"Om jag gjorde ett nytt Monkey Island..."

Robot
"Om jag gjorde ett nytt Monkey Island..."

Ron Gilbert drömmer om ett nytt Monkey Island – men säger att det ska stanna vid drömmar.

#the-curse-of-monkey-island


Medlem
"Om jag gjorde ett nytt Monkey Island..."

Ron, Staaahp

Medlem
Medlem

Ett spel av Ron i samma stil som MI hade varit ett givet köp, namnet har för mig ingen betydelse om det är den enda gemensamma länken mellan två spel. För mig kan det heta vad tusan som hest så länge själva spelet känns som andlig uppföljare till ett annat spel (något som dagens utgivare inte verkar fatta överhuvudtaget). Jag hoppas verkligen att detta innebär att han planerar att göra ett sådant spel=). Visst är det tråkigt att inte se en riktigt uppföljare som baseras på de karaktärer som finns i MI spelen men jag tar hellre ett nytt spel i samma stil av Ron än inget alls.

Medlem
Skrivet av MurMel:

Ron, Staaahp

Hahaha word!


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Om han nu gjorde ett nytt Monkey Island skulle jag bry mig. Eftersom han tydligen inte tänker göra det är jag helt ointresserad av han


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Nåja... vad är en bal på slottet.

(Sidenote: gillade dock Curse of MI bäst av serien)


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Att retas så här är bara elakt. Dock gillade jag också Curse of MI väldigt mycket. Sen tappade bort själen lite i serien i mitt tycke. Vad ska Disney har för licensen egentligen?


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

COMI är ju bästa spelet i serien. Den handmålade grafiken och atmosfären är ju bara så skön. Hade gärna sett en uppföljare i den stilen. Och också en uppföljare till Grim Fandango...det måste ju bara hända snart.

Medlem
Skrivet av qayotee:

COMI är ju bästa spelet i serien. Den handmålade grafiken och atmosfären är ju bara så skön. Hade gärna sett en uppföljare i den stilen. Och också en uppföljare till Grim Fandango...det måste ju bara hända snart.

Är man en torr gamer om man ogillar iden om en uppföljare till grim fandango tro? En HD-uppdatering dock... Till paddan... Mumma.

Medlem

Minns något gammalt Monkey Island från sent 90-tal eller tidigt 2000. Skönt spel. Nu för tiden måste jag klippa nätverkssladden och kasta ut ADSL modemet genom fönstret för att kunna stta mig med applikationer och jobba eller spela singelplayer spel. Synd.

1
Skriv svar