Medlem

Har lirat upp mig till EGO lvl 1000 och jag har inte tröttnat än.
Det är inte ett dåligt spel för mig, jag gillar det trots brister, konsol-sjukan och buggar.
Det är helt nytt, det kommer slipas på och mer innehåll införas.
Gameplay är aningen repetitivt och variationen på uppdrag/events och arkfalls är väldigt klent än så länge.

Men det är co-op med polarna som lyfter spelet för mig, även om co-op-instanserna som man kan hoppa in i utöver den statiska världen är lite få så är det roligt att köra.
Utforska världen tillsammans och köra missions eller events ihop är lysande.

Dock tror jag att spelet har potential att bli riktigt bra och jag håller inte med alla haters/lamers som gastar massa dynga efter att ha spelat lite i början på spelet eller bara sett ett klipp från någon pajas på Youtube.
Jag personligen avskyr WoW eller GW2 som jag testade ganska ingående innan jag lät bilan falla
Men smaken är olika, men inte fan sitter jag och gastar massa skit om de titlarna för de.
Detta spel är inte för alla, precis som alla andra spel är det ytterst personligt vad man gillar.

Får se hur de samkör lite med TV-serien som kommer nu i dagarna

Betyg av mig 7/10 och det står jag för

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ja gränssnittet är fruktansvärt horribelt skrämmande dåligt utfört, annars så är det väl ett bra spel.
Fyller tomrummet och saknaden efter Tabula Rasa iaf!

Tack, fick mig o köpa spelet och jag håller med. Har inte spelat så länge men jag har inte så vårt för menyerna dock, gillar känslan i liret. Visst de ju inget AAA lir men de nice ändå.

Fyller som sagt tabula rasa tomrummet

Medlem

Men finns det en story bakom spelet?


signatur

CCCP clan

Medlem
Skrivet av Maxpower56:

Men finns det en story bakom spelet?

Handlar ju framförallt om Arkhunters som Nolan och Irisa som återkommer i spelet men även andra karaktärer i Defiance. CAss lär säkert dyka upp i TV-serien med.
Man spelar ju en arkhunter i spelet fast jag tycker att Arkfalls än så länge är lite fattiga.
Det skulle ha varit stora skepp med som damp ned på jorden som man skulle kunna utforska.
Detta sker även i TV-serien vilket är häftigare än i spelet.
Sen har vi ju de olika faktionerna som har konflikter och regelrätta krig mellan varandra med.
De finns både i spelet och i TV-serien.
Ett tips är att se TV-serien för att få lite mer djup på världen.
Även om jag kan tycka att TV-serien var lite speedad bara för att trycka in så mycket som möjligt i piloten.
Detta hade de kunnat undvika och istället låta karaktärer och handling växa till sig i några episoder först innan de går vidare.

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Maxpower56:

Men finns det en story bakom spelet?

Handlar ju framförallt om Arkhunters som Nolan och Irisa som återkommer i spelet men även andra karaktärer i Defiance. CAss lär säkert dyka upp i TV-serien med.
Man spelar ju en arkhunter i spelet fast jag tycker att Arkfalls än så länge är lite fattiga.
Det skulle ha varit stora skepp med som damp ned på jorden som man skulle kunna utforska.
Detta sker även i TV-serien vilket är häftigare än i spelet.
Sen har vi ju de olika faktionerna som har konflikter och regelrätta krig mellan varandra med.
De finns både i spelet och i TV-serien.
Ett tips är att se TV-serien för att få lite mer djup på världen.
Även om jag kan tycka att TV-serien var lite speedad bara för att trycka in så mycket som möjligt i piloten.
Detta hade de kunnat undvika och istället låta karaktärer och handling växa till sig i några episoder först innan de går vidare.

