Thief-fansen vill ha tillbaka Stephen Russel som Garrett

Skrivet av Johan Olander:

Röstskådespelare i ett spel, känns inte som något som skulle få mig att ta till vapen. Nostalgi är kul, men man ska inte vara nostalgisk för sakens skull.

För mig är det dock väldigt viktigt att röster ska stämma, viktigare än utseende. När jag tänker på Thief serien så är rösten det första jag minns & den är nog för att få den exakta känslan av blöt mossa i det kalla trygga mörkret. Brukade till & med tänka med Garretts röst när jag spelade ^^

Russels viskande röst hade definitivt get spelet högre status, men det kommer säkert bli bra ändå. Inget som avgör ett köp för mig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av robbis:

Spelare i ett nötskal, alltid dessa krav... Ge er!

Jaaaa! Nu får kunden ta och ge sig, ta och böja sig fram ska dom göra! Vi vet ju att kunden alltid har fel. Men allvar, om folk tycker det är fel, ska dom inte tala då? Nej nej, bättre böja sig fram och ta den i... ja.

Ja för att dem byter röstskådis är ju verkligen något som går att likställa med att ta den i häcken. Själv är jag ett stort fan av Thief-spelen men bryr mig inte det minsta om vem som gör rösten åt Garrett (nåja, det får gärna var en man). Tycker utvecklaren att är bättre att plocka in en ny kille stöder jag det helhjärtat.

För vissa kanske det känns som det. Har du tänkt på att andra kan inneha andra åsikter än dig? Nej inte, sånt existerar ju inte! Andra åsikter? Nu Skiter jag fullständigt i om dom byter rösten, men bara för det så vill jag väl ändock ha rätten att säga "detta är inte okey imo" eller "detta är okey imo". Om man inte får uttrycka vad man känner, hur ska då utvecklaren veta vad man vill och inte vill? Hur ska någon veta att jag inte gillar den i min röv om jag inte säger till, skulle man kunna uttrycka det.

Vem har sagt något om att du inte skulle få yttra din åsikt, eller att jag inte skulle vara medveten om andra åsikter? Det är jävligt lätt att argumentera när du själv kan hitta på din opponents argumentation. Patetiskt.

k3m
Medlem
Skrivet av dotque:

Vad trött jag blir på alla där ute som bara accepterar allt, när säger ni ifrån egentligen? Säger ni någonsin ifrån?
Finns det ord för såna här jävla individer?

Typ, hjärndöd!

Inaktiv

Jag tycker om spel som INTE är no0b vänliga, dock är Theif ingen höjdare. :#

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av dotque:

Vad trött jag blir på alla där ute som bara accepterar allt, när säger ni ifrån egentligen? Säger ni någonsin ifrån?
Finns det ord för såna här jävla individer?

Röstskådespelare i ett spel, känns inte som något som skulle få mig att ta till vapen. Nostalgi är kul, men man ska inte vara nostalgisk för sakens skull.

Asså det är ju produkt till OSS som VI ska använda, vill vi ha honom borde vi ju få honom.
Men sen snackar ju utvecklarna om stolthet för sin produkt och det är så viktigt att det känns rätt för just dom och blabla mjäk osv..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

stavar han inte med två L? (Russell)

Medlem

Det är detta som genomsyrar en riktig gamer och många utav er sk casual som lirar lite då förstår inte detta helt enkelt..

Älskar ni spel, som är det här fallet, theif, så nöjer man sig inte bara med att det kommer en fortsättning, man köper en känsla, tid att fly undan och då skall det vara perfekt, inte något hopkok bara för att sälja spel!

Precis som med Splinter cell, metal gear eller darksiders, visa röstskådisar fastnar på direkten, och då skall dem inte bytas ut, om möjligt!

sen om det är en tvist om pengar så är det tråkigt, men som princip iaf!

Är ni HCG så skriver ni under, är CAS så skiter ni i allt och runkar på som vanligt


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Garrett's röst är en stor del av vem han är, och de anställer en ny skådespelare bara för att de vill ha mocap. Någonting säger mig att detta spelet kommer vara väldigt olikt Thief.

Denna video förklarar problemet väldigt bra. http://www.youtube.com/watch?v=f5l5ZCb6LLE

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Garrett's röst är en stor del av vem han är, och de anställer en ny skådespelare bara för att de vill ha mocap. Någonting säger mig att detta spelet kommer vara väldigt olikt Thief.

Denna video förklarar problemet väldigt bra. http://www.youtube.com/watch?v=f5l5ZCb6LLE

Gediget jävla klipp!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

True dat...

