Ett datum för Mac-versionen av Simcity har trillat in

Robot
Ett datum för Mac-versionen av Simcity har trillat in

Electronic Arts bekräftade idag datumet för Simcity till de som sitter på en Mac-dator.

#simcity, #electronic-arts


Medlem
Ett datum för Mac-versionen av Simcity har trillat in

Cheetah speed ska tydligen ha blivit upplåst nu också. Dom planerar även att uppdatera spelet till version 2.0.

Medlem

KÖP INTE!!!!

Spelet är fortfarande katastrof med spelförstörande buggar och fake-simulering. Du behöver exempelvis inget annat än bostadsområden och parker för att få befolkning. Samtidigt så har inte spelets utvecklare maxis gett oss minsta lilla ord på FLERA VECKOR om vad de jobbar på eller när det kan komma att fixas.

Den senaste "uppdateringen" var ingen patch (trots att spelet är i ett katastrofalt tillstånd) utan en DLC-reklam med Nissan. Rollbacks och att städer plötsligt försvinner och inte går att spela längre händer fortfarande ofta så din stad kan försvinna när som. De vet fortfarande inte hur de ska fixa detta. Samtidigt är server stabiliteten dålig och handeln mellan städer helt buggad. Förboka inte(!!!!) Tro mig, era pre-order bonusar är urtråkiga ändå så mycket smartare att vänta och se hur det blir och hur många buggar som är kvar osv. Detta är en lurad PC-spelare som talar... gör inte mitt misstag, min plånbok gråter varje dag. Har inte spelat det mer än ett par tillfällen de senaste veckorna och det är fortfarande helt ospelbart!

Inaktiv

Kärlek?

No lube kanske..

Fungerar simuleringen? Läser man på swecs forum så verkar det mesta fortfarande vara trasigt.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Kärlek?

No lube kanske..

Fungerar simuleringen? Läser man på swecs forum så verkar det mesta fortfarande vara trasigt.

nej sim city är fortfarande trasigt. dessutom, sitter du på en macbook kan du nog glömma att köra det på en vettig grafikinställning om du inte har en variant med diskret grafikkort, min 13-tums macbook pro med retinaskärm flyter det bara om jag drar ner allt till minimum. då ser det ut ungefär som en fredagspizza i malmskillnadstrappan.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Kärlek?

No lube kanske..

Fungerar simuleringen? Läser man på swecs forum så verkar det mesta fortfarande vara trasigt.

Det är det. Helt trasigt. Polisbilar/brandbilar kör fortfarande conga-lines runt din stad. Trafiken är katastrof. Du klarar hela spelet med bara residential areas och parker + inga skatter = industri och affärer behövs ej. Arbetare föds fortfarande varje morgon och går till närmaste jobb/hus. Vissa av dessa saker är inte ens buggar utan funkar som de tänkt sig (enligt dom själva). Patch 2.0 notes läckte ut igår på en Tjeckisk officiel simcity blog och den fixade bara småsaker.

Jag har knappt något hopp kvar.

Medlem

Oj vad jag blev överraskad att man faktiskt inte behöver köpa två versioner. Kommer då kunna lira på min macbook i skolan på rasterna!

Medlem
Skrivet av Hadrianuz:

Oj vad jag blev överraskad att man faktiskt inte behöver köpa två versioner. Kommer då kunna lira på min macbook i skolan på rasterna!

Jag har ifs inte provat macversionen, men jag kör windows i bootcamp. Och med tanke på att spel brukar flyta bättre i windows även på macar än vad native mac gör... Det är bara nätt och jämnt spelbart om du inte har ett riktigt grafikchip i den

Medlem

Simcity? Har inte det jävla spelet gått i graven ÄN?

Medlem

Såg fram emot det SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket!

Spelade några dagar.. typ 3, sen dess har jag inte rört de. Spelet skulle vatt ett barndomsminne som återuppväcktes, men de blev bara skit... rent ut sagt skit. Lägg inte pengar på det, det är sönder, funkar inte. Som att köpa en ferarri men den kör som en Saab 900...

Medlem

Inget jag sett från SimCity tyder på en avancerad simulering såsom de sade att den skulle vara. EA/Maxis, simulering innebär att man försöker efterlikna verkligheten, inte att man manipulerar den för att ge en illusion av den. Det komiska är att Cities in motion verkar vara mer av vad EA lovat och då är det inte ens samma typ av spel.

Medlem
Skrivet av Ramkha:

KÖP INTE!!!!

Spelet är fortfarande katastrof med spelförstörande buggar och fake-simulering. Du behöver exempelvis inget annat än bostadsområden och parker för att få befolkning. Samtidigt så har inte spelets utvecklare maxis gett oss minsta lilla ord på FLERA VECKOR om vad de jobbar på eller när det kan komma att fixas.

Den senaste "uppdateringen" var ingen patch (trots att spelet är i ett katastrofalt tillstånd) utan en DLC-reklam med Nissan. Rollbacks och att städer plötsligt försvinner och inte går att spela längre händer fortfarande ofta så din stad kan försvinna när som. De vet fortfarande inte hur de ska fixa detta. Samtidigt är server stabiliteten dålig och handeln mellan städer helt buggad. Förboka inte(!!!!) Tro mig, era pre-order bonusar är urtråkiga ändå så mycket smartare att vänta och se hur det blir och hur många buggar som är kvar osv. Detta är en lurad PC-spelare som talar... gör inte mitt misstag, min plånbok gråter varje dag. Har inte spelat det mer än ett par tillfällen de senaste veckorna och det är fortfarande helt ospelbart!

I Second this

Medlem

Synd att spelet verkar så satans dåligt och trasigt, såg fram rejält att få spela ett nytt sim city, inte ett jävla sims city.
Tur man inte förbokade, hade blivit duktigt missnöjd då.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Cheetah speed ska tydligen ha blivit upplåst nu också. Dom planerar även att uppdatera spelet till version 2.0.

Tog bara en månad drygt för att få dom att fixa spelets hastighet? Detta pga ett helt onödigt onlinekrav.
Så jävla skitdåligt, snacka om att förstöra för konsumenter och ge sig själv mer arbete.

Medlem

Jag är så grymt besviken på detta spel.
Det är inte bara det att det är problem med att starta spel och att få behålla spel...
och att man måste vara uppkopplad och beroende av deras servrar trots att det rent tekniskt inte skulle behövas...
och att trafiken är ett skämt, att siffror i spelet inte stämmer, att utryckningsfordon försvinner utan att kunna fyllas på, att alla brandbilar går på samma brand osv osv osv...

Det är i grunden feldesignat när det kommer till själva simuleringen och det är inget som dom kan patcha bort.

http://www.youtube.com/watch?v=YmS-JuVvVf4

Medlem

Det förtjänar att bli fördröjt till Mac, inte för att jag har något emot Mac men snarare motsatsen. Det gör mer ont att spela det i dess nuvarande katastrofalt dåliga tillstånd än att vänta ett par veckor eller månader extra...

Medlem

Att de ens överväger att släppa spelet till Mac nu tyder ju på total sinnesförvirring hos EA...

Medlem

Kan bara skriva under all kritik, spelet håller inte måttet. Det är Sims i bygga-stad-form, men fullständigt charmlöst. Roten till det onda är den löjligt lilla yta du kan bygga en stad på och att den tänkta räddningen, att man ska kunna samarbeta städer emellan, inte fungerar. Köp inte, jag har inte spelat det på flera veckor och har ingen som helst lust att köra igång det igen. "Årets spel"-kandidat enligt den oseriösa sidan svenska Eurogamer, övriga spelvärlden ratar det.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

tka
Medlem

Är det fortfarande lagligt att sälja det här spelet?

Inaktiv

Man baxnar. De måste ju vara sjuka i huvet som hellre investerar i MacOS än åtgärdar alla fel (inkl o-drm) så resterande miljoner är beredda köpa det. Något större och grövre långfinger till communityn än såhär är väl svårt föreställa sig. Bra jobbat EA.

Medlem

Skitspel! Århundradets största bluff. Gråter mig själv till sömn varje natt över att jag spenderade pengar på skiten.

Medlem
Skrivet av Ramkha:

KÖP INTE!!!!

Spelet är fortfarande katastrof med spelförstörande buggar och fake-simulering. Du behöver exempelvis inget annat än bostadsområden och parker för att få befolkning. Samtidigt så har inte spelets utvecklare maxis gett oss minsta lilla ord på FLERA VECKOR om vad de jobbar på eller när det kan komma att fixas.

Den senaste "uppdateringen" var ingen patch (trots att spelet är i ett katastrofalt tillstånd) utan en DLC-reklam med Nissan. Rollbacks och att städer plötsligt försvinner och inte går att spela längre händer fortfarande ofta så din stad kan försvinna när som. De vet fortfarande inte hur de ska fixa detta. Samtidigt är server stabiliteten dålig och handeln mellan städer helt buggad. Förboka inte(!!!!) Tro mig, era pre-order bonusar är urtråkiga ändå så mycket smartare att vänta och se hur det blir och hur många buggar som är kvar osv. Detta är en lurad PC-spelare som talar... gör inte mitt misstag, min plånbok gråter varje dag. Har inte spelat det mer än ett par tillfällen de senaste veckorna och det är fortfarande helt ospelbart!

Men orka... snacka om OVERDRIVE!

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Hadrianuz:

Oj vad jag blev överraskad att man faktiskt inte behöver köpa två versioner. Kommer då kunna lira på min macbook i skolan på rasterna!

Jag har ifs inte provat macversionen, men jag kör windows i bootcamp. Och med tanke på att spel brukar flyta bättre i windows även på macar än vad native mac gör... Det är bara nätt och jämnt spelbart om du inte har ett riktigt grafikchip i den

Har du provat lira det genom parallels? Dom gör ju väldigt mycket reklam om att man kan spela pc spel på maccen etc.

