Defiance ute nu – här är senaste trailern

Medlem
Skrivet av Javas:

Ni som säger att det är dåligt, kan ni utveckla lite mer? Varför är det dåligt?

SItter själv och funderar på om jag ska skaffa det eller inte

http://www.youtube.com/watch?v=2ExLQqh3bhQ

Där har du en snabb anledning.. känns inge vidare alls.

Medlem

Har kört sen betan och jag gillar det mycket.
Håller inte med alla som säger att det är dynga för det är det definitivt inte.
Spelet blir bara bättre och bättre även om det finns vissa funktioner osv som är lite klena.
Märks att spelet är konsolanpassat och att det märks tydligt i UI:n för att ta ett exempel.
Finns lite att slipa på som sagt men annars är spelet riktigt kul och framförallt i Co-op med polarna.
Det är lite mycket folk i första området men det tunnas ut efterhand som tur är, så man slipper alla p12or som hoppar och kör fordon överallt

Bra story som man kan spela ihop, många side quests och även random dynamiska missions och händelser man kan delta i.
AI:n på fienderna är varierande men den är absolut inte korkad som vissa påstår här.

Spelet är inte för alla, gillar man inte combat-systemet som i Mass Effect så kanske man skall undvika Defiance.
Själv älskar jag det och därför passar Defiance mig oerhört mycket.
Så till er som tvekar skaffa spelet och testa själv, man kan köpa spelet för runt 250 spänn på nätet så det är ingen förlust om man inte gillar det.
Lyssna inte på vad enskilda folk skriver bara för att dom inte klarar av eller ogillar spelet.

Defiance är en frisk fläkt i MMO-träsket där mycket skit florerar och jag ser fram emot att utforska alla områden och följa storyn samtidigt som jag kollar på den kommande TV-serien som skall samköra med spelet.

Nu skiter jag i det här, dags för Defiance igen
Årets bästa MMO enligt mig.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Javas:

Ni som säger att det är dåligt, kan ni utveckla lite mer? Varför är det dåligt?

SItter själv och funderar på om jag ska skaffa det eller inte

http://www.youtube.com/watch?v=2ExLQqh3bhQ

Där har du en snabb anledning.. känns inge vidare alls.

Ett klipp från tutorial?!
Skärp dig för fan.
Det är ju bara för att lära sig de enkla första stegen i kontrollerna.

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Javas:

Ni som säger att det är dåligt, kan ni utveckla lite mer? Varför är det dåligt?

SItter själv och funderar på om jag ska skaffa det eller inte

http://www.youtube.com/watch?v=2ExLQqh3bhQ

Där har du en snabb anledning.. känns inge vidare alls.

Ett klipp från tutorial?!
Skärp dig för fan.
Det är ju bara för att lära sig de enkla första stegen i kontrollerna.

tutorial eller inte, hjärndöd AI är hemskt och oattraktivt, början av spelet ska vara fylld med spänning och häftiga grejer så man faktiskt fastnar för det..

Ett exempel på så död AI gör en väldigt avtänd att spela

Och vadå lära sig de enkla första stegen? sätter man sig med Defiance så har man med högsta sannolikhet spelat ett spel som använder musen och WASD samt vänsterklick. Sen att spelet har tekniska problem sedan Alphan och inte har gjort någonting åt dem visar att spelet har en avtändande utvecklare, inget man ska stödja.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Javas:

Ni som säger att det är dåligt, kan ni utveckla lite mer? Varför är det dåligt?

SItter själv och funderar på om jag ska skaffa det eller inte

http://www.youtube.com/watch?v=2ExLQqh3bhQ

Där har du en snabb anledning.. känns inge vidare alls.

Ett klipp från tutorial?!
Skärp dig för fan.
Det är ju bara för att lära sig de enkla första stegen i kontrollerna.

tutorial eller inte, hjärndöd AI är hemskt och oattraktivt, början av spelet ska vara fylld med spänning och häftiga grejer så man faktiskt fastnar för det..

Ett exempel på så död AI gör en väldigt avtänd att spela

Och vadå lära sig de enkla första stegen? sätter man sig med Defiance så har man med högsta sannolikhet spelat ett spel som använder musen och WASD samt vänsterklick. Sen att spelet har tekniska problem sedan Alphan och inte har gjort någonting åt dem visar att spelet har en avtändande utvecklare, inget man ska stödja.

Du kommer med ganska intetsägande kritik faktiskt, du låter mest som en bitter hater som bara vräker ur sig massa dynga.
Kom med konstruktiv kritik istället.
Varför skulle folk vara inbitna gamers för att spela ett MMO?
Det finns inga belägg alls i ditt korkade påstående.