Trist om EM (Eidos Montreal) beteer sig på det sättet, det leder inte till något gott.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Russel ÄR Garrett.

Så är det bara.

De kan suga my fat one om de byter ut honom.

Medlem

Att de inte tänker använda sig av originalrösten säger mer om spelet än något annat. Eidos Montreal kan säga saker som att de tänker göra ett spel som tilltalar de gamla fansen men de verkar då helt missa att rösten i Thief är lika viktig som rösten var i Duke Nukem 3D. Rösten i en spelserie är av yttersta vikt, varför tror ni det blev sådan uppståndelse när Blizzard sade att Kerrigan kommer ha en annan röstskådis?Varför tror ni Master Chief har samma röstskådis och lär ha så länge spelet är populär? Jo för ta bort den och jag kan lova er att det kommer finnas många arga fans som kommer göra sin röst hörd på ett antal forum.

Jag har ärligt talat inte sett något som tyder på att EM tänker göra ett Thief spel som tilltalar de gamla fansen, snarare har jag sett raka motsatsen. När ska de lära sig, man kan inte göra ett spel som tilltalar alla, Thief har för många element som inte går att anpassa så att det funkar för den stora massan varav olinjära uppdrag är den främsta (samma sak med Hitman och se vad SE gjorde med den serien).

Medlem

Thief 4 blir Assassins Creed i ny förpackning. Att byta ut Russel är som att byta ut Tyrion Lannister mot en annan dvärg.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av robbis:

Spelare i ett nötskal, alltid dessa krav... Ge er!

Jaaaa! Nu får kunden ta och ge sig, ta och böja sig fram ska dom göra! Vi vet ju att kunden alltid har fel. Men allvar, om folk tycker det är fel, ska dom inte tala då? Nej nej, bättre böja sig fram och ta den i... ja.

Ja för att dem byter röstskådis är ju verkligen något som går att likställa med att ta den i häcken. Själv är jag ett stort fan av Thief-spelen men bryr mig inte det minsta om vem som gör rösten åt Garrett (nåja, det får gärna var en man). Tycker utvecklaren att är bättre att plocka in en ny kille stöder jag det helhjärtat.

För vissa kanske det känns som det. Har du tänkt på att andra kan inneha andra åsikter än dig? Nej inte, sånt existerar ju inte! Andra åsikter? Nu Skiter jag fullständigt i om dom byter rösten, men bara för det så vill jag väl ändock ha rätten att säga "detta är inte okey imo" eller "detta är okey imo". Om man inte får uttrycka vad man känner, hur ska då utvecklaren veta vad man vill och inte vill? Hur ska någon veta att jag inte gillar den i min röv om jag inte säger till, skulle man kunna uttrycka det.

Vem har sagt något om att du inte skulle få yttra din åsikt, eller att jag inte skulle vara medveten om andra åsikter? Det är jävligt lätt att argumentera när du själv kan hitta på din opponents argumentation. Patetiskt.

Spelare i ett nötskal, alltid dessa krav... Ge er! Hen dumförklarar dom som vill ha original rösten. Hittar jag på att hen skrivit detta? Oj då frlåt, trodde hen gjort det, men kanske jag som fabrikerat det? Förlåt så hemskt mycket.... mm sure.

Att dumförklara någon för sin åsikt är som att säga att denne inte har rätt till sin åsikt. Att om man har någon annan åsikt så är man dum. Eller du kanske har svårt att förstå vad Spelare i ett nötskal, alltid dessa krav... Ge er! betyder? Det är inget jag hittat på, så varför påstår du det? Hen skrev så och mirr argument var riktat mot det ursprungliga uttalandet från hen.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av robbis:

Spelare i ett nötskal, alltid dessa krav... Ge er!

Jaaaa! Nu får kunden ta och ge sig, ta och böja sig fram ska dom göra! Vi vet ju att kunden alltid har fel. Men allvar, om folk tycker det är fel, ska dom inte tala då? Nej nej, bättre böja sig fram och ta den i... ja.

Dom har 2500 underskrifter, vill då fansen verkligen ha tillbaka den första röstskådespelaren eller bryr dom sig inte så jävla mycket? Kan det vara så att det är utvecklaren som bryr sig mest och kvalitén då dom inte tar in en skådespelare som gjorde en roll för typ 15 år sen då dom vill fånga rörelse och röst samtidigt, i kvalitéts-syfte. och han inte är kapabel till det. Förutsatt att rösten fortfarande passar. Vad fan vet ni om rösten passar fortfarande eller inte, har ni tagit in röstskådespelaren och utvärderat? Dom har gjort det. Tyst nu jävla gnäll hela tiden vars enda syfte är att tala om för folk att dom faktiskt spelade originalet och därmed är tuffa.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av robbis:

Spelare i ett nötskal, alltid dessa krav... Ge er!