Medlem
Skrivet av Norrin:
Skrivet av boota:
Skrivet av Hadrianuz:

Oj vad jag blev överraskad att man faktiskt inte behöver köpa två versioner. Kommer då kunna lira på min macbook i skolan på rasterna!

Jag har ifs inte provat macversionen, men jag kör windows i bootcamp. Och med tanke på att spel brukar flyta bättre i windows även på macar än vad native mac gör... Det är bara nätt och jämnt spelbart om du inte har ett riktigt grafikchip i den

Har du provat lira det genom parallels? Dom gör ju väldigt mycket reklam om att man kan spela pc spel på maccen etc.

jag har kört bootcamp (dualboot), vilket ger windows direkt tillgång till hårdvaran. trots det är det värdelös prestanda.

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Norrin:
Skrivet av boota:
Skrivet av Hadrianuz:

Oj vad jag blev överraskad att man faktiskt inte behöver köpa två versioner. Kommer då kunna lira på min macbook i skolan på rasterna!

Jag har ifs inte provat macversionen, men jag kör windows i bootcamp. Och med tanke på att spel brukar flyta bättre i windows även på macar än vad native mac gör... Det är bara nätt och jämnt spelbart om du inte har ett riktigt grafikchip i den

Har du provat lira det genom parallels? Dom gör ju väldigt mycket reklam om att man kan spela pc spel på maccen etc.

jag har kört bootcamp (dualboot), vilket ger windows direkt tillgång till hårdvaran. trots det är det värdelös prestanda.

Ok, surt.

Medlem

Köp inte spelet.

Själv har jag inte spelat på flera veckor då hälften av mina städer är korrupta och ej går att ladda.
Deras supportforum har flera trådar med hundratals sidor av rapporter om samma problem.

Den enda kommentaren Maxis/EA lämnat angående detta var för typ tre veckor sen när de bad om mer info från spelarna.

Medlem

Blir lite förvirrad nu.

*Det ska släppas den 11 juni, på Mac.

*Men det bästa är att det räcker med ett exemplar för att spela på Mac och PC...

Varför då inte köpa spelet redan idag (till PC) och peta in skivan i en Mac?

Eller fungerar det endast åt ena hållet? Alltså att PC-versionen fungerar till PC men att Mac-versionen fungerar BÅDE till Mac OCH PC?

MVH

förvirrad läsare

:S

Medlem
Skrivet av Banjo:

Blir lite förvirrad nu.

*Det ska släppas den 11 juni, på Mac.

*Men det bästa är att det räcker med ett exemplar för att spela på Mac och PC...

Varför då inte köpa spelet redan idag (till PC) och peta in skivan i en Mac?

Eller fungerar det endast åt ena hållet? Alltså att PC-versionen fungerar till PC men att Mac-versionen fungerar BÅDE till Mac OCH PC?

MVH

förvirrad läsare

:S

med dagens moderna teknik så förväntar de sig nog att du laddar ner spelet från origin och då får du två olika varianter beroende på om du laddar ner till mac eller pc då PC-spel inte fungerar på mac och vice versa.

Medlem
Skrivet av ericosten:
Skrivet av Ramkha:

KÖP INTE!!!!

Spelet är fortfarande katastrof med spelförstörande buggar och fake-simulering. Du behöver exempelvis inget annat än bostadsområden och parker för att få befolkning. Samtidigt så har inte spelets utvecklare maxis gett oss minsta lilla ord på FLERA VECKOR om vad de jobbar på eller när det kan komma att fixas.

Den senaste "uppdateringen" var ingen patch (trots att spelet är i ett katastrofalt tillstånd) utan en DLC-reklam med Nissan. Rollbacks och att städer plötsligt försvinner och inte går att spela längre händer fortfarande ofta så din stad kan försvinna när som. De vet fortfarande inte hur de ska fixa detta. Samtidigt är server stabiliteten dålig och handeln mellan städer helt buggad. Förboka inte(!!!!) Tro mig, era pre-order bonusar är urtråkiga ändå så mycket smartare att vänta och se hur det blir och hur många buggar som är kvar osv. Detta är en lurad PC-spelare som talar... gör inte mitt misstag, min plånbok gråter varje dag. Har inte spelat det mer än ett par tillfällen de senaste veckorna och det är fortfarande helt ospelbart!

Men orka... snacka om OVERDRIVE!

Finns ingen överdrift där inte. Spelet är precis så dåligt som jag beskrev det. Om du är nöjd med den produkten de levererat så kan du inte ha förväntat dig något annat än ett facebookspel då det är precis hur ytligt spelet i dess nuvarande form är.

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Norrin:

Har du provat lira det genom parallels? Dom gör ju väldigt mycket reklam om att man kan spela pc spel på maccen etc.

jag har kört bootcamp (dualboot), vilket ger windows direkt tillgång till hårdvaran. trots det är det värdelös prestanda.

Det hjälper inte att köra Windows om det inte finns ett ordentligt grafikkort i Macen.

12
Skriv svar