Allt du sagt än så länge stämmer inte, du har spelat 2 timmar i starten av spelet vilket inte kvalificerar dig över huvud taget att bedöma spelet.

Gör om, gör rätt.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Javas:

Ni som säger att det är dåligt, kan ni utveckla lite mer? Varför är det dåligt?

SItter själv och funderar på om jag ska skaffa det eller inte

http://www.youtube.com/watch?v=2ExLQqh3bhQ

Där har du en snabb anledning.. känns inge vidare alls.

Ett klipp från tutorial?!
Skärp dig för fan.
Det är ju bara för att lära sig de enkla första stegen i kontrollerna.

tutorial eller inte, hjärndöd AI är hemskt och oattraktivt, början av spelet ska vara fylld med spänning och häftiga grejer så man faktiskt fastnar för det..

Ett exempel på så död AI gör en väldigt avtänd att spela

Och vadå lära sig de enkla första stegen? sätter man sig med Defiance så har man med högsta sannolikhet spelat ett spel som använder musen och WASD samt vänsterklick. Sen att spelet har tekniska problem sedan Alphan och inte har gjort någonting åt dem visar att spelet har en avtändande utvecklare, inget man ska stödja.

Defiance klarar sig bättre utan spelare som dig.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Defiance klarar sig bättre utan spelare som dig.

Bra, för spelet verkar verkligen inte vara någonting för mig, det är verkligen inte min typ av spel

Skrivet av Mindrax:

du låter mest som en bitter hater som bara vräker ur sig massa dynga.
Kom med konstruktiv kritik istället.

Allt du sagt än så länge stämmer inte, du har spelat 2 timmar i starten av spelet vilket inte kvalificerar dig över huvud taget att bedöma spelet.

Gör om, gör rätt.

Förklara hemskt gärna hur det jag säger inte stämmer när jag säger min personliga åsikt om spelet, jag är väldigt säker på vad jag själv tycker om spelet.

Måste man klara av spelet 100% innan du är nöjd? om spelet inte är roligt första timmarna så har utvecklarna gjort fel från första början.

Vi får väl se om några dagar när folk har klarat sig till toppen om spelet är bra eller inte eller hur?

Sedan att du säger att jag är en bitter hater som vräker ur mig dynga kan jag spegla rakt tillbaka till dig, du sätter upp försvaret på max och härjar till ordentligt.

Låt folk ha sina åsikter om spelet, du kanske tycker man ska spela till maxnivån innan man kan kommentera hur bra spelet är, jag tycker att om spelet inte är bra i början så lär de inte bli mycket bättre heller.

Sen förklara gärna för mig hur det är dynga när det finns tekniska problem sedan Alphan som inte är åtgärdade, snälla berätta.. googla och se bevisen framför dina ögon.

http://forums.defiance.com/showthread.php?14633-Options-Menu
Här har du pojk

Medlem

Var helt fast i betan, det var riktigt kul!
Mass Effect + Borderlands = Defiance

Hade varit ett givet köp om pengarna räckt

Men ni som säger att spelet är kasst, well, din förlust!

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av MrPeters:

Defiance klarar sig bättre utan spelare som dig.

Bra, för spelet verkar verkligen inte vara någonting för mig, det är verkligen inte min typ av spel

Skrivet av Mindrax:

du låter mest som en bitter hater som bara vräker ur sig massa dynga.
Kom med konstruktiv kritik istället.

Allt du sagt än så länge stämmer inte, du har spelat 2 timmar i starten av spelet vilket inte kvalificerar dig över huvud taget att bedöma spelet.

Gör om, gör rätt.

Förklara hemskt gärna hur det jag säger inte stämmer när jag säger min personliga åsikt om spelet, jag är väldigt säker på vad jag själv tycker om spelet.

Måste man klara av spelet 100% innan du är nöjd? om spelet inte är roligt första timmarna så har utvecklarna gjort fel från första början.

Vi får väl se om några dagar när folk har klarat sig till toppen om spelet är bra eller inte eller hur?

Sedan att du säger att jag är en bitter hater som vräker ur mig dynga kan jag spegla rakt tillbaka till dig, du sätter upp försvaret på max och härjar till ordentligt.

Låt folk ha sina åsikter om spelet, du kanske tycker man ska spela till maxnivån innan man kan kommentera hur bra spelet är, jag tycker att om spelet inte är bra i början så lär de inte bli mycket bättre heller.

