Prelude to a dream.

Medlem
Prelude to a dream.

Då var det dags för en sån där "första gången"-achievement.
Nej, vi pratar inte om några stora livsavgörande saker som att gifta sig eller äntligen loota det där legendary vapnet efter ett par hundra timmar grindande.

Nej, detta är en mycket obetydlig händelse, i klass med att precis mördat "Taragaman" i Ragefire Chasm för den 170:de gången på karaktär Nr. 30.
Jag pratar självklart om mitt första blogginlägg någonsin.

Så, de senaste 30 minuterna har jag funderat över vad denna milstolpe i mänsklighetens utveckling ska handla om och jag måste erkänna att jag fortf. inte har en aning!

Men oroa er inte, det blir inget super personligt, jag är själv (hur konstigt det än låter) rätt ointresserad av mitt privat liv, så jag har svårt att se varför någon annan skulle bry sig plus detta är trots allt en gaming sida.

En liten presentation kanske skulle passa här.
Så, Vem är jag och hur hamnade jag i gaming världen?
Jag spelade mitt första "riktiga" spel när jag var en 8-9 år gammal och det var Commander Keen. Ett Mario liknande spel om en (at the time) jämngammal grabb som utforskar universum och begår olika mer eller mindre heroiska bravader.

Efter att suttit klistrad framför Commander Keen så var jag fast och ville spela mer, några spel jag minns att jag spelade mycket är Command & Conquer, Age of Empires, Army Men, SimCity samt Dune spelen.

Sedan kom en sådan där livsavgörande händelse, den heter Medal of Honour: Allied Assault och det måste varit ett av de första FPS spelen jag spelat och blev även det spel som tände mitt intresse för andra världskriget.
Ett intresse som idag resulterat i en bokhylla fylld till bristningsgränsen med litteratur på "området" samt en önskan att någon gång studera historia på tex. universitetet.
Så kort och gott har det blivit många timmar framför spel som Commandos, Hidden & Dangerous, Battlefield 1942, Day of Defeat samt Company of Heroes.

De senaste åren har domminerats av WoW och Battlefield.
Jag spelade även WoW i några år, från TBC till Cata merparten av tiden som Resto Shaman (det enda jag kunde spela, var förfärlig på allt annat!), även om jag försökt ge mig på MoP ett par gånger nu så får jag hela tiden en känsla av "Been there, done that".

Började spela Battlefield 2 på internet med en kompis och vi satt fast, rejält fast.
Utspritt över ett par konton (glömde alltid lösenorden) har jag nog en 1500 timmar spelat.
När Battlefield 3 släpptes fastnade jag igen och har i skrivande stund strax under 969 timmar spelade och det börjar kännas, BF3 är inne på sina sista timmar nu.

Just nu spelar jag mycket Forgotten Hope 2 (en WW2 mod till BF2), mycket trevlig mod även om det tyvärr inte är så många som spelar och det finns i princip bara en "aktiv server".
Gillar andra världskrigs eran samt spel åt det lite mer "realistiska hållet" så tycker jag att man bör ge moden en chans, svårt att klå koordinerat squadplay.

Jag har även en svaghet för Roguelikes, speciellt de med lite humor i som tex. Dungeons of Dredmor.

Idag är det den 26/3, det betyder att senaste i Bioshock serien är släppt och att många kommer sitta klistrade framför ett av de största spelsläppen i år.
Jag är själv inget Bioshock fan, har spelat lite men inte fastnat utan jag håller i plånboken tills den 25/6 då det viktigaste spelet i år (för mig) släpps, nämligen Company of Heroes 2.
Även om jag inte är super intresserad av Östfronten så är CoH ett av de bästa spelen jag spelat och som de flesta vet så är ju inte utbudet av WW2 spel speciellt stort idag.

Nej, nu får det vara nog med sluddret, har redan skrivit betydligt mer än vad jag planerade att göra.

På återseende.
Myta

#blogg


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Prelude to a dream.

Welcome on board, trevlig med nya bloggare


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tackar!
Får se var detta äventyr slutar


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Välkommen!!!

1
Skriv svar