Jaaaa! Nu får kunden ta och ge sig, ta och böja sig fram ska dom göra! Vi vet ju att kunden alltid har fel. Men allvar, om folk tycker det är fel, ska dom inte tala då? Nej nej, bättre böja sig fram och ta den i... ja.

Dom har 2500 underskrifter, vill då fansen verkligen ha tillbaka den första röstskådespelaren eller bryr dom sig inte så jävla mycket? Kan det vara så att det är utvecklaren som bryr sig mest och kvalitén då dom inte tar in en skådespelare som gjorde en roll för typ 15 år sen då dom vill fånga rörelse och röst samtidigt, i kvalitéts-syfte. och han inte är kapabel till det. Förutsatt att rösten fortfarande passar. Vad fan vet ni om rösten passar fortfarande eller inte, har ni tagit in röstskådespelaren och utvärderat? Dom har gjort det. Tyst nu jävla gnäll hela tiden vars enda syfte är att tala om för folk att dom faktiskt spelade originalet och därmed är tuffa.

Men snälla, jag talar om att folk ska ha rätten att yttra sig. Inte bestämma. Jag har skrivit flera gånger att JAG skiter i vilken röst dom använder, men folk ska fortfarande få ha yttrandefrihet utan att folk ska tala om för dom att dom inte får yttra sig. Om du tycker nått är fel, vill inte du då tala om det? Eller är du Sverige lagom och håller käften?

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av robbis:

Spelare i ett nötskal, alltid dessa krav... Ge er!

Jaaaa! Nu får kunden ta och ge sig, ta och böja sig fram ska dom göra! Vi vet ju att kunden alltid har fel. Men allvar, om folk tycker det är fel, ska dom inte tala då? Nej nej, bättre böja sig fram och ta den i... ja.

Dom har 2500 underskrifter, vill då fansen verkligen ha tillbaka den första röstskådespelaren eller bryr dom sig inte så jävla mycket? Kan det vara så att det är utvecklaren som bryr sig mest och kvalitén då dom inte tar in en skådespelare som gjorde en roll för typ 15 år sen då dom vill fånga rörelse och röst samtidigt, i kvalitéts-syfte. och han inte är kapabel till det. Förutsatt att rösten fortfarande passar. Vad fan vet ni om rösten passar fortfarande eller inte, har ni tagit in röstskådespelaren och utvärderat? Dom har gjort det. Tyst nu jävla gnäll hela tiden vars enda syfte är att tala om för folk att dom faktiskt spelade originalet och därmed är tuffa.

Men snälla, jag talar om att folk ska ha rätten att yttra sig. Inte bestämma. Jag har skrivit flera gånger att JAG skiter i vilken röst dom använder, men folk ska fortfarande få ha yttrandefrihet utan att folk ska tala om för dom att dom inte får yttra sig. Om du tycker nått är fel, vill inte du då tala om det? Eller är du Sverige lagom och håller käften?

Nej men det blir ju en cry wolf situation till slut utifall det blir stor-rabalder om varenda jävla grej inom gaming som inte är precis som det var förut, då fattar man ju att det blir dövörat till slut.

Det jag menar i kort är att om det skall bli massa gnäll om Garretts röst nu helt ogrundat, bara för att folk vill visa på deras old-school-het. Då kanske Eidos inte ens orkar lyssna längre när det handlar om något som faktiskt inte är mest bara idotiskt att grina på, typ DRM eller liknande. "Aja dom där gör en jävla namninsamling om varenda grej och bara skriver på, det tar typ 30 sekunder, who gives a shit.".


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av robbis:

Spelare i ett nötskal, alltid dessa krav... Ge er!

Jaaaa! Nu får kunden ta och ge sig, ta och böja sig fram ska dom göra! Vi vet ju att kunden alltid har fel. Men allvar, om folk tycker det är fel, ska dom inte tala då? Nej nej, bättre böja sig fram och ta den i... ja.