Sen förklara gärna för mig hur det är dynga när det finns tekniska problem sedan Alphan som inte är åtgärdade, snälla berätta.. googla och se bevisen framför dina ögon.

http://forums.defiance.com/showthread.php?14633-Options-Menu
Här har du pojk

Du är ute på tunn is lille pojk.
Länken du postade förklarar hur man får fram en meny?
Du vet att spelet är konsolanpassat va?
Inte det mest optimerade valet av menyhantering men definitivt inte något som förstör gameplay som du verkar påskina.

Kan dock hålla med dig om att det finns saker som kan optimeras och förändras, vilket jag också tror de kommer göra så småningom.

Sen säger du nu att det är din personliga åsikt?
Du har inte sagt någonstans att det var DIN personliga åsikt, du kom med rena påståenden.
Dessutom uppmanar du folk att inte köpa det med, hur personligt är det?
Får folk inte köpa vad de vill bara för att DU inte gillar spelet?

Du säger sen att jag sätter upp försvaret direkt, jaså var då?
Du har uppenbarligen lässvårigheter eller så förstår du inte vad folk skriver.
Säger mer om dig än om mig helt ärligt

Så jag säger som jag sa åt dig innan... GÖR OM, GÖR RÄTT!!!

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Du är ute på tunn is lille pojk.
Länken du postade förklarar hur man får fram en meny?
Du vet att spelet är konsolanpassat va?

Problemet är väl snarare att spelet krashar om man har en 120Hz monitor och försöker öppna options och att det är ett problem som varit kännt sedan tidig alpha ?

I övrigt ser spelet ganska intressant ut, särskilt som den extremkorkade AI'n som visades i TB's video bara är i startområdet, så jag väntar ett litet tag till och ser hur det går för spelet


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Mindrax:

Du är ute på tunn is lille pojk.
Länken du postade förklarar hur man får fram en meny?
Du vet att spelet är konsolanpassat va?

Problemet är väl snarare att spelet krashar om man har en 120Hz monitor och försöker öppna options och att det är ett problem som varit kännt sedan tidig alpha ?

I övrigt ser spelet ganska intressant ut, särskilt som den extremkorkade AI'n som visades i TB's video bara är i startområdet, så jag väntar ett litet tag till och ser hur det går för spelet

Helt korrekt, det gäller kraschbuggen med 120Hz som uppstår när man använder menyn.
Att de inte åtgärdat den buggen är kass, men de anser väl att den är vagt kritisk än.
Fast killen som postade frågan undrade om menyn och hur man fick fram det han frågade efter.
Sen att sista postaren inflika buggproblemet var ju sekundärt.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Yabba:

Har inte haft så här roligt i ett spel på ett bra tag, alla haters gå å lägg er.

Om du nu spelat ett tag, vilket jag antar att du har, så undrar jag om spelets AI på fienderna blir smartare än vad som visas i startområdet i filmklippet som bionicman länkade till ( http://www.youtube.com/watch?v=2ExLQqh3bhQ ) ?

(Jag har självklart inte spelat något eller tittat på så många klipp eller annat så jag sällar mig varken till haters eller fanboys, jag är bara nyfiken.)

Det där är tutorial arean, där är AIn nästintill icke-existerande.
Kan påpeka att AIn blir mycket bättre än det där, den reagerar på ljud (Till viss del), tar skydd & använder små mängder taktik, de har även en line of sight.

Skrivet av bionicman:

hett tips

1:kolla internet
[http://www.youtube.com/watch?v=2ExLQqh3bhQ]

2:ha is i magen

3:köp om det är bra

Den videon gör mig bara arg på grund av hur mycket fel TB har...
Jag har alltid gillat TB & hans videos men den där videon bör bli deletad på grund av hur mycket fel den har.

Fast nu poängterar han ju att det kan röra sig om endast början, det är ju inte fel eller? Tycker det är bra att han gör sådana här videos för alltför många köper spelen dag ett och väntar inte med att kolla upp om spelet är så bra som det verkar. Precis som han säger så vet utgivarna om att många vill ha ett försprång mot andra spelare och kan köpa ett spel bara för att få detta utan att först vara helt säker på att det som sagts kommer vara med i spelet. Ser hellre att han gör videos som uppmanar till att vara försiktig än att göra videos där han säger köp spelet för det verkar lovande.

Medlem

He he ja kör man tutorialen och sedan spyr på spelet får man kanske skylla sig själv.

Jag förstår inte varför AI.n är gjord sådär, men antar att de inte vill att de casual spelare de hoppas dra in i och med tv-serien inte ska bli iväg skrämda, men det är klart det blir ett dåligt first impression. TB borde iof sig vara bättre än att dömma ett spel på bara tutorial xD Dett är inte den första spel-tutorial som är fördummande lätt.

Det är skillnad i själva spelet.

