Microsoft ber om ursäkt för sin creative director

Robot
Microsoft ber om ursäkt för sin creative director
Medlem
Microsoft ber om ursäkt för sin creative director

Deras uttalande är som en dammsugare.

Det behöver ström för att fungera.

Medlem

Ja vi ser väl om man slipper skiten med att ha konsolen alltid online för att få spela. Gör dom det rätt har dom ju kvar många kunder, då kan dom samtidigt göra så att man kan spela gratis på internet men vill man få med lite saker så som indie spel m.m så får man betala en prenumerations avgift. Ta inspiration av vad sony gör, eller bara tänk efter hur bra det är. Dom skulle inte förlora ett öre på att låta folk slippa betala för att få lira på nätet via xbox

Medlem

Jag tolkar det där som att "Always-online" är bekräftat. Jag förstår att ett företag inte har tid att förneka alla rykten oavsett om det är sanna eller inte.

Men när det har blåst upp så här så borde ju MS förneka ryktet om det nu är falsk så att dom kan lugna sina kunder... Men så blev det inte.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag tolkar det där som att "Always-online" är bekräftat. Jag förstår att ett företag inte har tid att förneka alla rykten oavsett om det är sanna eller inte.

Men när det har blåst upp så här så borde ju MS förneka ryktet om det nu är falsk så att dom kan lugna sina kunder... Men så blev det inte.

Stämmer det så kommer oavsett folk sen se till att dom kommer kunna spela offline om dom vill

Inaktiv

Så en creative director på deras spelavdelning, alltså HELA AVDELNINGEN förstår inte vidden av att kommentera saker på twitter?

Jag hoppas att saker som always on slår tillbaks hårt någon gång, som att xboxen blir en gigantisk succe, men därefter märker dom att bara 10% köper spel o resten piratar bara för sakens skull, då skulle vi få en förändring och kunderna skulle sluta hanteras som kriminella.

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Så en creative director på deras spelavdelning, alltså HELA AVDELNINGEN förstår inte vidden av att kommentera saker på twitter?

Han valde nog att inte läsa Microsofts interna policy om att skriva på sociala medier. Den lär nog gå ut nu igen på Microsoft med ett rött utropstecken.

Medlem

Jag trodde inte det var fysiskt möjligt, men Orth är både blåst och suger - samtidigt.

Medlem

"Fuck that looser" - Jay Wilson

Medlem

Personligen så tänker jag precis Jehuty!!! Den är utsagan från Microsoft är bekräftelsen att ryktet var sant!

Inaktiv
Skrivet av Ziljun:

Deras uttalande är som en damsugare.

Det behöver ström för att fungera.

Damsugare? Oj dah, nu sidetrackar vi nog lite här

Medlem
Skrivet av Prexun:
Skrivet av Ziljun:

Deras uttalande är som en damsugare.

Det behöver ström för att fungera.

Damsugare? Oj dah, nu sidetrackar vi nog lite här

*Ahem*

Oops

*Quickfix*

phi
Medlem
Skrivet av Gaara:

"Fuck that looser" - Jay Wilson

Eh va? Lös...are?

Medlem

Microsoft är en hög klantar som inte kan få något rätt på sistone.

Windows 8 är en katastrof. Dom dödar WLM för att tvinga på oss Skype-eländet. De har idiotiska idéer med sina konsoler samt har sabbat en rad med spel som var bra en gång i tiden.

Microsoft är i mina ögon i samma låga nivå som Apple nu för tiden.

Medlem

De vill ha vår förlåtelse och vi vill ha en konsol som inte har always-online krav.
Quid pro quo?

Medlem

Hejja Microsoft! mer andelar till Nintendo och Sony!

Men Atlas Rescale, att kalla Win 8 katastrof är lite av en överdrift. Det är faktiskt ett väldigt bra operativsystem. Även skype är bättre än WLM.

Medlem

Var ni tvungna och ta en bild på en smutsig xbox? Jag förväntar mig lite mer utav FZ om jag ska vara helt ärlig. Jag tycker det är ni som ska be om ursäkt!

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Var ni tvungna och ta en bild på en smutsig xbox? Jag förväntar mig lite mer utav FZ om jag ska vara helt ärlig. Jag tycker det är ni som ska be om ursäkt!

Vad menar du? Microsoft vill låsa in sina konsumenter och begränsa spelandet, och FZ väljer då att ha en bild på en smutsig xbox som "rubrikbild", och då ska FZ be om ursäkt till vilka? Oss läsare? MS?

För övrigt så är det helt galet med att ha en konsol med "always online DRM", här är en bra förklaring om varför:

http://www.gamefront.com/always-online-xbox-console-an-insane...

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Hejja Microsoft! mer andelar till Nintendo och Sony!

Men Atlas Rescale, att kalla Win 8 katastrof är lite av en överdrift. Det är faktiskt ett väldigt bra operativsystem. Även skype är bättre än WLM.

Håller absolut inte med. Windows 8 må vara rent tekniskt bättre än 7, men är helt sabbat av en värdelös UI. Såg en rätt bra gämnförelse på SweClockers här om dagen av medlemmen Ozzed: "Om någon släpper världens bästa bil men med joystick istället och säger att "ratt får ni fixa själva om ni vill ha det istället" blir det en dålig bil av just den anledningen. Själva gränssnittet FÅR helt enkelt inte ha så stora fel att man måste förlita sig på tredjepartsprylar för att det ska fungera, och så upplever många Modern UI."

Skype är bättre på röstsamtal ja. Men även här är den UIn som är katastrofalt dålig. Har personligen använt WLM sedan 2004-2005 någon gång, sitter fortfarande på version 2009 och tänker absolut inte byta till något så värdelöst som Skype.

Inaktiv

Även anställda på MS får rrod tydligen.
Finns det inget som funkar på det företaget.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:
Skrivet av Kerrai:

Hejja Microsoft! mer andelar till Nintendo och Sony!

Men Atlas Rescale, att kalla Win 8 katastrof är lite av en överdrift. Det är faktiskt ett väldigt bra operativsystem. Även skype är bättre än WLM.

Håller absolut inte med. Windows 8 må vara rent tekniskt bättre än 7, men är helt sabbat av en värdelös UI. Såg en rätt bra gämnförelse på SweClockers här om dagen av medlemmen Ozzed: "Om någon släpper världens bästa bil men med joystick istället och säger att "ratt får ni fixa själva om ni vill ha det istället" blir det en dålig bil av just den anledningen. Själva gränssnittet FÅR helt enkelt inte ha så stora fel att man måste förlita sig på tredjepartsprylar för att det ska fungera, och så upplever många Modern UI."

Skype är bättre på röstsamtal ja. Men även här är den UIn som är katastrofalt dålig. Har personligen använt WLM sedan 2004-2005 någon gång, sitter fortfarande på version 2009 och tänker absolut inte byta till något så värdelöst som Skype.

Alla kan inte gilla allt.

Medlem

Jag förlåter Microsoft! Jag tänker dock inte köpa en konsol som tvingar mig att vara uppkopplad för att spela, om det nu kommer bli så.

Medlem

Min mobil är alltid uppkopplad o det stör mig inte om min xbox är det stör mig inte heller. Och alla konsol företag låser in sina kunder ... inget nytt. Det är ju så de säljer mest.. Det kan jag leva med.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Det här är om möjligt mer oroande än det första uttalandet.

Genom att inte alls nämna eller dementera uppgiften om always-online drm så bekräftar MS att den uppgiften är riktig.

Vilket för min del innebär bye bye MS och Hello PS4.
(Om det dessutom innebär att jag slipper betala för gold abonnemanget är ju bara bonus.)

Medlem
Skrivet av chopper:

Min mobil är alltid uppkopplad o det stör mig inte om min xbox är det stör mig inte heller. Och alla konsol företag låser in sina kunder ... inget nytt. Det är ju så de säljer mest.. Det kan jag leva med.

Är din mobil verkligen alltid uppkopplad? Jag gissar på att du aldrig har tagit dig utanför något storstadsområde eller haft överbelastade master.

Vill du sedan get shafted av någon så varsågod, andra är nog lite smartare. Om jag kan välja mellan en konsoll som tvingar mig att alltid vara uppkopplad och en likvärdig som inte gör det, varför i h-e ska välja den förstnämnda?

k3m
Medlem

Tur vi har gog.com

Medlem

"Alway online" ftw. Tänk vad mycket gnällspikar och mygel man slipper nu. Gnällspikarna kan ju köpa något annat istället. Ingen kommer att sakna er!

Medlem
Skrivet av billybob:

"Alway online" ftw. Tänk vad mycket gnällspikar och mygel man slipper nu. Gnällspikarna kan ju köpa något annat istället. Ingen kommer att sakna er!

Iofs har du rätt. Då vet man exakt var alla mindre begåvade, lättlurade och omdömeslösa personer finns.

Kan du förresten bara skicka mig dina kreditkortsuppgifter så kan du och jag dela på de 30 miljonerna som sitter fast i en bank i nigieria och som jag har ärvt av en tjänsteman i den nigerianska regeringen?

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Vilket för min del innebär bye bye MS och Hello PS4.
(Om det dessutom innebär att jag slipper betala för gold abonnemanget är ju bara bonus.)

Hoppas du gillar att ha väldigt hög ping när du spelar då.. för mig var bara killzone spelbart online. Soul Calibur snittade vell mellan 1-3sekunder delay när du tröck en kombo osv..
Det är just därför man heldre betalar lite så man faktiskt kan njuta av spelerna online, MS står ju för servrarna istället för speltillverkarna som de gör på PS. Men det visste du ju säkert redan xD

Har haft stabilt nät sedan slutet av 90-talet så "always-online" är inga problem. Varför man väljer att gå till det är ju för att slippa alla pirater.. Då majoriteten av 360 ägarna som kör flashat får sin konsoll låst när de kommer online.

Köper nog både PS4 och "720" så man får njuta av alla bra titlar:)

Medlem
Skrivet av Hapl0:
Skrivet av billybob:

"Alway online" ftw. Tänk vad mycket gnällspikar och mygel man slipper nu. Gnällspikarna kan ju köpa något annat istället. Ingen kommer att sakna er!

Iofs har du rätt. Då vet man exakt var alla mindre begåvade, lättlurade och omdömeslösa personer finns.

Kan du förresten bara skicka mig dina kreditkortsuppgifter så kan du och jag dela på de 30 miljonerna som sitter fast i en bank i nigieria och som jag har ärvt av en tjänsteman i den nigerianska regeringen?

Ojoj. Tog du illa upp nu? Känner du dig kränkt? Behöver du släppa ut lite mer "nerd rage"?

Berätta för mig. Hur får du ihop "always online"-biten och nivån på intelligens?

Borde inte du med en högre nivå av intelligens inse att allt handlar om pengar och MS inte bryr sig om vad du tycker?

123
Skriv svar