Dom har 2500 underskrifter, vill då fansen verkligen ha tillbaka den första röstskådespelaren eller bryr dom sig inte så jävla mycket? Kan det vara så att det är utvecklaren som bryr sig mest och kvalitén då dom inte tar in en skådespelare som gjorde en roll för typ 15 år sen då dom vill fånga rörelse och röst samtidigt, i kvalitéts-syfte. och han inte är kapabel till det. Förutsatt att rösten fortfarande passar. Vad fan vet ni om rösten passar fortfarande eller inte, har ni tagit in röstskådespelaren och utvärderat? Dom har gjort det. Tyst nu jävla gnäll hela tiden vars enda syfte är att tala om för folk att dom faktiskt spelade originalet och därmed är tuffa.

Men snälla, jag talar om att folk ska ha rätten att yttra sig. Inte bestämma. Jag har skrivit flera gånger att JAG skiter i vilken röst dom använder, men folk ska fortfarande få ha yttrandefrihet utan att folk ska tala om för dom att dom inte får yttra sig. Om du tycker nått är fel, vill inte du då tala om det? Eller är du Sverige lagom och håller käften?

Nej men det blir ju en cry wolf situation till slut utifall det blir stor-rabalder om varenda jävla grej inom gaming som inte är precis som det var förut, då fattar man ju att det blir dövörat till slut.

Det jag menar i kort är att om det skall bli massa gnäll om Garretts röst nu helt ogrundat, bara för att folk vill visa på deras old-school-het. Då kanske Eidos inte ens orkar lyssna längre när det handlar om något som faktiskt inte är mest bara idotiskt att grina på, typ DRM eller liknande. "Aja dom där gör en jävla namninsamling om varenda grej och bara skriver på, det tar typ 30 sekunder, who gives a shit.".

Jag kan förstå dom till viss del, om dom ska ha samma karaktär så vill man ju gärna känna igen rösten oxå, egentligen borde dom då döpt karaktären till något annat. Men som sagt, jag kunde inte bry mig mindre, men om folk mår bra av att klaga så ok inga problem för mig. Vi alla klagar alltid nån gång på något, som t.ex du som klagar på att folk gnäller, är du då så mycket bättre än dom?

Medlem
Skrivet av Preed:

Nej men det blir ju en cry wolf situation till slut utifall det blir stor-rabalder om varenda jävla grej inom gaming som inte är precis som det var förut, då fattar man ju att det blir dövörat till slut.

Det jag menar i kort är att om det skall bli massa gnäll om Garretts röst nu helt ogrundat, bara för att folk vill visa på deras old-school-het. Då kanske Eidos inte ens orkar lyssna längre när det handlar om något som faktiskt inte är mest bara idotiskt att grina på, typ DRM eller liknande. "Aja dom där gör en jävla namninsamling om varenda grej och bara skriver på, det tar typ 30 sekunder, who gives a shit.".

De har själva sagt att spelet kommer tilltala de äldre fansen så om det är knappast som att de är utan skuld. Det är ganska enkelt, slutar de komma med sådana här uttalanden så kommer de även slippa ta konsekvenserna av att ändra i en serie som många gillar.

Den anledning de har angett säger nog mer om spelet än något de själva sagt för det pekar mot ett spel som verkligen inte kommer bli som gamla Thief. Det är iaf anledningen till att jag reagerar över deras beslut. Thief serien är inte ett spel som funkar för den stora massan, för att den ska göra det kommer det krävas en hel del designval som kommer påverka spelet negativt (sett ur ett Thief fans perspektiv) på samma sätt som de verkar ha gjort med senaste Hitman (Hitman och Thief har en hel del likheter när det kommer till själva spelandet av dessa).

Ärligt talat hade det nog varit bättre att de inte gjorde ett nytt Thief spel alls än att de nu verkar förstöra ännu en omtyckt serie. Det kunde helt enkelt valt att kalla den för något annat. Jag menar det är ju inte som att deras målgrupp spelat tidigare delar så varför ens då kalla den för Thief?

Jag tror att det finns fler bakomliggande faktorer till varför många är upprörda där rösten bara är en del av helheten.

Medlem

Verkar som folk tar illa upp när man skriver att dagens gejmers suger men det står jag för. Folk har ingen respekt längre.

Medlem
Skrivet av robbis:

Verkar som folk tar illa upp när man skriver att dagens gejmers suger men det står jag för. Folk har ingen respekt längre.

Vad har den här namninsamlingen med respekt att göra?

edit: Sen, är det respekt att säga att dagens gamers suger? Klaga inte på andra när du inte är bättre själv

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Smoo87:

Spelare i ett nötskal, alltid dessa krav... Ge er! Hen dumförklarar dom som vill ha original rösten. Hittar jag på att hen skrivit detta? Oj då frlåt, trodde hen gjort det, men kanske jag som fabrikerat det? Förlåt så hemskt mycket.... mm sure.