Låter rätt intressant blev lite sugen, men väntar nog ett litet tag eftersom spelet verkar vara fylld med buggar annars låter det väldigt intressant, ungefär som tabula rasa ju som ncsoft gjorde för ett tag sen


signatur

CCCP clan

Medlem

Jag råkade visst bli lite besatt av spelet så nu har jag litta redig input

Min "första gubbe" blev egolevel 800 men jag började faktiskt om och de kan jag tycka va lite taskit ;P Men köra om de gick otroligt fort så nu är jag redan ego 300 bara på några timmar vilket man kan tycka är en riktigt svår inlärningskurva i spelet, om man vill uppnå lite av perfektion dvs. Upptäckte tex vid ego700 att man kunde skriva in 120 koder på hemsidan för o få lite loot som man har nytta av i början, mer inventory space, fordon som du kan spawna så fort man spawnar ut ur tutorial området. Man behöver bara springa till fots under tutorialn om man känner till detta, jag sprang dock. I början och de tog lite tid Then again så behöver man inte springa den onödiga startstreckan man så väl känner till trixxen man lär sig under spelets gång.

De som jag gillar är att spelet har achievement liknande funktion, jag hatar achievement (tex steam) och aldrig förstått varför man ens har de, men i detta spelet känns de naturligt, du får mycket för de (ego lvls/outfits tex) och för första gången känner jag att jag vill göra alla Lite youtube fusk krävs kanske för att hitta alla data records men det är en sådan liten del dock, o de oftast bara nån enstaka records om man håller ögonen öppna medans man spelar.

Jag har spelat andra spel med liknande funktion som arkfalls (tex Rift) men detta liret har lyckats bättre, man ser en arkfall av denna typen och tänker "oh dehär måste jag uppnå för att få gear/scrip/keycodes/achievement/exp", ja, du får mycket för att delta. Man spawnar sin runner direkt och drar dit (ingen cast time, bara poppa upp den and ride away), sidemissions man gör kan vänta för inget dåligt kommer hända om man gör det (har inte stött på nån gång än iallafall där de händer nåt ) och en halvtimma går fort i arkfalls. I början tänkte jag men hur kan folk hamna #1 på listan, de måste vara ego lvl 2000 snubben. FEL! Jag har kommit 1'a MÅNGA gånger som level 200 med folk som är lvl 1000-2000. Dvs level ger dig ingen som helst fördel, och jag har lite svårt att fatta det. Man har väl blivit så inpräntad i MMORPG-spel att level betyder allt, så om någon börjar spela, strunt i level, strunt i om vapen har orange/blå eller grön färg, strunt i allt dedär. Min första gubbe fick jag en legendary assault rifle vid ego150 och tänkte wow vilken tur, nu ska jag äga... ..... .... med mitt gamla gröna assault rifle, va? Efter man förstår hur vapensystemet och spelet över huvudtaget fungerar så klaffar det vilket är sjukt skoj. Så skönt och slippa: oh gud skapa ny gubbe kommet ta evigheter och grindar suck stön pust osv!! Skapa du en gubbe och lira med dina polare i co-op maps som är level 3000, nemas problemas. Lirat några instanser (jag menar co-op maps ), skulle ta en boss under 3min för att ta lite extra poäng och tänkte oh nej, jag är lägst level och kommer att få jättedåligt resultat. Fel, #1 samt få extra exp för de, sjukt roligt att se ett spel bryta så inpräntade funktioner som andra spel har präntat in i en att de svårt att släppa

