massa annat vafan. Ni kollar väl porr tex? ^^

Medlem

YAY!!!

Vilken bra PR för sverige.. not.

Och då menar jag inte att man använder brudar i ett spel i sig, utan att man tar ett par som på npgot sätt personifierar dumma blondiner och som spelar på en lika stereotyp bild av dem som spelar spel... Bättre de hade tagit dit ett par riktiga porrskådisar i så fall som kunde visa lite på riktigt, inte ett par modeller som tror de snackar med ett gäng 14 åriga killar..

Ja ja billigt.


signatur

K9
:.:

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jonator:

Mmmm ögongodis! Varför skall vi(ni) avgöra om detta är sexistiskt eller inte, om detta är att objektifiera kvinnan osv. Det ärj u för fan vuxna mnniskor, som många av er, där man har helt ansvaret själv. Men jälvklart får man tycka om eller inte men att börja prata massa annat vafan. Ni kollar väl porr tex? ^^

Med risk för att mata trollet: om man inte kan se att de generaliserar sina spelare och objektifierar personer (vilket man gör, genom att annordna en tävling där "the guys" ska rösta på "the girls") så har vi nog svårt att mötas. Precis som du generaliserar och tänker "det här är en spelsida, det är nog mest killar som läser, och alla killar kollar porr".


signatur
Medlem

Jag har ingenting emot brudar med kläder eller utan kläder, tvärtom.. jag vill se så mycket som möjligt av det.

Men... jag fattar inte denna trailern alls. Om dom ska sälja något med sex så får dom iallafall göra det bra!


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jonator:

Mmmm ögongodis! Varför skall vi(ni) avgöra om detta är sexistiskt eller inte, om detta är att objektifiera kvinnan osv. Det ärj u för fan vuxna mnniskor, som många av er, där man har helt ansvaret själv. Men jälvklart får man tycka om eller inte men att börja prata massa annat vafan. Ni kollar väl porr tex? ^^

Med risk för att mata trollet: om man inte kan att de generaliserar sina spelare och objektifiera personer (vilket man gör, genom att annordna en tävling där "the guys" ska rösta på "the girls") så har vi nog svårt att mötas. Precis som du generaliserar och tänker "det här är en spelsida, det är nog mest killar som läser, och alla killar kollar porr".

Nu generaliserar du.. hur vet du vad han tänker?

Tjejer kollar också porr förresten och det är ingen generalisering.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Jag gillar speciellt: "Im gonna kill him with my fucking gun!" på svengelska. (1:26)

Jag antar att all reklam är bra reklam, inget säljer som kontroverser.

Medlem

Denna video var ju sig väldigt väldigt pinsam, och folk som säger att de ska bojkotta spelet på grund av en video som denna.. kom igen?

Blir spelet bra(vilket jag inte kan tänka mig) så varför inte köpa, är ju bara ignorera den pinsamma videon.

Medlem

Det där kändes ju lite väl lökigt. Och vilken svengelska sen. Hujedamig...

Medlem

Intressant att ett spel som fick 5/5 har denna bilden....
Känns verkligen som en modern kvinnosyn? Mannen som skyddar den rädda kvinnan...

AW8
Medlem

Musikvalet, sexanspelningarna, dialogerna, sättet de pratar på, modelltävling?

Trodde först att det bara var politisk korrekta feminister som raserade öven någon liten sexanspelning, men detta är ju bara ren jävla smörja.

Vilka riktar de sig mot, 10-åringar som tittar på reality-serier och bråkar med jämnåriga över instagram-foton?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

bortsett från allt snack om genus, sexism and such...
dom är Sjukt dåliga skådespelare. ingen spontanitet, bara forcerade, klyshiga repliker som förväntas hyllas av de manliga spelarna.
Kul, jätte.

Medlem

Och där togs klippet bort!

Medlem

Någon som har länk till videon? Vill se den här tågkraschen med egna ögon.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Och där togs klippet bort!

Jupp, det behövs ju inte längre, gratisreklam för Starbreeze och deras spel minst en vecka nu om inte längre.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av fARLIGT:

Denna video var ju sig väldigt väldigt pinsam, och folk som säger att de ska bojkotta spelet på grund av en video som denna.. kom igen?

Blir spelet bra(vilket jag inte kan tänka mig) så varför inte köpa, är ju bara ignorera den pinsamma videon.

Förra spelet var totalt skräp så detta lär inte bli bättre. Starbreeze är en ytterst medioker studio at best.

Inaktiv
Skrivet av Zappa:
Skrivet av fARLIGT:

Denna video var ju sig väldigt väldigt pinsam, och folk som säger att de ska bojkotta spelet på grund av en video som denna.. kom igen?

Blir spelet bra(vilket jag inte kan tänka mig) så varför inte köpa, är ju bara ignorera den pinsamma videon.

Förra spelet var totalt skräp så detta lär inte bli bättre. Starbreeze är en ytterst medioker studio at best.

Skräp spel får väl inga sequels? Själv tycker jag spelet var värt de 50kr för många timmars underhållning i coop.


signatur

The definition of insanity?

Undrar vem fan som tyckte detta var en bra ide.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Undrar vem fan som tyckte detta var en bra ide.

Hen som tyckte det var en bra idé kommer nog få se sig efter ett nytt jobb.

Skriv svar