Att dumförklara någon för sin åsikt är som att säga att denne inte har rätt till sin åsikt. Att om man har någon annan åsikt så är man dum. Eller du kanske har svårt att förstå vad Spelare i ett nötskal, alltid dessa krav... Ge er! betyder? Det är inget jag hittat på, så varför påstår du det? Hen skrev så och mirr argument var riktat mot det ursprungliga uttalandet från hen.

Det jag anklagar dig för att hitta på är att jag skulle ha sagt att du inte har rätt till din såikt. För det är väl mig du pratar med när det är mitt inlägg du svarar på? Varför skriver du "du" och "dig" när det är mitt inlägg du svarar på om det inte är mig du talar till?

Vidare är "att dumförklara någon för sin åsikt" helt orelaterat till att säga att denne inte skulle ha rätt till sin åsikt. Att man tycker någon är dum betyder inte att man inte tycker han har rätt att vara det.

Medlem
Skrivet av dotque:

Vad trött jag blir på alla där ute som bara accepterar allt, när säger ni ifrån egentligen? Säger ni någonsin ifrån?
Finns det ord för såna här jävla individer?

Boskap

Medlem

Problemet är att EM har använt gamla Thief och dess fanbase till att promota spelet. Spelserien är kult och inskriven i spelhistorien som något banbrytande. Det ryktet är ovärderligt i sammanhanget och bidrar till en enorm boost i försäljningen.

Stephen Russell är en stor definierande faktor för hela spelserien, hans röst driver inte bara hela storyn i alla spelen, utan står även för flera mer och mindre kända karaktärer som följt med genom serien.
Han är inte heller någon föredetting som röstskådespelare, utan har en ganska stor repertoar där senaste insatsen var flertalet karaktärer i Skyrim, bla. både en medlem och ledaren av Thief guild, vilket inte är en slump.
Att MoCap skulle vara orsaken...skitsnack. Tror ni att skådisarna i Avatar gjorde sina egna stunts eller att man ens märker någons läpprörelser i en 'actionsekvens'? Rent skitsnack.

I slutändan är det så här:

Det är på gränsen till falsk, men definitivt grovt respektlöst marknadsföring att ge skenet av en uppföljare till en klassiker genom att använda originalets titel och namnet på huvudkaraktären samt säga att det kommer att tilltala de gamla fansen bara för att sedan spotta på innehållet i serien och göra sin egna grej.

Irrational försökte göra samma sak med X-Com och fick så hård kritik av originalets fans att de lade ner projektet och lät Firaxis göra en remake på originalkonceptet istället.

Om någon fortfarande inte förstår varför det görs en namninsamling så finns det två enkla anledningar:
1. Även om nya Thief inte skulle ha ett smack gemensamt med originalet så skulle det för de flesta gamla fans räcka med att Stephen Russell var med för att köpa spelet.
2. Även om namninsamlingen i sig inte ändrar något så skapar det en debatt i varenda relevant forum på nätet, Eidos kommer inte att kunna försvara ett missbruk av den klassiska serien och det finns en chans att de faktiskt går samma väg som Irrational med X-Com och ZeniMax i viss mån med Elder Scrolls Online.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Smoo87:

Spelare i ett nötskal, alltid dessa krav... Ge er! Hen dumförklarar dom som vill ha original rösten. Hittar jag på att hen skrivit detta? Oj då frlåt, trodde hen gjort det, men kanske jag som fabrikerat det? Förlåt så hemskt mycket.... mm sure.

Att dumförklara någon för sin åsikt är som att säga att denne inte har rätt till sin åsikt. Att om man har någon annan åsikt så är man dum. Eller du kanske har svårt att förstå vad Spelare i ett nötskal, alltid dessa krav... Ge er! betyder? Det är inget jag hittat på, så varför påstår du det? Hen skrev så och mirr argument var riktat mot det ursprungliga uttalandet från hen.

Det jag anklagar dig för att hitta på är att jag skulle ha sagt att du inte har rätt till din såikt. För det är väl mig du pratar med när det är mitt inlägg du svarar på? Varför skriver du "du" och "dig" när det är mitt inlägg du svarar på om det inte är mig du talar till?

Vidare är "att dumförklara någon för sin åsikt" helt orelaterat till att säga att denne inte skulle ha rätt till sin åsikt. Att man tycker någon är dum betyder inte att man inte tycker han har rätt att vara det.

