PC-versionen av Thief är extremt viktig

Medlem

frågan är varför sony eller microsoft inte ger bra mus/tb stöd på deras kommande konsoller. så kanske dom kan ta över pc spelarna!

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av arkhanari:

Med tanke på att man tvingas spela i tredjepersonsperspektiv när man klättrar, att de har quick time events för att "ta hand om vakter" och har ett system i stil med "PRESS BUTTON X TO MOUNT/DISMOUNT LEDGE" så är jag mycket tveksam. Därtill har de snackat om minimap(!!!!) och de kommer att ha quest markers och annat konsolskit.

Det visste jag inte om. Det var ju lite tråkigt... kanske (?)

Om du smyger på smala ytor (typ nockar eller liknande) så autostyrs du längs med dessa och trycker på en knapp för att hoppa på eller av. För oss som använder mus och tangentbord är det bara pinsamt.

Medlem
Skrivet av Nillz:

frågan är varför sony eller microsoft inte ger bra mus/tb stöd på deras kommande konsoller. så kanske dom kan ta över pc spelarna!

Kommer aldrig att köpa konsol igen. Gillar inte att spela med gamepad. Så mus o tangb hjälper inte för konsol köp för mig. Min dator prestanda kan inte fås på konsol så det får vara.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

k3m
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Puscifer:

Detta har jag fått höra för många gånger för att kunna ta påståendet på allvar, tyvärr.

Jag tror på det först när jag ser det.

När många av oss ser det, är det redan försent. Våra pengar ligger i någons annan hand!

Det är därför man inte ska förboka spelen utan vänta tills mer fakta finns att finnas (som recensioner som tar upp sådant som man anser vara av betydelse).

Exakt! Jag förbokar sällan spel nft.

k3m
Medlem
Skrivet av afterclap:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Ztreek:

NOtera detta trevliga FZ läsare..

PS4 och 720 versionen kommer att spelas i 30 fps vad trevligt va?

Jag hade sett fram emot riktigt spelade dvs i 60fps på PS4, men om det ska fortsätta i <30fps så kommer jag inte ens att köpa konsolen.

Allvarligt? Ny generation men inte så mycket nytt mer än namnet och en Facebook knapp.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Detta har jag fått höra för många gånger för att kunna ta påståendet på allvar, tyvärr.

Jag tror på det först när jag ser det.

Tog orden ur munnen på mig!


signatur

Nämen!

Inaktiv

Någon som vet om Thief 4 kommer att kunna köpas via Steam?

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_276063:

Någon som vet om Thief 4 kommer att kunna köpas via Steam?

Utan tvekan.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Är inte orolig över att det itne ska fungera bra med PC. DX:HE fungerade helt OK.

HAHAHA!


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Är inte orolig över att det itne ska fungera bra med PC. DX:HE fungerade helt OK. Däremot så är jag mer orolig över hur mycket det ska "mainstreamas". Dvs pilar hit o dit, text på vad man ska trycka andra moderniteter som irriterar och bara är i vägen.

Och "detective mode, instincts mode, heightend sense mode....."

k3m
Medlem
Skrivet av arkhanari:

Med tanke på att man tvingas spela i tredjepersonsperspektiv när man klättrar, att de har quick time events för att "ta hand om vakter" och har ett system i stil med "PRESS BUTTON X TO MOUNT/DISMOUNT LEDGE" så är jag mycket tveksam. Därtill har de snackat om minimap(!!!!) och de kommer att ha quest markers och annat konsolskit.

Tredjepersonsvyn och qt events kan de fan slopa. Men resten av det du skrev tycker jag är bra att det finns - förutsatt att det går att stänga av.

Men sen att de gör om förstapersonsvyn till en bättre, mera realistisk vy.

Medlem

Ja men om utvecklaren säger det så måste det ju vara sant, jag tror inte alls de får manus från förläggarens PR-avdelning!

Tyvärr har det blivit en del av utvecklingsprocessen av multiplattformspel att slänga ut lite PR-floskler för att blidka PC-horderna så de får sålt några ex till. "Det kommer vara sååå hardcore, vi är alla fans av originalet och gör vårt bästa för att leva upp till det." och sen sitter man där med ett spel där onscreen-tooltipsen fortfarande har konsolknappar och texturerna ser ut som havregrynsgröt och optionsmenyn består av mousesensitivity och movement-binds.

Allteftersom utvecklingen fortgår kommer det läcka ut mer och mer varningsignaler och sen när första E3-demon med gameplay släpps så raseras drömmen helt.

Medlem

Bollen är som man säger deras..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av afterclap:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Ztreek:

NOtera detta trevliga FZ läsare..

PS4 och 720 versionen kommer att spelas i 30 fps vad trevligt va?

Jag hade sett fram emot riktigt spelade dvs i 60fps på PS4, men om det ska fortsätta i &lt;30fps så kommer jag inte ens att köpa konsolen.

Allvarligt? Ny generation men inte så mycket nytt mer än namnet och en Facebook knapp.

http://www.videogamer.com/ps4/thief/news/ps4_thief_capped_at_...

Glad man har en god PC för de här titlarna.

Medlem

Thief 4, Star Citizen...2014 kommer att rula!

Medlem

Jag tror att pc kommer att stå i fokus bra mkt mer i framtiden pga alla kickatarter-spel som star citizen, shroud of the Avatar, planetary annihilation osv, spel som är oberoende av utgivare och ändå har grymma budgetar. 2014 och 2015 tror jag kommer bli bra år för pc-marknaden

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag tror att pc kommer att stå i fokus bra mkt mer i framtiden pga alla kickatarter-spel som star citizen, shroud of the Avatar, planetary annihilation osv, spel som är oberoende av utgivare och ändå har grymma budgetar. 2014 och 2015 tror jag kommer bli bra år för pc-marknaden

Ja men det räcker inte att säga att de tänker satsa på PC och inte samtidigt förstå att PC spelare oftast kräver mer av sina spel. Anledningen till att många Kickstarter projekt lyckas är för att det rör sig om spel som tilltalar en core/hardcore marknad. De som donerar har tröttnat på alla dessa AAA-titlar som oftast endast är grafiskt godis men suger när det kommer till att vara utmanande. Ett spel som Elite till exempel är väldigt hardcore, bara att docka kräver en hel del övning. Om man vill nå Elite status kommer man få spela spelet väldigt länge. Samma sak med Torment, Planescape Torment är ett spel som mer är som en bok än ett spel då det kräver att man läser väldigt mycket text, något som jag tvivlar på att den stora massan skulle orka med att läsa.

Så ja PC har fått mer fokus tack vare Kickstarter men det går inte att säga att man kommer koncentrera sig på PC spelet och sedan släppa ett spel som är som vilket annat AAA-spel som helst. Det lär de som försöker nog ganska snabbt märka. Jag hoppas på att Thief blir en värdig reboot men jag är inte alls säker på det eftersom Thief och Deus Ex är så väldigt olika som spel. Deus Ex går att spela som ett action spel men försök göra det i Thief och du kommer inte överleva länge.

Det som jag läst och sett från Thief pekar på ett väldigt linjärt spel och är det något Thief inte är så är det linjärt. Det är svårt att tilltala alla, de kommer nog bli tvungna att koncentrera sig på en målgrupp och det är knappast svårt att förstå vilken denna kommer bli. Eftersom de tidigare spelen med stor sannolikhet inte är spel som tilltalar den stora massan lär det bli mer Dishonored än Thief.

Medlem

Jag tycker Dishonored är förra årets bästa lir, men jag vill inte se nåt sånt i Thief.

12
Skriv svar