Men sen finns en del felaktigheter i spelet rent funktionsmässigt. I början förstod jag inte varför man inte kunde salvage'a vapen, varför viss gear inte gick att manipulera. Jag fick googla till mig informationen om att loadouts (som kopierar din aktuella loadout), dessa kan du inte salvage'a utan måste unequippa de först. Jaha ok inte så svårt? klicka loadouts, gå till inventoryt och klicka på vapnet, nehe, funkar inte? läsa lite till, ok jag måste välja en loadout gå ur menyn, klicka på I dubbelklicka på vapnet och rince repeat för alla loadouts (5st tror jag) detta är väldigt irriterande när man ska snygga till sitt inventory. Jag behöver köpa 48 keycodes? Sätt igång och köp de individuellt för du kan inte välja tex 10 åt gången. Tycker det är lite synd att man ska behöva slita på tangentbordet på de viset Inte bara o dubbelklicka utan bekräfta också med default knappen på "no" så ja, när man blivit lite mer erfaren och vill göra de fort börjar de sätta hinder, själva spelet gör de inte, bara menyerna som är lite flawed. Inventory är en ologisk lista, när man har 50 slots och 25 grejjor som man vill spara så blir de bara mentalt jobbigt när man ser listan och efter varje korta adventures som man ska tillbaka och rensa space så tar de onödigt lång tid för man vill ju trots allt ut och spela Något jag märkt är att när man spelar länge (ca 8-10 timmar i sträck) så kan spelet börja bugga, de känns lite server lagg (quest grejjorna tar lång tid på sig, vehicles tar tid och spawna, nån gång stötte jag på problem med vissa mobs blev 0% health och gick inte att döda men de kunde döda mig) osså tänker man NEJ nu buggar servern. Men de bara starta om spelet så blev det som "servern" precis restartat så de e inget server lagg de men verkar klientrelaterat. Men som sagt de har bara uppkommit för mig när jag spelat längre än vad jag egentligen skulle Ibland händer de att man ska in i en co-op map och allt är tomt, det kan bugga ibland med, men jag har lärt mig gör något annat i 10min (finns gott om grejjor o göra som är lika kul), prova igen senare så fungerar det nog.

PvP verkar lite obalanserat, detta vet jag inte så mycket om men om du möter någon som maxat sitt vapen och är väldigt bra på det så känns de lite obalanserat, men jag har stött på ett par gånger att så inte är fallet, de mera skillsen som krävs. Det sägs att man kan cloaka och shotta folk i ryggen med shotgun, javisst en gång kanske (cloak har också cooldown), se bara till att inte missa, jag har klarat mig många gånger konstigt nog. Det krävs skills.. Hoppa inte in de första du gör

Det är en sjö av vapen, vissa bra och vissa dåliga och alla har sin lilla nisch. Ett misstag jag gjorde var att jag tyckte infectors är helt värdelösa då jag hade en VOT Overpower (eller nåt sånt) men har man en VOT Canker så är de helt andra bullar, lliiiiiittttteeeee svårt att veta när man introduceras till något. Som sagt, svår inlärningskurva, gärna läsa forum i början om man undrar över nåt, google is your friend, tycker de lite väl för att spela ett spel men jag förstår lite varför också. Det lite av ett nytt tänkade av MMO'n, kan vara jag, svårt o lära en gammal hund o sitta Spelet i sig ger jag 8/10, -1 pga de krångliga menyerna, men att de utvecklats sen 2011, de precis släppt, hade menyerna inte varit så krångliga framför allt loadouts som nämnt ovan och kluddrigt inventory så hade de lätt fått en 9/10. Kan jämnföra med Diablo 3 som utvecklats i mer än 10 år, blev jag verkligen inte wow'ad när det väl släpptes, köpte de, spelade, la ner de tyvärr. (D2 harcore-fan får jag väl tillägga).

Jag hoppas de håller i sig, de har något riktigt bra här, helt min stil och tror det hänger mycket på vad man tycker om osv. Ser dock inte någon som helst anledning att köpa bits (bits, in-game currency för rediga pengar för att köpa virtuella grejjor) finns inte något där som gör någon gamechanger, mer exp, mer script, jag har för mycket script, de något som man får men har lite svårt att göra av med, exp visst boost är nice men ingen gamechanger, jag uppgraderade till deluxe och fick de på köpet i 30 dar Cosmetiska grejjor finns till salu så de bara ett litet plus för de som har pengar och lägga, men känner inte alls att jag skulle välja att köpa bits för att köpa tier3 lådor, hade aldrig gjort de då all hype kring det spelar ingen roll, visst du kan få ett legendariskt men den gröna kan va bättre, anyways medans man spelar får man ändå resources för att köpa ändå vilket är ett plus, lite extra loot helt enkelt.