Jag blir också lite fundersam. Ja man får leta igenom lite brända lik medan man rör sig i området precis efter ens skepp krachat. Man letar efter sin arbetsgivare, vilket kanske inte är helt underligt då det är han som håller i ens stålar. Det klagas alltid på alla former av quests, till och med på dynamik events i GW2, för att man alltid kan urskilja någon form av -döda detta, -hämta detta eller -gå dit. Själv har jag svårt att se hur kul ett spel med quester skulle vara om man inte hade något av den sorten. Det viktiga för mig är att det kanske känns lite naturligt och får det i historien.

Om man spelar en nyvaknad gud kanske det är lite underligt att de skickar ut en att göra saker som man borde ha vanligt folk till, men är man en prisjägare som jobbar för en man och den mannen försvinner kanske det inte är helt underligt att man tar och kollar ifall han är ett av alla de lik som ligger på marken...


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:

He he ja kör man tutorialen och sedan spyr på spelet får man kanske skylla sig själv.

Jag förstår inte varför AI.n är gjord sådär, men antar att de inte vill att de casual spelare de hoppas dra in i och med tv-serien inte ska bli iväg skrämda, men det är klart det blir ett dåligt first impression. TB borde iof sig vara bättre än att dömma ett spel på bara tutorial xD Dett är inte den första spel-tutorial som är fördummande lätt.

Du menar det han nämner runt 3:40, 4:16 och 5:06 ? Tittade du ens på videon och lyssnade på vad han sa ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

TB tar upp Defiance 11,20 min in i VLOG - Are you still there ?

Underbart, de kör med samma sabla skit i Defiance som gjorde att jag ogillade Killzone 2 och CoD 4, fiender som fortsätter att spawna tills man "förstört" det som de spawnar ifrån. När ska de sluta göra spelen svårare på det här sättet, för mig är det bara väldigt irriterande och tyder på en utvecklare som är "lat".

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av absimilard:

He he ja kör man tutorialen och sedan spyr på spelet får man kanske skylla sig själv.

Jag förstår inte varför AI.n är gjord sådär, men antar att de inte vill att de casual spelare de hoppas dra in i och med tv-serien inte ska bli iväg skrämda, men det är klart det blir ett dåligt first impression. TB borde iof sig vara bättre än att dömma ett spel på bara tutorial xD Dett är inte den första spel-tutorial som är fördummande lätt.

Du menar det han nämner runt 3:40, 4:16 och 5:06 ? Tittade du ens på videon och lyssnade på vad han sa ?

Ja, men eftersom just den videon användes som underlag för att dömma spelet i denna tråd, så får man väl säga att det som fastnade hos de flesta var: *en TB video dissar ett spel, det verkar vara helt kass*.

Alltså var det inte tydligt för folk att han kastade ur sig ytterliggare en video där han skränar över ett spel, fast han bara kör lite i tutorial.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:

Ja, men eftersom just den videon användes som underlag för att dömma spelet i denna tråd, så får man väl säga att det som fastnade hos de flesta var: *en TB video dissar ett spel, det verkar vara helt kass*.

Alltså var det inte tydligt för folk att han kastade ur sig ytterliggare en video där han skränar över ett spel, fast han bara kör lite i tutorial.

Det är ju knappast videons eller TB's fel, det är ju de som tittar som inte förstått vad han sagt minst tre gånger på fem minuter.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Mindrax:

Du är ute på tunn is lille pojk.
Länken du postade förklarar hur man får fram en meny?
Du vet att spelet är konsolanpassat va?

Problemet är väl snarare att spelet krashar om man har en 120Hz monitor och försöker öppna options och att det är ett problem som varit kännt sedan tidig alpha ?

I övrigt ser spelet ganska intressant ut, särskilt som den extremkorkade AI'n som visades i TB's video bara är i startområdet, så jag väntar ett litet tag till och ser hur det går för spelet

Vilket också är nåt de vet om och jobbar på för att fixa. Har för mig dock att folk inte riktigt visste att det var för att de hade en 120hz monitor som orskadade det förrän ganska nyligen dock.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Vilket också är nåt de vet om och jobbar på för att fixa. Har för mig dock att folk inte riktigt visste att det var för att de hade en 120hz monitor som orskadade det förrän ganska nyligen dock.

De har fixat det nu, inga krasher för de med 120Hz skärmar.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Woffen:

Vilket också är nåt de vet om och jobbar på för att fixa. Har för mig dock att folk inte riktigt visste att det var för att de hade en 120hz monitor som orskadade det förrän ganska nyligen dock.

De har fixat det nu, inga krasher för de med 120Hz skärmar.

Ännu bättre

12
Skriv svar