Jag skrev om dig för du verkade stödja hens. Och det andra var lite överdrift. Men man behöver inte dumförklara någon för att dom har en helt annan syn på vad som är viktigt i livet. Alla vi har vårt sätt att leva på, hur kul är det då när någon dumförklarar ens sätt att prioritera sånt man tycker är viktigt.

Om man gillar spel (som jag antar att även du gör) så vill man ju att ett spel ska vara på ett visst sätt. För några, eller om det är många, så är rösten på Garret viktig. Ta t.ex vad jag tycker om Dead Island, jag hatar det extrema autoaimen så det förstör hela spelet för mig. Och du har säkert oxå kört något spel du tycker dom förstört av någon orsak. Vi alla tycker olika, man behöver inte dumförklara någon som inte har ens egna sätt att tycka och tänka

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ratache:

Hurvida Thief blir ett excellent lir eller inte hänger enligt mig på mycket mer betydande saker än vilken röstskådis dom använder.

Kom och säg samma sak om du säg är ett fan av Halo och Master Chief får en helt annan röst. Blir ju en helt ny person.

Precis! Är som om Valve skulle släppa Half-Life 3 och byta röstskådis på Gordon Freeman! Det hade inte fungerat!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Smoo87:

Jag skrev om dig för du verkade stödja hens. Och det andra var lite överdrift. Men man behöver inte dumförklara någon för att dom har en helt annan syn på vad som är viktigt i livet. Alla vi har vårt sätt att leva på, hur kul är det då när någon dumförklarar ens sätt att prioritera sånt man tycker är viktigt.

Om man gillar spel (som jag antar att även du gör) så vill man ju att ett spel ska vara på ett visst sätt. För några, eller om det är många, så är rösten på Garret viktig. Ta t.ex vad jag tycker om Dead Island, jag hatar det extrema autoaimen så det förstör hela spelet för mig. Och du har säkert oxå kört något spel du tycker dom förstört av någon orsak. Vi alla tycker olika, man behöver inte dumförklara någon som inte har ens egna sätt att tycka och tänka

Jag svarade enbart på ditt inlägg, vad robbis skrev skiter jag fullständigt i. Men för att likväl svara på det... Han sa ju bara att han tyckte det var en oviktig fråga? Det är väl knappast att dumförklara den som tycker det är viktigt - det är att vara av en annan åsikt.

Vidare krävs det att man i ett land med yttrandefrihet även låter de som inte vill ha den yttra sig.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Smoo87:

Jag skrev om dig för du verkade stödja hens. Och det andra var lite överdrift. Men man behöver inte dumförklara någon för att dom har en helt annan syn på vad som är viktigt i livet. Alla vi har vårt sätt att leva på, hur kul är det då när någon dumförklarar ens sätt att prioritera sånt man tycker är viktigt.

Om man gillar spel (som jag antar att även du gör) så vill man ju att ett spel ska vara på ett visst sätt. För några, eller om det är många, så är rösten på Garret viktig. Ta t.ex vad jag tycker om Dead Island, jag hatar det extrema autoaimen så det förstör hela spelet för mig. Och du har säkert oxå kört något spel du tycker dom förstört av någon orsak. Vi alla tycker olika, man behöver inte dumförklara någon som inte har ens egna sätt att tycka och tänka

Jag svarade enbart på ditt inlägg, vad robbis skrev skiter jag fullständigt i. Men för att likväl svara på det... Han sa ju bara att han tyckte det var en oviktig fråga? Det är väl knappast att dumförklara den som tycker det är viktigt - det är att vara av en annan åsikt.

Vidare krävs det att man i ett land med yttrandefrihet även låter de som inte vill ha den yttra sig.

Okey, tror jag kan ha missuppfattat dig lite . Hoppas jag inte låter otrevlig nu Men när han skrev i ett nötskal så kändes det som han skrev så för att dumförklara, och då känner jag som så, att det blir mer eller mindre personliga påhopp även fast han inte riktar det till någon specifik person, ja personliga och personliga, men det blir riktat mot dom som har åsikterna, och då tycker jag man kan hålla det för sig själv. Det är en sak att skriva typ "Varför ens bry sig om rösten? Det är bara en röst" eller "Men snälla, man kunde inte bry sig mindre om hans röst" osv.

Där är min lite snurriga förklaring till det hela, men hoppas du förstår ändå vad jag vill få fram :).

12
Skriv svar