Battlefield 4 – 17 minuter från kriget i Baku!

Inaktiv
Skrivet av metro swe:
Skrivet av edgren:

Jay! Huvudspelaren är en robot! Något som är futuristiskt i Battlefield 4 i alla fall.

"Turning engaged. Please wait .. .. .. .. .. .. .. .. turning around completed. Targeting enemies. Moving left, up, up, up, left, left, left. Targeting the enemy complete. Engaging..."

Jävla shit-kontroller! -.- Jag fattar inte varför förstaperson-spel ens kom till konsollerna från första början. Annars ser spelet riktigt tjusigt ut Jag ser fram emot en PC-visning av spelet, men det kommer säkert aldrig att hända förrän spelet släpps!

Antingen så var det en PC uppvisning fast dom hade en dosa att styra den med och inte orkat byta ut symbolerna för F osv osv till det som ska vara på dosan, eller så vela dom bara visa att det här är en PC verision utav spelet.

Om det där nu var en PC-visning, vilket jag tvivlar stort på för typ alla visningar görs på konsoller nu för tiden, så är det en extremt dålig visning. Jag menar, förstaperson-spel ska enbart spelas med en datormus och ett tangentbord! Så har det alltid varit och kommer alltid att vara., men tyvärr vidareutvecklades konsollerna och blev allt mer större och därav fler utbud av spel -.- Tacka vetja den gamla goda tiden gällande konsoller <3

Medlem

Som jag förutstpådde, mer fokus på Singleplayer kampanjen denna gången. Men, det irriterar mig de där Sociala bitarna i högra hörnet, "Dog Tag Challenge" "New High Score in Prolouge"....

Jag är inte direkt imponerad, det är flashigt och så men det suger inte in mig i storyn, allt som allt känns det som en axelrykning. Tyvärr.


signatur

Nämen!

Medlem

Snyggt men ointressant. Hade varit trevligt att se DICE göra ngt annat istället för tråkiga krigsspel.

Medlem

Skulle vara kul om man fick spela som Sverige som tar över Europa.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Battlefield 3.5

Blir INGET köp. Snygg grafik men det var också allt. Nej då väntar jag hellre på 2142 eller någon annan era som sagt.

Tack och hej DICE och Battlefield serien!

Vi hörs antagligen senare. Hoppas jag!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Blir allt mer Codifierat i mitt tycke. Borttagning av Commander/Artilleri/UAV/Supply drop, Singelplayer som liknar CODs uppbyggnad, som folk säger, AMÄÄÄRICA IS HEROES skiten, visst har inget mot dem, men det är ju för överdrivet här!

Nej fyfan, gå tillbaks till BF2 rötterna och studera därifrån och börja om! Grafiken och så, ja visst. Det är väll det enda. Vet inte hur många timmars gameplay jag har från bf2, är flera hundra iallafall. Bf3 ligger jag väll runt 70, helt ledsnat på spelet tyvärr..

Man får väll helt enkelt hoppas på Battlefield 5. Hade vart så jävla härligt med en teaser med original theme: https://www.youtube.com/watch?v=x0npQ6sdbqw / Bf 2: https://www.youtube.com/watch?v=DoUq4s4WiLc

Bringar tillbaks så många härliga minnen! Tyvärr så har det förstörts från BF3, som har fått någon sort av Trippel action boost och därav inte är ett dugg likt föregående spelen. På något sätt, den som säger annat är ju antagligen blåst..


signatur

The King is Back

Medlem

BF3 var riktigt bra och Dice gav hos mycket även efter spelet som var värt varenda krona. Tror även BF4 kommer bli riktigt bra.

Medlem

Orkar knappt läsa alla kommentarer här om hur besvikna alla är... ser ju yber fett ut! Vad förväntar sig folk egentligen, enligt mig så går det knappt att göra ett snyggare spel om det är det ni är besvikna på? Gameplay mässigt ser det väl ut som alla FPS? hur menar ni att det ska utvecklas? Det är ju en genre som det inte går att göra mycket mera med. BF Rules!

Medlem
Skrivet av nils45:

Kass musik, kass drama, kasst regisserat, det enda som var nytt var grafiken. I think they are going to loose money!!!

Kass musik? Bonnie Tyler!!!! Det är väl för i helvete en av det bästa låtarna som gjort imo period

Medlem

Battlefieldtemat verkar ha styckats ännu mer i denna upplaga, låter löjligt kasst i slutet.

Battlefield 4 ser ut att vara ett map-pack till Battlefield 3, som befarat.

Medlem
Skrivet av neocon:

Har nyligen börjat spela 2142 igen och fan va bra det är! Hade glömt hur det kändes att spela BF med fungerande teamplay, commanders som gör ett bra jobb, stilren grafik utan en massa clutter, alla häftiga fordon och sci-fi-vapen som blir som en frisk fläkt i denna tid av totalt uttjatad modern warfare från DICE sida.
Så... besviken att det inte är 2143 istället. Å andra sidan oroar jag mig för att 2143, när det till slut släpps, kommer sakna många av komponenterna som gör 2142 så kul. Commanders, 6-mannagrupper, inbyggd server browser...

Önskar jag kunde ge dig 100 tummen upp.

Förstår inte heller vad DICE håller på med de vet ju vad som gjorde BF till stor säljare. Och inte är det dessa strippade F2P ver som släpps av många gamla bra spel som i remake förstörs och blit patetiska F2P spel.

Ska det vara så svårt att fråga fansen vad vi vill ha?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Skrämmande att se hur mycket folk som gnäller på att BF serien gått åt helvete efter att ha sett ett klipp från dess Singelplayer del...haha ja jag säger då det. Jag är PC gamer to the bone..men endå måste jag erkänna att PC spelarna är nog några av de gnälligaste i världen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av nils45:

Kass musik, kass drama, kasst regisserat, det enda som var nytt var grafiken. I think they are going to loose money!!!

loose [lOOs] adj not fastened or pre-packed; not tied up or confined; able to move freely; not tight, not firmly fixed; not close-fitting; careless, inaccurate, vague; dissolute, immoral; not closely woven; flabby; (of bowels) inclined to diarrhoea; l. box stable or van in which an animal can move about; at a l. end uncertain what to do next; unoccupied ~ loose adv in a loose way; play fast and l. behave rashly or unscupulously ~ loose n release; on the l. free from restraint; on a spree; ~ loose v/t untie, undo; release from confinement or constraint, set free; detatch; fire (gun); shoot (arrow); (eccles) absolve.

lose (p/t and p/part lost) [lOOz] v/t and i no longer have; be deprived of by accident or misfortune; mislay, fail to find; fail to get or win; be too late for; be bereaved of; waste; be defeated or beaten; suffer loss, become worse off; fail to hear, see or understand; cause or allow to perish; (of clock or watch) go too slowly; (refl) miss the right path; become absorbed in; l. one's head become flustered, panic; l. one's temper grow angry; l. one's way fail to find the right path; l. out (US) be defeated after a struggle.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Visst, det liknar BF3 väldigt mycket men jag gillar alla over the top action moment i trailern, så jag kommer nog köpa spelet och spela ut kampanjen åtminstånde, sen får vi se hur pass seriöst man spelar multiplayer.

Jag missade trots allt BF3 :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jävlar vad gnälligt det var här då! Tycker det var rätt häftigt, även om det ser ut rätt mycket som BF3.

På slutet pratar dom även om Kina. Kan det innebära en tredje spelbar faktion?

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av neocon:

Har nyligen börjat spela 2142 igen och fan va bra det är! Hade glömt hur det kändes att spela BF med fungerande teamplay, commanders som gör ett bra jobb, stilren grafik utan en massa clutter, alla häftiga fordon och sci-fi-vapen som blir som en frisk fläkt i denna tid av totalt uttjatad modern warfare från DICE sida.
Så... besviken att det inte är 2143 istället. Å andra sidan oroar jag mig för att 2143, när det till slut släpps, kommer sakna många av komponenterna som gör 2142 så kul. Commanders, 6-mannagrupper, inbyggd server browser...

Önskar jag kunde ge dig 100 tummen upp.

Förstår inte heller vad DICE håller på med de vet ju vad som gjorde BF till stor säljare. Och inte är det dessa strippade F2P ver som släpps av många gamla bra spel som i remake förstörs och blit patetiska F2P spel.

Ska det vara så svårt att fråga fansen vad vi vill ha?

EA hände DICE. So mycket som jag har hatat på DICE så hatar jag egentligen bara ledningen av DICE. Det är dom som blir pushade av EA och därför blir spelet som det blir. Har hört från flera håll att folk som arbetar på DICE verkligen hatar vad som har hänt med spelet men har inget val då dom har familj och måste livnära sig.

Skrivet av robbis:

Orkar knappt läsa alla kommentarer här om hur besvikna alla är... ser ju yber fett ut! Vad förväntar sig folk egentligen, enligt mig så går det knappt att göra ett snyggare spel om det är det ni är besvikna på? Gameplay mässigt ser det väl ut som alla FPS? hur menar ni att det ska utvecklas? Det är ju en genre som det inte går att göra mycket mera med. BF Rules!

Som jag säger till alla som går efter grafik. Du är ingen gamer ifall du enbart går efter grafiken. Ett bra spel ligger i spelmekaniken. Detaljerad spelmekanik som skilljer mellan en bra och dålig spelare är vad som gör ett bra spel. BF3 och högst troligt BF4 har komprimerat skill skillnaden mellan spelare. Bra spelare är nu ner tryckta på en dålig spelares nivå. Saker som guided rockets har blivit utbytt till lockon system med noll skill. Unlock system över simplifierad fordon till en större grad. Health regen, voip, lägre ttk, dåligt balanserade klasser, mindre klasser och mycket mer. Över simplifiering helt enkelt.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Visst är det snyggt, men jag började spola efter ett par minuter. Tycker det ser scriptat och skittråkigt ut.

Är tyvärr så urbota less på nutida militärshooters. Kan väl ha med min tämligen långa jägarlump att göra.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ingen 2143. Piss åt Dice.
Hoppas detta spel får dem gå i konkurs, men det lär inte hända.

Medlem

http://www.fz.se/artiklar/recension/20061015/battlefield-2142... <-- förövrigt rätt kul att folk vill ha ett 2142 btw, det var rätt negativa tankar om 2142 för snart 7 år sen om man läser kommentarerna här.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Battlefield 2,6 är dem iaf uppe i... Då har vi kanske ett riktigt BF3 snart

Inaktiv

Det verkar som det är elaka ryssar som är banditer i detta spel. Någon måste ringa Arnroth så jag vet vad jag ska tycka!

Medlem

Dagens fps har mycket att lära, från spel som Arma 2-3 och modden Dayz.
Finns inga fps spel man riktigt når den mysfaktorn som framkallas i dom spelen.

Visst det är jätte fin hollywood grafik med fläshiga explotioner och blur och krimskrams. Men den där singlelplayer kampanjen såg ungefär lika spännande ut som spöktåget på Furuvik.

Medlem

Call of Battlefield? Uhm.. ja.. Tur man har Arma 3 på väg..

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av metro swe:
Skrivet av anon_276063:

Jay! Huvudspelaren är en robot! Något som är futuristiskt i Battlefield 4 i alla fall.

"Turning engaged. Please wait .. .. .. .. .. .. .. .. turning around completed. Targeting enemies. Moving left, up, up, up, left, left, left. Targeting the enemy complete. Engaging..."

Jävla shit-kontroller! -.- Jag fattar inte varför förstaperson-spel ens kom till konsollerna från första början. Annars ser spelet riktigt tjusigt ut Jag ser fram emot en PC-visning av spelet, men det kommer säkert aldrig att hända förrän spelet släpps!

Antingen så var det en PC uppvisning fast dom hade en dosa att styra den med och inte orkat byta ut symbolerna för F osv osv till det som ska vara på dosan, eller så vela dom bara visa att det här är en PC verision utav spelet.

Om det där nu var en PC-visning, vilket jag tvivlar stort på för typ alla visningar görs på konsoller nu för tiden, så är det en extremt dålig visning. Jag menar, förstaperson-spel ska enbart spelas med en datormus och ett tangentbord! Så har det alltid varit och kommer alltid att vara., men tyvärr vidareutvecklades konsollerna och blev allt mer större och därav fler utbud av spel -.- Tacka vetja den gamla goda tiden gällande konsoller <3

Enligt SweC så körs presentationen på en PC med ett AMD 7990 kort! Länk

Sedan så kan det vara lite lättare att hänga med när dom kör med en dosa, ist för att använda ryckiga mus + tangentbord rörelser

Och vill heller inte hålla med om att PC spel ska ALLTID spelas med mus och tangentbord
Jag själv sitter med en 360 dosa på min PC och spelar Bioshock Infinite! Huur skönt som helst

Sen är det liite mycket whine nu tycker ja ;:p flesta av er kommer ju köpa spelet

123
Skriv svar