Prova alla nya vapen, har ett sniper som sög men när den hade meteorite i namnet så va de samma vapen men heeeeeeeeelllllttt olika grejjor, critta för 3k istället för 2k är väldigt stor skillnad, har inte ens öppnat upp modslots för o lägga in mer grejjor i den *drewl* ännu
Oh and btw, critta är inte en %-chans, man crittar om man sätter tex en headshot. Har de inget huvud har de flesta mobsen ett ställe man kan critta på, just gotta find em Vågar inte säga alla då jag inte har stött på alla mobs än

Blev mycket text men de fanns mycket att säga om saken )

Medlem

@Corex

Håller med i mycket av vad du skriver. Det finns enorma möjligheter i spelet och jag tror Defiance har stor potential att bli något stort framöver.
Jag har en EGO lvl 1400 och jag kör ihop med mina polare som florerar i allt från 300 till min egen nivå.
Det funkar perfekt och man märker att balansen mellan oss är väl avvägd och inte påverkar någon negativt.

Mer innehåll är att önska just nu då jag kört igenom alla uppdrag som finns nu och endast jagar P
pursuits, goals och achivements nu när jag inte hjälper polarna med deras grejer.

Skulle gärna ha mer variation på vapen och gear dock, typ som i Borderlands för att ta ett exempel.
Och bättre möjligheter till customization på dina karaktärer.

Medlem
Skrivet av Petter Mårtensson:

I grunden är det enformigt. Det tar inte lång tid innan man inser att dess uppdrag följer vissa mönster, att det bara finns ett visst antal byggstenar de kan bestå av: Skjuta på fiender, aktivera olika maskiner/placera ut bomber/rota i lådor/befria fångar (som fungerar på exakt samma sätt, håll en knapp intryckt i någon sekund), skydda npc:s medan de utför olika aktiviteter (som mest består av att de står stilla i ett par minuter) eller eskortera dem. Omgivningarna ändras, förutsättningarna och fienderna förändras, men i grunden är det exakt samma sak – vare sig man skjuter sig fram genom en underjordisk bunker eller räddar gruvarbetare ute i den öppna världen.

Jag blir nästan irriterad när jag läser sådant. Jag menar; är inte det grunden i ALLA spel? Om man dessutom ser på MMOs så är det mer varierande än många andra spel, så det är ännu mer störande att man nämner att det är enformigt.

Skrivet av Petter Mårtensson:

Jag har sett legosoldater slänga granater på fiender utan att faktiskt göra någon skada. Jag bara stod och stirrade på dem och undrade vad de gjorde där, om de egentligen hade någon relevans förutom att se tuffa ut och skrika manliga fraser åt varandra. Och hur relevant är det?

Stämningshöjande inslag utan att påverka gameplay. Det tycker jag är relevant. Istället för att ha en puckat cutscene, eller att kameran panorerar/zommar eller annat sattyg för att belysa en detalj för att höja stämningen så har dom lagt in lite NPCs istället. Klart bätte än att i Max Payne 3-stil behöva kolla på klipp varannan minut.

Skrivet av Petter Mårtensson:

Vissa mmo-funktioner, som banker eller auktionshus, lyser tyvärr med sin frånvaro. Men ärligt talat, det kvittar när man ändå avverkar vapen på löpande band.

Vad menar du med "avverkar vapen"? Menar att du att dom slits ut, eller att man byter ut dom mot bätter med (o)jämna mellanrum? Om det är det sistnämnda så skulle ju ett AH göra att man slapp byta så ofta och ha ett bätte en längre tid, men jag kan hålla med om att frånvaron av ett AH inte skulle kännas så mycket.

Bra recension i övrigt dock.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar